Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regeneracja GDN 30/60/1

08 Maj 2005 13:46 5530 10
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich chcących mi pomóc . Wiec mój problem wygląda następująco dostałem w/w głośnik który jest przygotowany do wymiany membrany wraz z zawieszeniem górnym (wiec tych elementów już w nim nie ma) jest sama cewka i resor dolny i moje pytanie brzmi czy można to jakoś sprawdzić (poza zmierzeniem miernikiem czy cewka jest dobra ) czy po przyklejeniu membrany nie będzie mi stukał czy charczał ?? z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi
  • Poziom 29  
    - Widziałem u innych-

    W takim stanie jak jest teraz, możesz go podłączyć. Wysterować małym
    poziomem wzmocnienia , jeśli masz ucho to bedziesz słyszał -czy cewka
    jest ułożona prawidłowo . Reszta zależy od starannego wykonania tej operacji przez ciebie . Generalnie wymieniamy membrame wraz z cewką.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    No jak nei ma bata??:) Jak cewka dostała za dużo mocy to może być odkształcona (charczeć, stukać) i jedyne wyjście to nowa... Ale czy da sie to sprawdzić? Sprobuj włożyć papierek pomiedzy karakas a cewke - jesli wejdzie z kazdj strony w miare lekko to wszystko powinno być ok - teraz troche tworze ale za dużo to w tym stanie głośnika nie wymyślisz....
  • Poziom 28  
    1. Zmierz średnicę cewki, policz obwód koła, odejmij 1mm, wytnij z zeszytu kartkę długości pomiar szerokości 10 cm.
    2. Włóż zwiniętą w rulon karteczkę pomiędzy karkas cewki a rdzeń magnesu.
    3. Podłącz do wzmacniacza i komputera, uruchom jakiś generator sygnału i daj 20hz.
    4. Kręć powolutku gałką wzmacniacza trzymając drugą ręką papierek aby cewka nie wyrzuciła go ze szczeliny. Daj tyle mocy ze wzmacniacza żeby cewka się wychylała o 0,5 cm w obie strony (razem 1cm). Jeżeli usłyszysz pierwsze "chrupnięcie" od razu ścisz, karkas w tym głośniku jest z kaptonu i od jednego stuknięcia nic się nie stanie, ale wieczny też nie jest. W każdym razie gałą wzmacniacza kręć POWOLUTKU.
    5. Jeżeli w trakcie tego zabiegu będziesz słyszał dźwięk o rosnącej głośności ale monotonny to na 100% cewka jest ok.
    6. Postaraj się nie wydziwiać czy cewka wychyla się jeszcze na 0,45cm czy juz na 0,5. Głośnik tego nie lubi, jak zobaczysz że lata na jakiś centymetr to kończ.
    6. Możesz tego wszystkiego nie robić, cewka w tym głośniku jest trwała, jak po wciśnięciu paluchami się nie blokuje i daje 5 coś ohm to na 99% jest sprawna, ale jeżeli chcesz mieć 100% to sprawdzaj.
    7. Generalnie sprawdzam tak tylko cewki alu bo mają tendencję do owalności, i zachylania dupek. Alu zostawia na papierze ciemny ślad i można dokładnie obejrzeć gdzie trze mocniej.

    Przepraszam cewka w tym jest alu moja pomyłka, reszta jest ok.
  • Poziom 18  
    Dorzuce tu swoje trzy grosze.
    Sypią mi się właśnie resory zewnętrzne z gąbki (ze starości) w moich Altusach 140. Próbuję się przymierzyć do ich wymiany ale przydało by się kilka rad praktycznych od któregoś z doświadczonych kolegów. Mianowicie:
    - czy da się wymienić same resory, czy trzeba także membranę
    - jakie są sposoby odklejania odpowienich części od siebie żeby pozostałych nie uszkodzić
    - jak i czym, dobrze i równo wkleić
    Z góry dzięki i pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    Co do 30/60 to wymieniłem cała membranę na nową zostawiając zawieszenie dolne, przykleiłem membrane do kikuta wystającego z karkasu jesli nawet za pierwszym razem będzie trzeć (miałem GDN potraktowane butem), to po jakimś czasie głośnik już sklejony ustawiony centralnie po wklejeniu (na oko tyle samo ze wszystkich stron) będize działał dobrze tyle ze z innymi parametrami od oryginalnych...

    Co do ostatniego tu zadanego pytania to wstarczy wymienić same zawieszenia górne, jesli oczywiście membrana jest w 90% dobra. Ja używałem noża, żyletki, reszte starego kleju wydrapałem.

    Ja bym uzył do klejenia styropiankleberu... z braku jakichkolwiek klejów ostatnio użyłem kleju konstrukcyjnego do drewna jest twardy, ale działa.
  • Poziom 28  
    1 Zakładam że tylko resor wygnił ze starości z membrana jest ok. Odetnij żyletką i oskrob resztki amortyzacji, pamiętaj żeby odzyścić zwłaszcza miejsce łączenia membrana - resor.
    2 Weż takie jednorazowe waciki i benzynę/aceton/nitro i doczyść kosz z resztek kleju.
    3 Kup butapren na bazarze/w sklepie z farbami a 2 kopułki i 2 resory na www.umifon.pl lub w sklepie - koniecznie piankowe!!! Nie daj wcisnąć sobie "nowoczesnej" gumy bo spartolisz głośniki! Kopułki wybierz o podobnej do oryginalnej średnicy, mogą być plastikowe byle nie srebrne. Muszą być jak najsztywniejsze i jak najlżejsze - jeżeli da się je łatwo wgiąć to się nie nadają. Polecam takie jak na zdj. Mogą też być papierowe.
    4 Żyletką delikatnie "usuń" kopułki razem ze wszystkimi szczególami, nie naruszając membrany.
    5 W szczelinę pomiędzy cewką a rdzeniem wsuń kartkę papieru 10cm x średnica cewki - 1 mm . Zaznacz kreską położenie neutralne cewki. W ten sposób wycentrujesz oś ruchu głośnika (zdj.).
    6 Przyklej najpierw butaprenem dokładnie równo resor górny do membrany, potem poczekaj aż doschnie.
    7 Ustaw głośnik na "0", czyli resor dolny na płasko. Podnosząc do góry fragment amortyzacji z pianki wacikiem smaruj ją butaprenem, jednocześnie przejeżdżaj też kosz. Nie zmień w tym czasie położenia cewki i membrany - powinny delikatnie sztywno być przyblokowane papierem.
    8 Jak oblecisz dookoła podociskaj resor palcami suwając go do środka i na zewnątrz, tak aby rozeszły się naprężenia i dobrze się wycentrował. Nie sugeruj się kształtem kosza. Poczekaj aż wyschnie (kilka h)
    9 Wyjmij papier, wklej kopułkę; butapren jest niezły, ale trzeba delikatnie smarować, żeby nie zrobiła się "gumowata" warstwa. Możesz użyć polimerówki, czyli kleju do wszystkiego (i niczego :) ), ale nie kropelki.
    10 Poczekaj noc aż wszystko dokładnie stwardnieje - pamiętaj żeby głośniki nie schły przy kaloryferze/farelce/na słońcu/pod żarówką bo klej się pozciąga.
    11 Miłego słuchania - jak zrobisz to dokładnie to parametry pozostaną w granicach błędu fabrycznego (przy oryginalnej kopułce)
  • Poziom 12  
    dzieki Pyroaniah zrobiłem tak jak mi kazałes z tym generatorem sygnału i nic w głosniku mi nie strzela i nie charczy tylko bardzo lekko sysze ocieranie sie cewki o ten papier.ale to chyba normaly obiaw :)) z gory dzieki wszystkim za dobre checi
  • Poziom 13  
    Co mam zarobić z GDN'em 25/60/1 który gra ale tak naprawdę z niego nadaje się tylko kosz?
    Od góry zaczynając:
    - nie ma kopułki
    - zawieszenie piankowe jest całe ale wygląda jakby było źle wklejone
    - membrana też cała ale papier jest cały pogięty, pozatym w miejscu kopułki mocno czymś pobrudzony [klej? farba?], w dodatku dziurawa w miejscu, w którym wchodzą kable [swoją drogą kable nie mają portu bo ten jest połamany i do takich kikutów podłączone są kable od wzmaka]
    - resor dolny chyba w porządku
    - cewka... no tu fenomen: gra ale 'pierdzi', zresztą ręcznie wysuwając słyszy się tarcie metalu, a cały głośnik jest jakby wciągnięty do środka...

    Właściwie to boję się regenerować go sam nie mówiąc już o tym, że to będzie kosztowało [ile?]. Na co trzeba szczególnie zwrócić uwagę. Co jest najtrudniejsze dla początkującego?
  • Poziom 18  
    mam male putanko czy do glosnika GDN20/40/1(4) (nie wiem czy jest jeden czy 14 bo jakas koslawa 4 sie wdarla;)sorry pewnie wlasnie walnolem jakas gafe:)
    potrzebuje zawieszenie Z 25 P chodzi mi o produkt ze strony
    http://www.umifon.pl/zawieszenia.html
    bo nie moge sie juz w tym polapac
    Pozdrawiam