Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa napędu elektrycznego w samochodzie do 1600kg.

Angello 12 Maj 2005 14:23 69107 59
  • Pomocny post
    #31 12 Maj 2005 14:23
    Hucul
    Poziom 39  

    "dlaczego alternator ten daje 15kW bo nie wiem w czym jest sęk jeżeli chodzi o napęd tego alternatora"

    Alternator odda tyle ile sam otrzyma (pomijam straty). Odda 1kW pobierając 1kW mocy mechanicznej , napędzając silnikiem o małej mocy nie wyciągniesz z niego więcej niż moc tego silniczka . To jest fizyka na poziomie podstawówki .

  • Pomocny post
    #32 12 Maj 2005 16:15
    arek13
    Poziom 16  

    Jeżeli popatrzyłbyś od strony przewodów zasilających to jest to perpwtum mobile. I tak właśnie wszyscy sceptycy tych urządzeń patrzą na nie. Ale nie należy zapominać, że energię można dostarczyć układowi nie tylko za pomocą przewodów zasilających ale np. poprzez zmianę temperatury np. środowiska w którym pracuje. Popatrzcie na swoje ciało, otaczające was powietrze. Tam jest tyle energii, że chyba nigdy jej nie
    zabraknie. "Brakuje tylko" sposobu na pozyskanie jej:)

  • #33 12 Maj 2005 16:29
    Angello
    Poziom 10  

    Hucul wg Ciebie to przy moim silniczku 3,8 KM otrzymam moc 3kw(4,05KM) odejmując nawet 20% strat otrzymam 3,24KM. Tz. jeżeli wrzucę silnik 1600cm3 i mocy 130 KM to z alternatora będę miał 130KM i odejmę te straty 20% to otrzymam 104KM. Zakładając oczywiście że obroty obu silników są takie same w 1 jak i w 2 przypadku np.3500obr/min. To po co te parametry w tym alternatorze skoro zamiast 3,4,6,8,i 15 kW (co jasno i wyraźnie jest napisane w w/w linku) można wyciągnąć 104 KM. Albo ja jestem nienormalny albo firma która napisała dla swojego alternatora te parametry.Skoro te alternatory pracują w różnych samochodach o różnych silnikach o różnej pojemności i różnej mocy(KM) i wyciągają 15kW to uważam że nie ma najmniejszej różnicy jaką moc się przyłoży ważne aby silnik miał wystarczająco dużo mocy by swobodnie napędzać alternator i miał taką prędkość obrotową by uzyskać parametr 15kW.

  • Pomocny post
    #34 12 Maj 2005 17:21
    Hucul
    Poziom 39  

    Angello napisał:
    Hucul wg Ciebie to przy moim silniczku 3,8 KM otrzymam moc 3kw(4,05KM) odejmując nawet 20% strat otrzymam 3,24KM. Tz. jeżeli wrzucę silnik 1600cm3 i mocy 130 KM to z alternatora będę miał 130KM i odejmę te straty 20% to otrzymam 104KM. Zakładając oczywiście że obroty obu silników są takie same w 1 jak i w 2 przypadku np.3500obr/min. To po co te parametry w tym alternatorze skoro zamiast 3,4,6,8,i 15 kW (co jasno i wyraźnie jest napisane w w/w linku) można wyciągnąć 104 KM. Albo ja jestem nienormalny albo firma która napisała dla swojego alternatora te parametry.Skoro te alternatory pracują w różnych samochodach o różnych silnikach o różnej pojemności i różnej mocy(KM) i wyciągają 15kW to uważam że nie ma najmniejszej różnicy jaką moc się przyłoży ważne aby silnik miał wystarczająco dużo mocy by swobodnie napędzać alternator i miał taką prędkość obrotową by uzyskać parametr 15kW.


    Jesteś ograniczany przez dwa parametry : maksymalna moc alternatora - uzyskasz tyle mocy ile maksymalnie może wyprodukować twój alternator pomimo napędzania go mocniejszym silnikiem

    moc silnika napędzającego Twój alternator - jeżeli jest wyższa niż moc pobierana z alternatora wszystko jest ok , jeżeli jest niższa to alternator wyprodukuje tylko tyle ile odda mu silnik , jak będziesz próbował pobrać więcej spadną obroty silnika (aż do zatrzymania )

  • Pomocny post
    #35 12 Maj 2005 17:54
    dzik6
    Poziom 14  

    witam jak taki alternator może mieć takie moce ? a jego budowa jak to możliwe ?

  • Pomocny post
    #36 12 Maj 2005 19:06
    sieger
    Poziom 24  

    Spróbuję problem rozwiązać od strony teorii.

    Moc mechaniczna przy ruchu obrotowym:

    P = M•ω= M•(2π/60)•n
    n[obr/min]
    ω{rad/s] - też prędkość obrotowa, w innych jednostkach

    Zadaj sobie pytanie czym się różni silnik np 3kW i 1kW pracujące oba z tą samą prędkością?
    Wg mnie różnić się będą momentem możliwym do uzyskania na wale przy tej samej mocy oddawanej.
    Moc prądnicy jest to moc elektryczna znamionowa oddawana, jest ona uzyskiwana z przetwarzania energii mechanicznej na wale prądnicy (sorry za miesznaie mocy z energią, ale nie chce komplikować, w końcu moc i energię wiąże tylko czas).
    Prądnica ma sprawność < 1. więc na wał trzeba podać większą moc niż 15kW, żeby uzyskać 15kW mocy elektrycznej.
    Czyli na wale potrzebujesz >15kW.
    I co wychodzi? Przy określonej mocy silnik musiałby mieć dostępny większy moment niż ma w rzeczywistości (wracając do pierwszego wzoru)
    Jeśli moment napędzający jest niższy od momentu maszyny obciązającej, to prędkość spada.
    Prędkość mała, moment też, więc i moc mała. Mam nadzieję, że to coś wyjaśniło,a nie zagmatwało.
    Zastanów się nad tym wzorem, który jest na początku.

  • #37 12 Maj 2005 19:32
    Angello
    Poziom 10  

    Nadal niebardzo rozumiem tego wszystkiego.Może spróbuję inaczej. Nie widzę żadnych powiązań między mocami.Po pierwsze silnik napędzający nie jest w żaden sposób połączony przewodami elektrycznymi. Po drugie moc silnika jest potrzebna mi do napędzenia alternatora.Połączenie tych 2 urządzeń to np.koło zębate.Siła z silnika to paliwo więc ten silnik skoro ją dostaje musi pracować .Owszem ma obciążenie(alternator)więc ustawiam gaźnik tak by ten silnik pracował np. na 5000obr/min.Skoro alternator osiąga potrzebne mu obroty to musi spełniać dane techniczne i skoro firma wyraźnie pisze że jest to wielkość 15kW to tyle musi być. Firma nie napisała nic o mocy silnika tylko że "alternator " ten można wstawić w miejsce tego uniwersalnego lub też dołożyć poprzez koło pasowe jako dodatek do uniwersalnego alternatora.

  • Pomocny post
    #38 12 Maj 2005 19:37
    Hucul
    Poziom 39  

    Angello napisał:
    Nadal niebardzo rozumiem tego wszystkiego.Może spróbuję inaczej. Nie widzę żadnych powiązań między mocami.Po pierwsze silnik napędzający nie jest w żaden sposób połączony przewodami elektrycznymi. Po drugie moc silnika jest potrzebna mi do napędzenia alternatora.Połączenie tych 2 urządzeń to np.koło zębate.Siła z silnika to paliwo więc ten silnik skoro ją dostaje musi pracować .Owszem ma obciążenie(alternator)więc ustawiam gaźnik tak by ten silnik pracował np. na 5000obr/min.Skoro alternator osiąga potrzebne mu obroty to musi spełniać dane techniczne i skoro firma wyraźnie pisze że jest to wielkość 15kW to tyle musi być. Firma nie napisała nic o mocy silnika tylko że "alternator " ten można wstawić w miejsce tego uniwersalnego lub też dołożyć poprzez koło pasowe jako dodatek do uniwersalnego alternatora.


    Właśnie jak ustawisz obroty na 5000 i obciążysz alternator większą mocą niż ma silnik , to alternator wyhamuje silnik aż do zera , gdyż moc w alternatorze pobierana jest z napędzającego go silnika poprzez wał , którym są polączone.

  • #39 12 Maj 2005 19:44
    Angello
    Poziom 10  

    Przypominam że ten alternator o nazwie Unipower Power-Tek można obejrzeć na tym linku http://www.unipower.pl/index.htm
    Unipower Polska Trzeba jedynie na tej stronce kliknąć "Produkty" i gotowe. Skoro nie umiem opisać tych danych tech. to sami zajżyjcie na tę stronkę.Bo to właśnie to urządzenie wielofunkcyjne chcę napędzać i mieć z niego tę moc.

    Więc jaką powinien mieć moc silnik napędzający to wielofunkcyjne użądzonko(ala alternator)? Przypominam że w tym alternatorze jest szereg urządzeń pracujących jako generator prądu zmiennego o kształcie fali na wyjściu pełna sinusoida.

  • Pomocny post
    #40 12 Maj 2005 19:50
    Hucul
    Poziom 39  

    To co powiesz na
    WARUNKI TESTU:
    a) Temperatura otoczenia 25 C
    b) Alternator i CM temperatura 25 C
    c) Alternator napędzany przez dwa paski typu V 13mm
    d) Obr. Alternatora kontrolowana przez silnik indukcyjny 22kW o zmiennej pręd obr..
    e) Napięcie baterii do testu utrzymywane stale dla 12V = 14.1V i dla 24V = 28.2V
    f) Maksymalne obr. Alternatora = 10000 obr/min
    g) CM - zamontowany pionowo dla dobrej wentylacji.
    h) Długość kable = 5M.
    i) Test wykonany przy rzeczywistym obciążeniu
    j) Test wysokiego napięcia wykonany przy 220V na wyjściu

    punkt d -napędzany przez silnik 22kW
    Po co według ciebie takim mocnym ??

  • #41 12 Maj 2005 20:17
    Angello
    Poziom 10  

    OK. Hacul powiedz byłeś na tym linku widziałeś to urządzenie pracujące jako generator? Jeśli tak to jak myślisz ile powinien mieć silnik obr/min i jaką moc by w efekcie to urządzenie miało na wyjściu moc 15kW i 1 fazę 230V lub 3 fazy 230V? Jak to się liczy może masz jakiś wzór który mi się przyda?

    Kolejnym pytaniem jest jeżeli uzyskam na wyjściu z tego urządzenia 15kW i 1 fazę 230V lub 3 fazy 230V to po podłączeniu urządzenia o nazwie UNICASE - reduktory walcowo-stożkowe (stronka teko urządzenia http://www.nord.com/main/index.cfm?language=PL
    Getriebebau NORD - ADVANCED TECHNOLOGY, WORLDWIDE SERVICES należy wybrać "produkty" a następnie "motoreduktory") Jaką moc i jakie obroty otrzymam na wyjściu. I czy będzie można to urządzenie połączyś bezpośrednio z wałem napędowym.???

  • Pomocny post
    #42 12 Maj 2005 20:55
    sieger
    Poziom 24  

    Rzeczywiście namieszałem, zapominając o napędzaniu silnikiem spalinowym, ale reguła jest ta sama.

    Z Wikipedii:
    Moc jest wielkością fizyczną określającą ilość pracy wykonaną w jednostce czasu przez układ fizyczny

    Ty operujesz mocami nominalnymi (względnie maksymalnymi długotrwale).
    To prawie tak jak siła człowieka słaby w jednej chwili podniesie max 30kg, silny 60kg
    Jeżeli ustawisz ich w szeregu, żeby sobie podawali np bloczki betonowe, i słaby będzie stał pierwszy, będą sobie podawać co 1 sekundę bloczek, to silniejszy będzie przekazywał dalej bloczki 30kg, bo słabszy mu nie dostarczy ciężkich bloków.

    Tutaj w zagadnieniach napędu (mechanicznego ruchu obrotowego) masz jako miarę (zakładając tą samą prędkość do porównania) moment, a więc siła razy ramię. Jeżeli zaczniesz obciążać generator i dojdziesz do obciążenia odpowiadającego 15kW (obliczonego przy napięciu 230V) to siądzie napięcie i częstotliwość, po wirnik będzie mocno hamowany przez siły elektrodynamiczne, to przeniesie się na silnik i jemu siądzie prędkość.
    Słyszałeś o charakterystyce mechanicznej? Zależność momentu od prędkości?
    To właśnie ta charakterystyka, na podstawie której się mówi że diesle mają płaski przebieg momentu w szerokim zakresie obrotów.


    Odpowiadając na pytanie o moc dostarczaną dla generatora:

    moc wejściowa = moc wyjściowa / sprawność

  • #43 12 Maj 2005 22:27
    Angello
    Poziom 10  

    Już zrozumiałem dzięki "sieger". To teraz kto mi pomoże wyliczyć jaką moc musi mieć ten silnik napędzający ten Unipower Power-Tek z mojego linku oraz jakie muszą być obroty by wycisnąć te parametry 15kW i 1 lub 3 fazy 230V.
    Teraz drugą sprawą jest ten motoreduktor UNICASE - reduktory walcowo-stożkowe podane na stronie tej firmy dla tego motoreduktora to: moment obrotowy:94 - 32.000 Nm 830 - 283,200 lb-in , moc: 0,12 - 160 kW 0.16 - 200 HP , przełożenie: 8.04:1 - 4,916.63:1 , sprawność: 95%+
    Skoro mototeduktor ma takie parametry techniczne to po zasileniu tego motoreduktora tymi 15kW i 1 lub 3 fazami 230V , to jaka będzie moc wyjściowa? Jeżeli ktoś posiada wzory i umie rozwiązać to zadanie to bardzo proszę o przedstawienie mi tego w formie pisemnej bo chciałbym sobie później sam wyliczać. Jak patrzę po stronach w necie i wynajdę jakieś wzory to dużo w nich literek ale nigdy nie piszą co jest tą literką .

  • Pomocny post
    #44 12 Maj 2005 22:33
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Witam.
    Z motoreduktorem bedzie tak samo jak z alternatorem.
    Ile mocy dostarczysz do motoreduktora, to wyjmiesz tylko 95%.
    Perpetum momille jeszcze nikt nie wynalazł:D

  • Pomocny post
    #45 13 Maj 2005 09:07
    Janow_
    Poziom 10  

    Pragnę tylko zauważyć, że motoreduktor o mocy 15kW, dający na wyjściu około 100 obr/min i 1300 Nm waży około 200 kg. Nie tędy droga.
    Tylko silnik DC bez reduktora.

  • Pomocny post
    #46 13 Maj 2005 12:16
    Hucul
    Poziom 39  

    Sam myślę nad samochodem elektrycznym . Mój plan polega jednak na zastosowaniu silników zespolonych z kołami i minimalnej masie pojazdu . Narazie jednak mam dołek finansowy i sprawa się odwleka .


    Myślę , że zminimalizowanie strat energii to podstawowa kwestia . Wszystkie dodatkowe urządzenia (przekładnie itp. ) zmniejszają sprawność całego systemu .

  • Pomocny post
    #47 14 Maj 2005 09:49
    sieger
    Poziom 24  

    W aucie zastosowanie silników montowanych w piastach jest chyba średniodobrym pomysłem, bo wzrasta tzw masa nieresorowana, co bardzo źle wpływa na właściwości jezdne, a konkretnie prace zawieszenia.

  • Pomocny post
    #48 14 Maj 2005 13:10
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Przepraszam ze nie odpowiedziałem Tobie Angello na pytanie ale niestety nie dostawałem powiadomień od forum i nie wiedziałem, zę temat dalej wałkujecie. Myślę, że koledzy już wyjaśnili sprawę. Co do zastosowania tego generatora to jakby nie patrząc spada nam sprawność, jednakże możemy się z tym pogodzić w zamian za oferowane własności silników elektrycznych. Stały moment w zakresie prędkości obrotowych, przeciążalność itd. Sam myślałem nad takim pojazdem, jednak masy jakie wchodzą w grę są zdecydowanie za duże (akumulatory, silniki) natomiast zastosowanie odpowiednio dobry rozwiązań technicznych niestety nie jest na moją kieszeń.

  • Pomocny post
    #49 14 Maj 2005 15:03
    sieger
    Poziom 24  

    W samochodach hybrydowych, przynajmniej z tego co wiem:
    silnik elektryczny - max 80km\h po mieście z akumlatorów
    silnik spalinowy na trase + doładowanie akumlatorów

    Może by zastosować generator na max 48v i doładowywać akumlatory. Zakładając że samochód stoi chwilowo w miejscu. Jeśli silnik spalinowy pędzi dalej ze stałą prędkością na wysokich obrotach, to chyba troche to będzie nieekonomiczne.

    Na którymś kanale jest program Robotica, pokazywali np robota, który miał 2x6KM i silniki chyba na 24V. Bezszczotkowe z magnesami trwałymi.

  • Pomocny post
    #50 15 Maj 2005 10:54
    marek_Łódź
    Poziom 36  

    Co do masy nieresorowanej, to faktycznie jest problem, niemniej korzyści też są spore (stosuje się specjalne, lekkie i płaskie silniki). Jeśli chodzi o straty z zastosowania agregatu to są one porównywalne ze stratami w klasycznym układzie przeniesienia napędu, którego w dużym stopniu możemy się pozbyć.

  • Pomocny post
    #51 15 Maj 2005 14:56
    Hucul
    Poziom 39  

    marek_Łódź napisał:
    Co do masy nieresorowanej, to faktycznie jest problem, niemniej korzyści też są spore (stosuje się specjalne, lekkie i płaskie silniki). Jeśli chodzi o straty z zastosowania agregatu to są one porównywalne ze stratami w klasycznym układzie przeniesienia napędu, którego w dużym stopniu możemy się pozbyć.


    Nie było mnie chwilkę , ale marek_Łódź odpowiedział tak jak ja chciałem :)
    Dodam tylko , że zastosowanie czterech silników , odpowiednich materiałów (lekkich) i technologii (silniki "talerzowe") pozwala na utrzymanie wielkości mas nieresorowanych na poziomie konwencjonalnych samochodów .

  • #52 15 Maj 2005 20:50
    Angello
    Poziom 10  

    Dziękuję Panowie. Ja bardzo chętnie zrobiłbym od podstaw swój samochód,gdyby nie zdobycie homologacji a jej cena.dzik6 -dzięki super link ten koleś ma łeb jak na muzyka i to napewno będzie duży krok w postępie techniki jeśli będą takie silniki produkowane w Polsce to załążę się że tacy jak my chcący elektrycznego napędu w samochodzie to właśnie taki silnik do niego wrzycimy!!! 330% to bardzo dużo.Chciałbym takie cacko kupić.
    No dobra zacząłem bawić sie w moim powstającym labolatorium - badam silniki , co z tego wyjdzie zobaczymy. Obecnie jestem w trakcie (dopiero zaczynam)budowy samochodziku na którym będę robił testy silników.
    Zapomniał bym już niedłógo będę miał w posiadaniu książkę dotyczącą budowy samochodu z napędem elektrycznym- więc jak będę miał jakieś ciekawostki napewno się nimi podzielę.
    Mam pytanko wymyśliłem sobie wzór na prędkość samochodu Jak ktoś może to sprawdzić i dać mi odpowiedź czy dobrze obliczyłem to będę wdzięczny.

    Dane: koło obraca się ze stałą pręd. = 1100obr/min
    średnica koła = 32 cm

    obw.koła = 2*3,14*16=100,48cm/100=1,0048m

    Prędk.koła=1100*1,0048=1105,28m/1000=1,10528km/min
    prędk.koła=1,10528*60=66,3168km/h
    Zgadza się?

  • #54 08 Lut 2006 23:28
    jandrzej36
    Poziom 16  

    Przepraszam bardzo. Ale nie mogłem sie powstrzymać by pochwalić autora tego postu. Angelo podziwiam twój twórczy umysł. Powinieneś pisać książki science fiction. Przy tobie, pani J.K. Rowling powinna sie schować ze wstydu.



    Nie doczytałem tematu do końca . Wprost nie mogłem zdzierżyć. Nie wiem wiec , czy ci ktoś w końcu wytłumaczył , w czym rzecz.
    Powiem ci to w skrócie .
    Moc oddana przez jakieś urządzenie jest zawsze równa mocy pobranej minus straty!! I nie ważna jaką moc na jaką będziesz ZAMIENIAŁ. Tak celowo napisałem zamieniał . ponieważ prądnice ,przekładnie , itd. to urządzenia do zamiany energii. A nie do jej wytwarzania. Nawet silnik spalinowy zamienia energię chemiczną na energię obrotową. Jeżeli jakaś firma podała moc znamionową prądnicy 15KW . To owszem maszyna osiągnie tyle ale POD WARUNKIEM ze dostarczysz do tej prądnicy potrzebną do tego moc . Czyli 15KW+ kilka kilowat na straty!!

    Jeżeli nadal jednak się interesujesz tym zagadnieniem , to proponował bym ci poszukać czegoś na temat "akumulatorów kinetycznych". Szybko sie ładują i mają dużą moc.A zwykłe akumulatory są ciężkie i wolno sie ładują . Widziałem kiedyś w telewizji . Program o samochodzie elektrycznym . Miał osiągi zwykłego samochodu seryjnego. Przejeżdżał po 20-sto minutowym ładowaniu około 300 KM. Nie powiem w tym miejscu jaką moc pobierał w czasie tak szybkiego ładowania , ale napewno była to moc potrzebna do późniejszej pracy przez czas jazdy plus moc potrzebna na straty. Poza tym jeżeli już chcesz sie poważnie tym zając to pomyśl także o odzyskiwaniu energii w czasie hamowania.Bo można w ten sposób zyskać dużo mocy.

  • #55 09 Lut 2006 08:26
    j23xyz
    Poziom 12  

    arek13 napisał:
    Żarówki, które świecą "bez żadnego" źródła zasilana już są u nas w kraju robione przez pasjonatów, których głowy nie są ograniczone tylko wiedzą książkową.
    Naprawdę trzeba zacząć używać własnego rozumu. A co do tego silnika to występujące strefy martwe pomiędzy kolejnymi segmentami magnetycznymi rotora niwelowane są za pomocą odpowiednich zespołów elektromagnetycznych. Sęk tkwi w tym, że znacznie mniej energii trzeba włożyć w przemagnesowanie rdzenia wstępnie namagnesowanego niż w wytworzenie strumienia w nienamagnesowanym rdzeniu. Ale widząc podejście niektórych (nawet wysoko postawionych: profesorów, inżynierów), sądzę że jeszcze długo nam czekać do rozwoju tych dziedzin.
    Tak na marginesie to nikt wam nie powie , że pracuje nad nimi, ponieważ zagrozi w ten sposób całej swojej reputacji.

    Mnostow osób nad tym pracuje. Zajmuję się patantowaniem różnych wynalazków i średnio w miesiącu przychodzą do mnie 2-3 osoby z pomysłami na opatentowanie ukladów o sprawnosci wiekszej od 100% albo nad zrodlami bezplatnej energii. Wiele z tych pomyslow zostalo opatentowanych na zyczenie wynalazcow ale zaden z nich nie pochwalil sie dzialaniem ukladu. Kazda z takich osob jest dosc specyficzna, w wiekszosci uwazaja ze ktos ich sledzi i chce zabrac im wynalazki by niedopuscic do rozpowszechnienia. Wiekszosc z tych patentow bazuje na tym samym co zrobil ten japonczyk z silnikiem magnetycznym. Wczesniej zamiast magnesow stosowano rozwiazania czysto mechaniczne. Niestety sa to mylne teorie.

  • #56 05 Kwi 2006 22:39
    rudzik6
    Poziom 14  

    Hi hi, fajna sprawa....tylko skoro mozna z 3kW uzyskac 15kW i podobno nie wazne jaki silnik,tylko aby miał te obroty...to moze wezme silnik od mojego kaseciaka...ma obroty i ok 20 mW :)))) że też na to nie wpadłeś:)

    wiesiek

  • #57 28 Maj 2006 15:01
    marmaks
    Poziom 2  

    Witam wszystkich
    Nie pomogę w teorii-jestem mechanikiem.
    Budując od podstaw nie wyjedziemy na ulicę - rejestracja .
    Może jakieś lżejsze stare ale zarejestrowane autko bez silnika :-)
    A może wziąć małe , lekkie , mało palące auto i na początek zrobić hybrydę . Tylko koszt takiej przeróbki musi być min. a prostota max.
    Jeżdżę w korkach i krew mnie zalewa , a tak na postoju i podjazdach zużycie paliwa=0 . Prius i jego cena to żadna oszczędność .

  • #58 28 Maj 2006 15:13
    rudzik6
    Poziom 14  

    Nie sądzę, aby rejestracja była nie mozliwa..Jest kategoria pojazdów typu SAM, wielu ludzi robiło i robi takie przeróbki motocykli, z tyłu dwa koła, silnik od malucha i rejestrują....to jest mozliwe:)

    Wiesiek

  • #59 28 Maj 2006 15:41
    marmaks
    Poziom 2  

    Sprawdź warunki jakie musi spełniać taki pojazd-dodatkowe prace.

  • #60 28 Maj 2006 19:07
    rudzik6
    Poziom 14  

    Maw w wordzie wszystkie przepisy i wymagania...ale wystarczy pogrzebac po internecie pod hasłem pojazd SAM

    http://www.easer.com.pl/

    i zajrzec na forum...

    itd. itp.


    Wiesiek

    Dodano po 4 [minuty]:

    Podstawa prawna :

    Kodeks Postępowania Administracyjnego; Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 58., poz. 515 z późn. zm.) oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy; Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o dział. ubezp. (Dz. U. Nr 124 poz. 1157); Dz. U. Nr 227 z 2003 r.


    Wymagane dokumenty :
    dokument tożsamości, w przypadku kiedy właścicielem pojazdu jest firma posiadająca osobowość prawną do wniosku o rejestrację należy dołączyć: aktualny odpis z krajowego rejestru sądowego i zaświadczenie o nadaniu nr REGON. Sprawy rejestracji mogą załatwiać osoby upoważnione do reprezentowania firmy, wymienione w krajowym rejestrze sądowym lub osoba upełnomocniona przez wyżej wymienionych - w takim przypadku wymagane jest pisemne upoważnienie, w przypadku, gdy rejestrowany pojazd stanowi własność firmy nie posiadającej osobowości prawnej, do wniosku należy załączyć aktualne zaświadczenie o prowadzonej działalności, a w przypadku spółek cywilnych - zaświadczenie każdego ze wspólników i umowę spółki; wniosek o rejestrację tymczasową - I etap rejestracji;
    wniosek o zarejestrowanie - II etap rejestracji; dowód własności silnika oraz dowód rejestracyjny pojazdu, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce rejestracji pojazdu z którego pochodzi silnik, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu wyrejestrowanego lub z pojazdu, w którym dokonano wymiany silnika;
    w przypadku, gdy silnik sprowadzono z zagranicy, należy załączyć dokument własności wraz z dowodem odprawy celnej przywozowej; w przypadku gdy zakupiony silnik nie posiada numeru, do rejestracji należy załączyć decyzję Prezydenta o nadaniu numeru na silniku, a także zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów potwierdzające nadanie cech identyfikacyjnych w przedmiotowym silniku; oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że wnioskodawca jest właścicielem pozostałych podzespołów i części służących do zbudowania pojazdu "SAM" ;
    zaświadczenie z przeprowadzonego badania technicznego oraz dokument identyfikacyjny pojazdu "SAM" ;
    zaświadczenie o nabiciu numerów nadwozia /podwozia /ramy.


    Sposób załatwienia sprawy :
    Etap I - organ rejestrujący wydaje tablice tymczasowe i pozwolenie czasowe w celu przejazdu pojazdu na badanie techniczne. Decyzję na nabicie numeru nadwozia /podwozia /ramy konstrukcji własnej, które zostały wykorzystane do budowy pojazdu marki "SAM" .




    Jeżeli dane zbywcy silnika zawarte w dowodzie własności są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym wymaga się przedstawienia dokumentów pośrednich.
    W przypadku gdy zbywcą pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, jako dowód własności potwierdzający nabycie prawa własności przez tego zbywcę dopuszcza się uwierzytelnioną notarialnie kopię tego dowodu własności.

    Etap II -w dniu przedłożenia w Urzędzie kompletu dokumentów dotyczących własności elementów, części, z których pojazd zbudowano (rachunek-umowa za silnik + oświadczenie dotyczące pozostałych części), zaświadczenia o nabiciu oraz dopuszczenia pojazdu do ruchu (zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów) zostają wydane stałe tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny i decyzja o zarejestrowaniu pojazdu, wymaga to ponownego zgłoszenia się właściciela do Urzędu.
    Jeżeli dokumenty przedstawione do rejestracji zostaną zakwestionowane, może być wydana decyzja odmawiająca rejestracji pojazdu.


    Opłaty

    I etap
    w kasie Urzędu: od 34,00 zł do 57,50 zł (opłata zależy od rodzaju pojazdu)
    opłata skarbowa: od podania / wniosku - 5,00
    zł; od każdego załącznika - 0,50 zł

    II etap
    w kasie Urzędu:
    od 57,50 zł do 140,50 zł (opłata zależy od rodzaju pojazdu)
    500,00 zł - karta pojazdu (dotyczy pojazdów samochodowych)
    opłata skarbowa: od podania / wniosku - 5,00 zł;
    od każdego załącznika - 0,50 zł
    opłata ewidencyjna za wydanie: dowodu rejestracyjnego -1,00 zł
    pozwolenia czasowego -1,00 zł zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych - 1,00 zł
    nalepki kontrolnej -1,00 zł
    karty pojazdu -1,00 zł
    Inwalidom wojennym i wojskowym przysługuje 50% zniżka od opłat za tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny i pozwolenie czasowe (tylko w odniesieniu do jednego pojazdu samochodowego, który nie służy do zarobkowego przewozu).


    Termin załatwienia
    I etap - zależy od czasu w jakim właściciel uzyska skierowanie na nabicie numeru nadwozia /podwozia / ramy konstrukcji własnej w Urzędzie m Wydział Transportu i Dróg Publicznych oraz otrzyma zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów o nabiciu i dopuszczeniu pojazdu do ruchu. Maksymalnie 30 dni.


    II etap - Do 30 dni.


    Tryb odwoławczy
    Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie; szczegółowe pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania zawiera każda wydana decyzja.


    Uwagi:
    Dokumenty sporządzone w języku obcym należy załączyć do wniosku wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego.
    Potrzebne druki wniosków, oświadczeń itp. dostępne są na miejscu.
    Wniosek wraz z dokumentami o wydanie skierowania na nabicie numeru nadwozia / podwozia / ramy należy składać w Kancelarii Urzędu Miasta . Należy okazać umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC w I lub w II etapie rejestracji.

    Dodano po 3 [minuty]:

    tutaj sa wymagania: http://www.erower.prv.pl/

    Pojazd marki "SAM" - pojazd zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej.

    Zakres i sposób przeprowadzania badań pojazdów zabytkowych i pojazdów marki "SAM" co do zgodności z warunkami technicznymi, wzory dokumentów związanych z tymi badaniami oraz jednostki upoważnione do przeprowadzania tych badań. (19KB)

    Warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia. (80KB)

    Homologacja pojazdów. (117KB)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME