Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skytec SPA-1200, Problem z kolumnami, mostek prostowniczy :)

trodor 08 Dec 2014 16:52 3033 10
    trodor
    Level 10  
    Witajcie, na wstępie przepraszam jeśli już coś podobnego było, ale spieszy mi się a google nie chciało dać zadowalających wyników. Niestety próbowałem ogarniać ale przerastają mnie te głośniczki :(. JESTEM MOCNO POCZĄTKUJĄCY ;)

Mam problem z kolumnami, aktywna + pasywna jakiejś niezbyt dobrej firmy Skytec, 2x600W (chociaż wydaje mi się że to tylko oznaczenie producenta :P). Wzmacniacz w aktywnej prawdopodobnie szlag trafił, po załączeniu zasilania słychać brzęczenie (brumienie?), stosunkowo niski ton z membran, NIE Z TRANSFORMATORA (on też lekko ale chyba to nie problem). Przy tym 2 duże rezystory na płytce grzeją się niesamowicie, już po kilku sekundach działania.

Sprawdziłem już chyba wszystko - 2 duże kondensatory, wszystkie małe, tranzystorki oraz wszystkie 4 duże tranzystory mocy, posprawdzałem diodki prostownicze, pomierzyłem wszystkie ściezki czy nie ma gdzieś zwarcia, i czy wszędzie jest odpowiednio masa. Wymieniłem te elementy na nowe o tych samych parametrach.

Problem dalej zostaje- buczenie z głośnika masakryczne i gotująca się płytka.
    Jedyne co jeszcze podejrzewam to 2 zielone kondensatorki foliowe (? możliwe?) i główny mostek prostowniczy. Ewentualnie transformator, możliwe? Bo tych elementów jeszcze nie wymieniłem..

Tutaj moje pytanie - możecie podać parametry tego mostka? Bo nic nie kapuje z tych oznaczeń, zwłaszcza że są częściowo nie czytelne i nie wiem czego szukać. A tak to może kupie jakis zamiennik i sprawdze, to nie duże koszty.

Wklejam zdjęcia:

-cała płytka

-miejsce po wylutowanym mostku

-mostek

Wg mnie oznaczenia to KBU 504G.

Macie pomysł co jeszcze mogłoby być przyczyną problemu? Zależy mi na parametrach mostka bo jutro bd niedaleko sklepu gdzie mógłbym coś podobnego nabyć