Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega 3.0 - błąd 31 i 94

08 Gru 2014 20:20 1878 7
  • Poziom 2  
    Cześć, pewnego dnia jechałem do domu z pracy gdy nagle pojawił mi się check engine, spadek mocy i klekot z silnika przy 3.5tys/ . Zatrzymałem się i zgasilem silnik. Gdy chciałem odpalić ponownie to już nie zapalił. Auto sholowalem pod dom i bawiłem się w mechanika. Auto mam od miesiąca, pierwsze co zrobiłem to wyciągnąłem fajki od świec, całe zalane w oleju do polowy, bez zastanowienia znalazłem na internecie pokrywy aluminiowe i nowe uszczelki, poczyscilem świece i kable ale nagle nie było iskry. Na następny dzień kupiłem nową cewkę Boscha, iskra wróciła paliwo na gary dochodzi ale auto nie chce nadal odpalić. Podłączyłem omesie pod komputer u mechanika i wyskoczył błąd 31 i 94. Mechanik mi powiedział ze to coś z czujnikiem położenia walka rozrządu, wiec bez zazastanowienia poszedłem zamówić ten owy czujnik. Zamontowane ale nadal auto nie chodzi... proszę o jakieś porady co musze zrobić żeby znaleźć usterkę, może ktoś miał podobny problem do mojego? Pozdrawiam, Darek
  • Poziom 13  
    Pytanie czy kod 31 był na zgaszonym silniku? To nie błąd tylko brak prędkości obrotowej silnika normalne bo nie był włączony silnik. A czujnik można zbadać bo to zwyczajny indukcyjny, multimetr w łapkę i mierzymy rezystancję. Błąd 94 to położenie wałków rozrządu, czujnik halla bardziej to bym stawiał bo określa on kiedy co i jak w silniku. ;) wymieniłeś czujnik wału czy czujnik wałków rozrządu?
  • Moderator Samochody
    I co się czujnika uczepiłeś? Rozrząd pewnie przestawiony.
  • Poziom 21  
    joopas napisał:
    nagle pojawił mi się check engine, spadek mocy i klekot z silnika przy 3.5tys/
    Spawdź pasek napędu rozrządu.
  • Poziom 2  
    No ale jakby się przestawil o ząbek albo dwa to by odpalił... a jakby się przestawil o 10 to by wyszlo wszystko bokiem... jak to widzicie?
  • Poziom 13  
    Dokładnie tak, bo jest to niestety silnik kolizyjny. Poza tym sam błąd 94 nie opisuje przestawionego rozrządu tylko uszkodzenie samego czujnika lub brak sygnału z niego.
  • Poziom 2  
    Ale czujnik jest nowiutki...
  • Poziom 13  
    Ale który bo jest ich więcej niż jeden, kolega nie czyta postów poza tym ta usterka jest opisywana szeroko na forach opla.