Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naczepa Krone 2007 - zapala się błąd abs w naczepie podczas jazdy

MARKO DAF 06 Gru 2014 18:22 5304 8
  • #1 06 Gru 2014 18:22
    MARKO DAF
    Poziom 5  

    Witam wszystkich użytkowników!

    Mam problem z moją naczepą a mianowicie z abs-em. Zapalał się błąd abs-u naczepy podzczas jazdy i nie gasł, natomiast przy gaszeniu auta i przekręceniu kluczyka na zapłon błąd znikał, jednakże po przejechaniu kilku kilometrów znowu się zapalał. Usterka ta nie zawsze się powtarzała i czasami w ogóle się nie pojawiała. Moje pytanie jest oczywiste a mianowicie czego może to być przyczyna. Dodam iż sprawdzałem czujniki abs-u i opór wynosił 1060mΩ na lewym i 1038 mΩ na prawym. Kable czujników są ok. Sprawdzałem również wtyczki przy modulatorze. Brak jakiejkolwiek korozji.Mechanik sprawdzał też luzy na łożyskach i stwierdził że jest ok. Koronki są pokryte rdzą ale wyczyściłem je.

    Byłbym wdzięczny za pomoc i z góry dziękuję

    -1 8
  • #2 06 Gru 2014 19:19
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    MARKO DAF napisał:
    opór wynosił 1060mΩ na lewym i 1038 mΩ
    Pewny jesteś tego co piszesz ?
    MARKO DAF napisał:
    Koronki są pokryte rdzą ale wyczyściłem je
    A pytanie czy równe ?

    0
  • #3 07 Gru 2014 09:00
    MARKO DAF
    Poziom 5  

    Witam. Przepraszam za błąd który się tam pojawił bo powinno być bez "m". W temacie elektroniki nie jestem za mocny.
    Kolego serwisantscani1 co masz na myśli mówiąc "równe". Chodzi Ci o to czy są równo pokryte rdzą czy że nie są krzywe bądź nie mają "bicia"? Proszę o wyjaśnienie i o to jak to sprawdzić. Dodam że do tej pory było wszystko ok. Problem pojawił się od nie dawna.

    1
  • #4 09 Gru 2014 21:24
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    MARKO DAF napisał:
    Chodzi Ci o to czy są równo pokryte rdzą czy że nie są krzywe bądź nie mają "bicia"?
    Równe pokrycie rdzą ... tam jej w ogóle nie powinno być, skoro usterka pojawia się sporadycznie oraz po paru kilometrach .. warto sprawdzić czy pierścień jest równy oraz nie ma "bicia" na ile mechanik dobrze to sprawdził to nie mnie oceniać, diagnostyka wiele by wyjaśniła który sensor (lub które),test bicia tarczy itp. podejrzewam że jest tam system Wabco.

    0
  • #5 14 Gru 2014 12:37
    Gimp_92
    Poziom 8  

    Witam . Polecam sprawdziC przewód między ciągnikiem a naczepą, może jest nadłamany i dopiero podczas jazdy dostaje przerwy , a na desce pojawia się błąd, oczywiście stan pinów w gniazdach też do sprawdzenia. Czujniki abs, można również sprawdzić czy mają prawidłowe wskazania, czy czytaja sygnał z koronki i czy koronka jest prosta. Wystarczy unieść koło na lewarku do czujnika podpiąć woltomierz u stawiony w zakresie 2 Volt napięcia zmiennego i zacząć kręcić kołem. Dalsze informacje na priv.
    Pozdrawiam

    0
  • #6 14 Gru 2014 14:16
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Gimp_92 napisał:
    Czujniki abs, można również sprawdzić czy mają prawidłowe wskazania, czy czytaja sygnał z koronki i czy koronka jest prosta. Wystarczy unieść koło na lewarku do czujnika podpiąć woltomierz u stawiony w zakresie 2 Volt napięcia zmiennego i zacząć kręcić kołem.
    Tym sposobem to można sprawdzić tylko wstępnie czy sensor wysyła jakikolwiek sygnał a jak sprawdzisz za pomocą tej metody czy:
    sygnał nie jest zniekształcony - zakłócony ??? a to może być spowodowane usterką sensora, usterką pierścienia, luzem łożyska ... ta metoda jest tylko pobieżna i pisana w instrukcji wymiany sensora abs przez producenta.
    Prawidłowo to wykonuje się test bicia tarczy, test ilości zębów wieńca polaryzacyjnego.

    0
  • #7 14 Gru 2014 18:09
    diablo23248
    Poziom 26  

    Uczepiliście się tych czujników jak szczerbaty sucharka :). Każdy obeznany w układach EBS naczep i przyczep powie Ci że zapalenie w ciągniku kontrolki ABS naczepy/przyczepy wcale nie musi oznaczać awarii czujnika/-ów. Przyczyn może być wiele, a to niektóre z nich:
    1. Zbyt wysokie ciśnienie zasilania (>9.3 bar w przypadku WABCO).
    2. Niezgodność ciśnienia sterowania pomiędzy sygnałem CAN, a pneumatyką (uszk. czujnik ciśnienia zadanego).
    3. Uszkodzenie któregoś z dodatkowych podzespołów (zawór COLAS lub ILAS).
    4. Zbyt niskie ciśnienie w układzie zawieszenia lub uszkodzony czujnik ciśnienia zawieszenia.
    I wiele wiele innych.
    Jak Ci dobrze poradził Ci kolega serwisantscani1 najlepiej wykonać diagnostykę układu EBS ale w dobrym serwisie, a nie u "wujka Kazka w stodole". Koszt ok 150 pln a zaoszczędzi wiele czasu i nerwów.

    Powodzenia!

    0
  • #8 30 Gru 2014 10:38
    piotrkuj
    Poziom 2  

    Popieram. Profesjonalna diagnostyka to podstawa - z tego jakie są objawy najczęstszym problem jest lekkie bicie pierścienia ABS któregoś z kół. Błąd zapala się dopiero po przejechaniu kilku kilometrów ponieważ dopiero wtedy elektronika odczyta błąd bicia jako zbyt duży. Każdy sterownik EBS ma zaprogramowane dopuszczalne bicie pierścienia a co za tym idzie różnicę napięcia generowanego przez czujnik. Podczas diagnozy można odczytać błędy które na pewno nakierują na dany czujnik a później można dokonać pomiaru bicia pierścienia ABS przy użyciu testu który pokaże czy jest OK czy trzeba pierścień wymienić.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Polecam oczywiście serwisy KRONE lub WABCO - spis serwisów WABCO dostępny na stronie: http://www.wabco-auto.com/worldwide/advanced_location_finder_wabco

    0
  • #9 12 Cze 2015 15:30
    MARKO DAF
    Poziom 5  

    witam wszystkich i przepraszam za długą nieobecność na forum.
    Jeżeli chodzi o abs w naczepie który mi się palił podczas jazdy, problem został rozwiązany. Przyczyną był pierścień abs-u który został wymieniony na nowy. Usterka naprawiona i jest ok. Wielkie podziękowania dla wszystkich którzy zainteresowali się tematem a szczególnie dla serwisantscani1

    2