Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulatory Bosch S4 i S5, który wybrać.

mickemaster 08 Gru 2014 19:08 22494 13
  • #1 08 Gru 2014 19:08
    mickemaster
    Poziom 27  

    Witam, chciałbym zapytać użytkowników o opinie o akumulatorach Bosch S4 i S5. Aku te różnią się wartościami prądów rozruchowych przy tej samej pojemności (Bosch S5 ma wyższe np. dla 74 Ah jest to 680 A i 740 A). To, że S5 będzie szybciej obracał wałem to oczywiste jednak, jaki to wpływ na trwałość baterii? Czy S5 nie jest zbyt "przekombinowany/wysilony"? Muszę zakupić trzy sztuki dlatego chciałbym aby mój wybór był optymalny. Proszę o opinie użytkowników.
    Pozdrawiam

    2 13
  • #2 08 Gru 2014 19:13
    decybel91
    Poziom 39  

    Wybierz ZAP, Centrę lub Exide. Lepsza cena. W akumulatorach nie ma obecnie różnicy, dobrze traktowany wytrzyma do 4 lat.

    3
  • #3 08 Gru 2014 19:20
    mickemaster
    Poziom 27  

    Ceny u mnie właśnie są zbliżone. Z wymiarów pasują tylko Futura, Bosch i Varta (max wysokość 175 mm) ale je nie biorę pod uwagę. Centra futura wytrzymała ponad 5 lat, pytanie tylko czy te produkowane teraz są podobnej jakości.

    1
  • #4 09 Gru 2014 15:22
    ipman1
    Poziom 11  

    Dlaczego Varty nie bierzesz pod uwagę?

    2
  • #5 09 Gru 2014 19:27
    mickemaster
    Poziom 27  

    ipman1 napisał:
    Dlaczego Varty nie bierzesz pod uwagę?

    Ponieważ znalazłem kilka wątków o tym jak pada tuż po gwarancji.

    2
  • #6 10 Gru 2014 16:39
    benekpp
    Poziom 15  

    Nie mogę się z Tobą zgodzić. Jeżeli chodzi o akumulatory VARTA - to ostatnio rozmawiałem z mechanikiem samochodowym i ten stwierdził, że VARTA ostatnio podniosła się pod względem, jakości, ponieważ przejął ją jakiś nowy inwestor. To nie są te same VARTA co kiedyś. Poza tym z tego co widziałem. Sam w tym roku kupiłem sobie Vartę 44Ah 420A na Motointegrator (bo mieli akurat najlepszą cenę) i sprawuje się na tip-top. Nawet ostatnio zostawiłem auto na światłach i po 2h bez problemu odpalił.

    0
  • #7 12 Gru 2014 17:51
    krzysiakxxx
    Poziom 9  

    Bosch i Varta to przecież chyba to samo. Dziś akurat musiałem kupić aku bo stary miał fochy coraz częściej ostatnio, by rano nawet nie zakręcić wałem. Padło na S4 74Ah, w drugim aucie mam od 2 lat S4 60Ah i poza jednym razem gdy się rozładował w zeszłą zimę (zostawiona była świecąca lampka i grające radio na noc) nie zawiódł nigdy.

    1
  • #8 13 Gru 2014 18:22
    mickemaster
    Poziom 27  

    Na chwilę obecną rzeczywiści Bosch i Varta to produkty z jednej fabryki w Czechach. Zakupiłem Bosch S4 72 Ah 680 A, zobaczymy jak się będzie sprawował.
    Pozdrawiam.

    0
  • #9 14 Gru 2014 10:07
    Pemok
    Poziom 12  

    Mam takiego Boscha (dokładnie te same parametry) od prawie 4 lat i sprawuje się bezproblemowo. Potwierdzam, że Bosch i Varta to to samo.

    1
  • #10 14 Gru 2014 10:21
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    mickemaster napisał:
    To, że S5 będzie szybciej obracał wałem to oczywiste

    Dla czego tak uważasz?
    Myślisz że jak do malucha dasz akumulator od Jelcza to będzie kręcił szybciej niż na akumulatorze od Żuka?
    Akumulator może dać taki prąd rozruchowy ale możesz nawet takiego u siebie w aucie nie uzyskać bo to tylko i wyłącznie od rozrusznika zależy czy taki będzie mu potrzebny.
    To tak samo jak z żarówką 55W która weźmie niespełna 5A, nieważne czy będzie zasilana z akumulatora o prądzie rozruchowym 300 czy 600A.

    1
  • #11 14 Gru 2014 11:26
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    S5 miałem 4 lata - padł nagle bez ostrzeżenia.

    Teraz od 1,5 roku ma też S5 i nie zawiódł ani razu.

    Myślę ,że dzisiejsze akumulatory to loteria.

    2
  • #12 14 Gru 2014 19:38
    mickemaster
    Poziom 27  

    grala1 napisał:
    Dla czego tak uważasz?
    Myślisz że jak do malucha dasz akumulator od Jelcza to będzie kręcił szybciej niż na akumulatorze od Żuka?
    Akumulator może dać taki prąd rozruchowy ale możesz nawet takiego u siebie w aucie nie uzyskać bo to tylko i wyłącznie od rozrusznika zależy czy taki będzie mu potrzebny.
    To tak samo jak z żarówką 55W która weźmie niespełna 5A, nieważne czy będzie zasilana z akumulatora o prądzie rozruchowym 300 czy 600A.


    Uważam tak dlatego, że po chwilowej przekładce w aucie gdzie fabrycznie był 44 Ah na 63 Ah wał chciał się teleportować. Ponadto nie prosiłem o filozoficzne wywody na temat żarówek i akumulatorów. Rozrusznik to silnik szeregowy i zachowuje się nieco inaczej niż wspomniana żarówka.

    1
  • #13 14 Gru 2014 20:12
    noel200
    Poziom 24  

    grala1 napisał:
    Myślisz że jak do malucha dasz akumulator od Jelcza to będzie kręcił szybciej niż na akumulatorze od Żuka?

    Ja akurat to wiem.
    Mieszkałem kiedyś na wsi i mieliśmy kombajn zbożowy. Oczywiście pracuje takie urządzenie miesiąc max. W C360 ramka była dorobiona z kątowników i jeden akumulator siedział pozostałą część roku w ciągniku, a drugi w bagażniku w moim maluchu. Kiedyś jak złapało -33*C to kręcił jak każdego innego dnia w lato. 180Ah i ponad 1000A kręciło zawsze i wszędzie:-D

    3
  • #14 03 Lip 2016 15:30
    rexman
    Poziom 9  

    A może ktoś z Was wie, które z akumulatorów innej firmy równają się oznaczeniu s4 i s5 Bosch'a?
    Właściwie, to zależy mi na akumulatorach odpowiadających właściwościom s4 Bosch.

    4