Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 95 480 KM - duże spalanie po wymianie uszczelki i regeneracji głowicy

hanysek83 07 Gru 2014 01:24 2493 4
  • #1 07 Gru 2014 01:24
    hanysek83
    Poziom 8  

    Witam serdecznie kolegów forumowiczów i mam nadzieję ze ktoś mi wyjaśni dlaczego po wymianie uszczelki pod głowicą dodam że głowica zrobiona na glanc czyli planowana, wymienione prowadnice, uszczelniacze na ssących oraz zrobione gniazda zaworowe..... autko zaczęło mi więcej palić tzn z około 30/100 na 38,39 na 100/ ciśnienie doładowania 1,6 atm. nowy czujnik oryginał na kolektorze ssącym zawory ustawione 50 na 50 lecz po tyg jazdy sprawdzałem jeszcze raz ponieważ nie działał mi DEB i okazało sie ze luzy się powiększyły więc mechanik zrobił korektę teraz DEB działa ale autko pali coraz więcej czujniki płynu i paliwa wymienione płynu pokazuje 86 do 88 paliwo 22 do 25 .... przez pierwsze 2 tyg nie brał oleju ale dzisiaj widzę ze troszkę wziął jakieś dwa litry....zimny pali na strzał nawet przy - 12 ale ciepły kręci jakieś 2 do 3 sek. w texie parametry PLD pokazuje 11 mg wtryskiwanego paliwa na biegu jałowym... dodam że autko jest po chipie i paliło naprawdę bardzo mało między 27 a 31,32 l na fulu czyli 23, 24 t... autko ma nalatane 940 000 tkm i ma nowe wtryski też oryginał serwis.....filtry nowe hengsta olej to mobil devlack 15 W 40 paliwo zawsze to samo czyli lotos + dodatki Castrola olej w skrzyni astronic nowy brany z serwisu zielony stary był czerwony....Niewiem dlaczego :/ błagam pomocy wczoraj z opola 14 ton na bazę wyszło mi 37,2 l na 100 a dolewałem paliwa na shellu bo by mi zbrakło ..... wszelkie podpowiedzi mile widziane....

    0 4
  • #2 07 Gru 2014 12:38
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    1. W jakiej kolejności ustawiane były zawory względem luzów hamulca DEB? Co ustawiałeś pierwsze, a co jako ostatnie? Jaki luz ustawiłeś w hamulcu DEB? Rozumiem, że zawory ustawiłes na 0.5/0.5, ale na ile hamulec DEB i czy ustawiany był najpierw luz na DEB a potem luzy zaworowe, czy odwrotnie?
    2.Zmierz ciśnienia sprężania- będziesz potrzebował jakiś stary wtryskiwacz który trzeba przerobić na adapter do manometru.
    3.Mierzyłeś zużycia krzywek wałka rozrządu?
    4.Przy -12 st. celsujsza nie dziw się, że spalanie będzie niemałe- szczególnie jak masz jakiś chip.

    Myślę, że merytorycznym pomiarem jest ciśnienie sprężania.

    1
  • #3 07 Gru 2014 20:43
    hanysek83
    Poziom 8  

    kolego nie wiem na 100 % co i jak dokładnie ale mechanik który to robił ustawiał zawory na tzw mijankę a DEB chyba na 1.20 co do tulei i tłoków to mówił że są w idealnym stanie tzn na tulejach sa takie jakby skośne szlaczki zero podrobień... widocznie kiedyś już coś było robione bo uszczelka pod głowicą była z 2 wcięciami... co do chipa to robiła to firma zajmująca sie tym na co dzień...na hamowni wyszło 535 KM a spalanie ładnie spadło jeszcze resetowali skrzynię biegów by nauczyła się nowych parametrów silnika.... dodam że przed remontem brał olej kopcił na biało jak postał na wolnych obrotach i gubił płyn chłodniczy lecz mało palił... może podpowiesz mi co i jak mam sprawdzić mam sporo gratów na warsztacie i mogę sam to zrobić.... ps texa wyświetla mi błąd komunikacji ze skrzynią a skrzynia dość głośno zmienia biegi czasem aż czuć walniecie... wcześniej wymieniałem pompę wstępną i podstawę filtra i wiele innych rzeczy nawet termostat bo temperatura skakała z 80 do 90 i odwrotnie nawet jak chodzi na wolnych obrotach nagrzany na maksa to po pewnym czasie temperatura zleci na 60, 70 st C...co do ujemnej temperatury to raz było tak w Suwałkach że - 12 było ale odpalił ładnie....czasem mrugnie mi wykrzyknik na tacho ale nie wiem dlaczego tarczki są ok...

    2
  • #4 09 Gru 2014 22:40
    hanysek83
    Poziom 8  

    Witam dzisiaj rano po przekręceniu zaplonu wyświetliły mi sie chyba wszystkie możliwe usterki oraz blad konfiguracji....po małych oględzinach instalacji znalazlem jedna wysunięta wsowke od przekaźnika abs tego malego od przyczepy oraz odpięte złącze przy pedale hamulca pod atrapa...pierwsze od strony kolumny kierowniczej.... Połączyłem wszystko jak powinno byc i autko zapalilo lecz teraz wyswiela mi ostrzeżenie skrzynia biegow [ lecz skrzynia dziala ] oraz zapale sie i gasnie kilka razy kontrolka abs naczepy a wraz z nia slychac jak przekaznik załącza i wylacza....czasami odnoszę wrazenie ze autko jak by samo delikatnie hamowało ale jak stane na lekko pochylym terenie to toczy sie lekko...nie wiem o co kaman ...

    0
  • #5 03 Mar 2016 12:51
    VENDETTI
    Poziom 16  

    Kolego Krissbrum mógłbyś podpowiedzieć co pierwsze,luzy zaworowe czy deb?Dziękuje.

    0