Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stukanie w silniku opel vectra 1.8 16v

07 Gru 2014 19:28 6621 12
  • Poziom 7  
    Witam ostatnio wracając do domu w czasie jazdy samochód zgasł.Nie mogłem odpalić ze stacyjki ponieważ nie miał siły przekręcić. To nie wina akumulatora. Odpiłem go na po-pych zaczęło coś klekotać w silniku tak jak by w zaworach. Zostawiłem samochód u mechanika. Po rozmowie z kolegą zastanawiamy się czy to nie jest spowodowane nadmiarem oleju w silniku ponad max. Czy np olej nie dostał się na popychacze hydrauliczne i czy to oni nie są powodem stukania. Czy to możliwe? Proszę o pomoc.
  • Poziom 34  
    Odpalając go na na po-pych mógł przeskoczyć rozrząd , zawory spotkały się z tłokiem.
  • Poziom 7  
    Ale jak by rozrząd przeskoczył to dławił by się i nie chał jechać a nic na mocy nie stracił normalnie silnik chodził. dojechałem do mechanika i ucichło stukanie na chwilę i znowu zaczęło.
  • Poziom 34  
    Mechanik sprawdzi ciśnienie sprężania i będzie wszystko wiedział.
  • Poziom 25  
    Jeżeli zgasł, a ty go odpaliłeś na pych to silnik do remontu.
    Albo rozrząd się przestawił i pogięło zawory (ale teraz nawet stukając raczej by nie pracował) albo panewka na wale się obróciła.
    Poziom oleju tego nie spowodował.
  • Poziom 7  
    Jeżeli silnik będzie do remontu to się opłaca 2 kupić czy ten robić jakie to koszta ??
  • Poziom 25  
    Jeżeli panewka na wale, to wał do szlifu i panewki do wymiany. Tylko jak jechałeś jeszcze tym samochodem to opiłki z panewki pompa z olejem rozprowadziła po silniku i wiele złego narobić to mogło. Tylko ciekawe że się nie zatarł całkowicie. Daleko miałeś do mechanika? Kontrolka ciśnienia gaśnie po odpalenia silnika? Może rozrząd się tylko o jeden ząbek walnął i delikatnie tknęło jeden zawór. Wtedy na trzech garach pracuje i dlatego jeździ. Jeżeli tak, to rozrząd do zrobienia, zawór do wymiany, pewnie prowadnica zaworowa i może gniazdo do szlifu. Jeżeli rozrząd to warto robić. więcej jak 1000zł z robotą nie powinno przekroczyć. Jak panewka na wale to chyba lepiej silnika sprawnego szukać.
    Najpierw mechanik musi posłuchać i dojść co stuka. Może to jakaś pierdoła, w stylu luźne śruby od koła zamachowego.
    Tak czy inaczej na stukającym silniku pod żadnym pozorem nie można jechać.
    Jeżeli rozrusznik nie kręci i słychać, że nawet raz nie może tłoka przewalić to też od razu się silnik rozbiera. Koszty części wtedy pewnie byłyby poniżej 200zł.
  • Poziom 7  
    Jeżeli by to była panewka albo rozrząd to stukanie by ucichło na jakieś 10 s i znowu zaczęło pukać??. Do mechanika miałem jakieś 2km i nic się nie działo normalnie jechał i po zgaszeniu już normalnie palił ze stacyjki. Silnik chodził normalnie bez stukania i znowu po 10 s zaczęło pukać. Żadne lampki na się nie świecili na panelu.
  • Poziom 25  
    Jeżeli masz hydraulicznie kasowany luz zaworowy to może jest to możliwe, a może jak wspomniałem to coś zupełnie innego.
    Trzeba obmacać, obsłuchać i już mniej więcej będzie wiadomo. Przez internet to tylko zgadywać można, ale jeżeli rozrusznik nie dał rady zakręcić, a po odpaleniu na pych zapalił i stuka w silniku to raczej nie będzie to przepalona żarówka tylko coś poważniejszego.
  • Poziom 7  
    Jutro zadzwonię do mechanika i będzie wiadomo czy się opłaca naprawiać dzięki za pomoc.
  • Poziom 7  
    Dzwoniłem do mechanika zdają pokrywę i mówi że albo tłok albo korbowód możliwe jest że tłok o ściski może stukać bo pierwszy raz takie coś słyszę.? I tak przy okazji jaki jest mnie więcej koszty remontu jeżeli to wał ??
  • Poziom 25  
    Ja raz miałem taki numer, że pierścień najwyższy uszczelniający popękał, latał sobie w rowku, aż przebiły się kawałki powyżej denka tłoka. A, że tam nie ma tyle miejsca, żeby sobie latały (diesel to był) to powbijały się w tłok i waliło strasznie. Najpierw byłoby słychać, że słabiej pali na jeden gar, ale ta maszyna na pełnych obrotach chodziła prawie całymi dniami bez przerw właściwie, wiec nie było kiedy. Ale tu to raczej wątpliwa sprawa,że to to, choć kto wie.
    opeldo112 napisał:
    aki jest mnie więcej koszty remontu jeżeli to wał ??

    To zależy co wał. Jeżeli panewka się obróciła to do szlifu. Nie orientuję się w cenach. Ale szlif z kompletem panewek i roboty poniżej 1kzł raczej na pewno nie będzie. Jeżeli wał pękł (nawet pasowałoby to do objawów) to mogło skosiło geometrię bloku i wyprowadzanie na nowo pozycji gniazd jest bez sensu. Za samą tą robotę kupisz drugi silnik.
    Po stukaniu można mniej więcej określić jak poważna jest robota. Jeżeli wał to w ogóle bym silnika szukał, bo za rozbieranie tego też mechanikom musisz zapłacić, nawet jak później i tak będzie do wymiany. Z drugiej strony niestety to co kupisz nie wiadomo w jakim stanie będzie i ile pochodzi.

    Dodano po 1 [minuty]:

    opeldo112 napisał:
    tłok o ściski może stukać

    Hmm, jakie ściski? Może panewka sworznia tłokowego się rozsypała.
  • Poziom 7  
    Jeżeli to by był korbowód wału nie ruszyło to raczej będę remontował. Jak ruszyło wał to nie ma sensu. Kupie 2 silnik i wymienię rozrząd olej myślę że w 2 tyś się wyrobię.