Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2.3 JTD - Brak mocy, awaria przepływomierza.

05 Gru 2014 18:54 19863 33
  • Poziom 22  
    Witam, samochód z 2011 roku, wymieniono w nim zawór egru ponieważ mebrana była pęknięta oraz przepływomierz bo było przypuszczenie że on miesza ale jednak tak nie jest, samochód przejeździ około 300km i wraca z brakiem mocy, błąd który widnieje to P10F ( Przepływ powietrza powyżej górnej granicy) i wtedy przepływomierz zamiast pokazywać 350 mg na wolnych pokazuje 10 jednak po ponownej adaptacji wszystko wraca do normy. Dziś jadąc z komputerem zwróciłem uwagę i w dwóch momentach przepływ powietrza dochodził do 3000 mg ale to było przez jakieś 2s, przez 1s było nic i wracało do normy, nie umiem złapać tego maksimum gdy już sie blokuje i dopiero trzeba robić adaptacje. Na chwile obecną nie mam pojęcia ocb. Samochód był w serwisie fiata i tam chcieli wymienić egr ( część mechaniczną).
  • Poziom 32  
    Dlatego że zazwyczaj padały egr-y w tym temacie, nie zdarzyło mi się jeszcze żeby przepływka była kaput, szybciej wiązka.
  • Poziom 22  
    dobra, ale jak egr będzie padnięty to raczej przepływ powietrza nie będzie skakał do 3000mg ?
  • Moderator Samochody
    majsster napisał:
    dobra, ale jak egr będzie padnięty to raczej przepływ powietrza nie będzie skakał do 3000mg ?


    Na pewno EGR może poważnie namieszać w tym przypadku, bardzo często EGR generuje błędy odnośnie przepływomierza. ze względu na niewłaściwy przepływ spalin za czym idzie też powietrza zasysanego.
  • Poziom 22  
    ale na pewno nie będzie rosło aż do tylu.
  • Moderator Samochody
    Więc sprawdź układ doładowania, i ciśnienie w kolektorze jakie jest w momencie występowania usterki. To wszystko jest ze sobą powiązane.
  • Moderator Samochody
    Wartość graniczna w normalnym cyklu do 1400 mg na skok, ja bym dokładnie sprawdził okablowanie, dla pewności na próbę dał nowa wiązke do przeplywomierza, dalej za ciosem ECU. Wygląda jak by do sygnalowego zawierał +12v potem łapie błąd i spada do 30.
  • Poziom 22  
    Wiązkę sprawdziłem powiedzmy że pod mikroskopem, sterownik dość drogi jak na razie wymieniłem elektrozawór egru i myślę że zrobiłem slusznie.
  • Moderator Samochody
    majsster napisał:
    Wiązkę sprawdziłem powiedzmy że pod mikroskopem, sterownik dość drogi jak na razie wymieniłem elektrozawór egru i myślę że zrobiłem slusznie.

    Na razie usterka nie występuje?
  • Poziom 22  
    Dziś wrócił :D, błąd p0402 (zawór egr zablokowany ), nie wiem co dalej, egr nowy, przewody podciśnieniowe nowe tak samo jak elektrozawór.
  • Poziom 32  
    Podaj numery Numer HW, Wersja HW, Numer SW, Wersja SW.
    Jest akcja na przeprogramowanie centrali na okoliczność tego błędu, po numerach powiem czy łapie się auto na tą akcję.
  • Moderator Samochody
    W dalszym ciągu czepiam się przeplywomierza oraz jego okablowania.
  • Poziom 22  
    okablowanie ok, przepływka dziś przyszła nowa, jest lepiej bo już nie zawyża ale musiałem ją 2 razy adaptować bo pokazywały głupoty.

    Nr. sterownika: Bosch edc16c39 CF4
    20111028
    nr. soft 1037515038
    0281015576
    51900702

    Zwróciłem dziś uwagę że gdy zawór egr się wyłączy to masa przepływa rzeczywista wsrasta z 260 do 520 a ta zadana jest cały czas na 260. Wychodzi na to że coś jest nie halo z tym sterownikiem.
  • Poziom 19  
    majsster napisał:


    Zwróciłem dziś uwagę że gdy zawór egr się wyłączy to masa przepływa rzeczywista wsrasta z 260 do 520 a ta zadana jest cały czas na 260. Wychodzi na to że coś jest nie halo z tym sterownikiem.


    Tak ma być.
  • Poziom 32  
    Centrala jest już po przeprogramowaniu. Sprawdź jak pracuje przepustnica, czy nie zawalona chodniczka egr, droznosc wydechu.
  • Moderator Samochody
    majsster napisał:
    Zwróciłem dziś uwagę że gdy zawór egr się wyłączy to masa przepływa rzeczywista wsrasta z 260 do 520 a ta zadana jest cały czas na 260.


    Objaw normalny, jak najbardziej prawidłowy, sprawdź dolot, od egr, łącznie z kolektorem dolotowym do silnika, jak tam będzie syf, korelacja ciśnienia doładowania z masą powietrza nie będzie prawidłowa.
  • Poziom 22  
    To że wzrasta po wyłączeniu recyrkulacji spalin to wiem, ale nigdy nie zwracałem uwagi na zadany przepływ i to było troche dla mnie trochę dziwne. Przepływomierz wymieniłem już tak nie skacze i maximum jest do 1400mg a nie tak jak wczesniej do 3000, dziś przejechałem dość dużo tym samochodem i błąd jak i utrata mocy nie wróciła.
  • Moderator Samochody
    W 7 poście o tym pisałem, sprawdź resztę, aby było na tip top.
  • Poziom 22  
    znów to samo, błąd p010f. Chyba teraz pójdzie sterownik
  • Poziom 22  
    Sprawdziłem, nadal to samo. Błąd P010F występuje nadal i brak mocy.
  • Moderator Samochody
    Okablowanie dałeś nowe do przepływki?
  • Poziom 22  
    Wiązka podmieniona i nadal to samo, dziś złapałem moment w którym nie ma mocy i przepływ powietrza jest o polowe mniejszy i po chwili całkiem ginie i wyskakuje bląd p010f.
  • Moderator Samochody
    Masz możliwość przejechania się z oscyloskopem?
    To co widzi ECU nie koniecznie jest zgodne z tym co jest faktycznie.
  • Moderator Samochody
    majsster napisał:
    dziś złapałem moment w którym nie ma mocy i przepływ powietrza jest o polowe mniejszy


    Albo przepływka traci zasilanie \ mase lub zaniża sygnał co powoduje zamknięcie EGRu, lecz sterownik nie może tego zrobić bo egr zamknięty, albo rozszczelnia gdzieś układ dolotowy miedzy przepływką, odmą a turbiną, albo egr się nie domyka co powoduje spadek mocy, zmniejszenie masy powietrza i błąd, tylko co pierwsze, brak mocy czy mała masa na przepływce?
  • Poziom 22  
    braku mocy od razu nie było wiec patrze w paramtery i widze bardzo zanizony przepływ, egr nie był wlączony a następnie błąd na czerowono i brak wskazań z przepływomierza
  • Poziom 32  
    Patrzałeś w skrzynkę bezpieczników na kostkę pod nią? Zapewne zielona będzie.
  • Moderator Samochody
    Dabu, dał nowa wiązke do przeplywki i dalej to samo.
  • Poziom 8  
    Może warto dla próby zaślepić egr i wtedy zrobić jazdę próbną? W trakcie jazdy EGR powinien być zamknięty, jeżeli przypadkiem się uchyli zarejestruje nagły spadek i zapewne wejdzie w tryb awaryjny