Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel zafira B 1.8 benzyna/gaz - Ciężko odpala jak jest zimny

mariusz_stachyra 09 Dec 2014 09:51 21081 39
  • #1
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    dzień dobry.Mam pytanie. Moja zafira ciężko odpala.Po odpaleniu, mogę auto zgasić i odpali bez problemu.Dlaczego tak się dzieje że za pierwszym odpaleniem jest problem?z góry dziękuje za pomoc
  • #2
    sebap
    Level 41  
    Gaz IV generacja? Odpalasz na PB? Jeśli tak to może paliwo się cofa? Druga sprawa taka, że może wtryskiwacze puszczają gaz na postoju, który zbiera się w kolektorze? Jednym słowem zalewa go i przy odpaleniu musi spalić LPG i PB na raz.
  • #3
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    tak, odpalam na PB, czyli wtryskiwacze są do wymiany, czy ustawienia, naprawienia?Jak sprawdzić czy się paliwo cofa?

    Dodano po 33 [minuty]:


    Może jeszcze Pan mi w tym pomoże?
    Mam problem z nawiewami.Jak kupowałem auto to nie sprawdziłem i teraz mam.Nie działa mi zmiana nawiewu.Po przełączeniu np.na szybę w ogóle nie reaguje, dmucha na wszystko po trochu.Proszę o pomoc, z góry bardzo dziękuję

    Dodano po 5 [minuty]:

    A co do tego opalania, to jeden mechanik powiedział że może być to parownik-też może być?Jak to mozna sprawdzić żeby nie wymieniać lub naprawiać nie potrzebnych rzeczy?
  • #4
    michal200848
    Level 23  
    Pompka paliwa do sprawdzenia.
  • #5
    sebap
    Level 41  
    Może być parownik ale jeśli sekwencja to wtryskiwacze. Nie napisałeś, która generacja gazu. Jeśli sekwencja to jaki reduktor? Jakie wtryskiwacze? Jak sprawdzić czy paliwo się cofa? Przed pierwszym odpaleniem przekręć kluczyk na zapłon ze 3 razy raz po razie. Wtedy pompka poda paliwo i nie zdąży się cofnąć do zbiornika.
  • #6
    chisel
    Level 27  
    Sugeruję na początku kilkanaście km zrobić tylko na benzynie, zgasić na benzynie, i potem na zimnym sprawdzić odpalanie. Jak będzie OK, to następnie obejrzeć trzeba mapę LPG.
  • #7
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    ok, dzieki , sprawdze
  • #8
    andrzej-w31
    Level 14  
    Zacznij od sprawdzenia tego co napisał sebap. Dosyć częsty przypadek, szczególnie gdy temp. powietrza spada poniżej zera.
  • #9
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    przekręcałem kilku krotnie kluczyk na zapłon i pompkę słychać tylko za pierwszym razem, czy to normalne?
  • #10
    sebap
    Level 41  
    Normalne. oznacza to to, że paliwo się nie cofa. Zostaje więc gaz ale tu będzie gorzej o diagnozę bo z niewiadomych przyczyn nie chcesz nam zdradzić jakie masz podzespoły instalacji LPG.
  • #11
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    szczerze mówiąc nie wiem

    Dodano po 3 [minuty]:

    wiem tylko że jest firmy AG i jest w aucie około 3lata
  • #12
    sebap
    Level 41  
    Kwity od instalacji masz? Przepisz komponenty instalacji. Aparat foto posiadasz? Skoro tak to zrób zdjęcie gratów znajdujących się pod maską i wrzuć tutaj.
  • #13
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    ok ,dzięki kolego

    Dodano po 1 [minuty]:

    mam tylko przegląd butli, bo auto było ściągane z Holandii
  • #14
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    opel zafira B 1.8 benzyna/gaz - Ciężko odpala jak jest zimny

    Dodano po 3 [minuty]:

    opel zafira B 1.8 benzyna/gaz - Ciężko odpala jak jest zimny

    Dodano po 52 [sekundy]:

    opel zafira B 1.8 benzyna/gaz - Ciężko odpala jak jest zimny

    Dodano po 33 [sekundy]:

    opel zafira B 1.8 benzyna/gaz - Ciężko odpala jak jest zimny
  • #15
    sebap
    Level 41  
    Nie widać reduktora, nie widać wtryskiwaczy. Widać tylko filtr fazy lotnej z prawej strony patrząc od przodu to ta srebrna "baryłka" na wężach z boku silnika. Dalej za filtrem z tyłu silnika masz rozdzielacz a pod nim wtryskiwacze.
  • #16
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    Jeszcze jakieś zdjęcia zrobić?
  • #17
    sebap
    Level 41  
    Poszukaj w Google jak wygląda reduktor i wtryskiwacze LPG i zrób zdjęcia tam, gdzie się znajdują.
  • #18
    andrzej-w31
    Level 14  
    Sugeruję podjechać do mechanika.. Jeśli nawet nie wiesz gdzie jest reduktor i wtryskiwacze, a co gorsze, nie wiesz nawet jak "to" wygląda, Twoja próba "naprawienia" może odnieść fatalny skutek..
  • #19
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    pojeżdziłem na benzynie i auto odpala zdecydowanie lepiej,czyli to chyba wina gazu.Tak pojadę do mechanika tylko nie wiedziałem czy to ma być mechanik czy gazownik?Jeśli to wina gazu wtryskiwaczy czy innej żeczy, ile może to kosztować?Zrobiłem zdjęcia zaworów ale nie mogę ich wstawić ponieważ jestem w szpitalu a na komórce internet mi zablokowali, poszukam tej instalacji na necie i wyślę grafikę. Diękuję każdemu z osobna za pomoc ale proszę napiszcie ile mniej więcej naprawa może kosztować i czy udać się do mechanika czy gazownika

    Dodano po 4 [minuty]:

    Panowie a co do problemu z nawiewami-ktoś może pomóc?

    Dodano po 2 [godziny] 31 [minuty]:

    opel zafira B 1.8 benzyna/gaz - Ciężko odpala jak jest zimny

    Dodano po 1 [minuty]:

    opel zafira B 1.8 benzyna/gaz - Ciężko odpala jak jest zimny

    Dodano po 4 [minuty]:

    opel zafira B 1.8 benzyna/gaz - Ciężko odpala jak jest zimny

    Dodano po 58 [sekundy]:

    mam tylko to z neta, prosze o pomoc
  • #20
    sebap
    Level 41  
    Wtryskiwacze to jakaś bardzo niska półka i pewnie już puszczają gaz do kolektora. Musisz sprawdzić dokładnie jaka nazwa bo nie widać (Rail lub Esgi) i dobrać inne o takie samej oporności cewek. Jeśli to któreś z tych dwóch to mają oporność 3omy. W takim przypadku może dać np. Reg Fast (w żadnym razie Valtek, tak pewnie będzie gazownik radził). Trzeba będzie zamontować dysze, być może je rozwiercić i skalibrować instalację LPG. Sam tego nie ogarniesz na pewno.
  • #21
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    A jaka może być cena?
  • Helpful post
    #22
    sebap
    Level 41  
    Listwa około 130zl ale jedź do gazownika bo takie doradzanie na odległość to trochę wróżenie z fusów, nie uważasz?
    Czuć gaz gdy kręcisz rozrusznikiem?
  • Helpful post
    #23
    andrzej-w31
    Level 14  
    sebap wrote:
    Musisz sprawdzić dokładnie jaka nazwa bo nie widać

    Fotka nr 1 esgi, foto nr 2 rail.

    Jedź do gazownika, żeby posprawdzał Ci wszystko. Być może tylko jeden zaworek puszcza. Jeśli masz zamiar jeździć dłużej tym autem, zainwestuj w zaworki z wyższej półki, a jeśli masz zamiar sprzedać niebawem auto, załóż zwykły.
  • #24
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    Dziękuje Wam Panowie, jestem bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
  • #25
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    Jeździłem tylko na paliwie trzy dni i niestety znowu był problem z odpaleniem auta.Po odpaleniu nie mógł wejść na wyższe obroty, dopiero przy przygazowaniu-może to nie jest problem z gazem.Ale jak jeżdżę tylko na benzynie auto lepiej odpala.Ale skoro na benzynie też jest z tym problem to może zacząć od czegoś innego niż gazu.Panowie proszę o pomoc
  • #26
    andrzej-w31
    Level 14  
    Jeżeli puszcza Ci zaworek od gazu, to bez znaczenia, czy jeździsz na benzynie, czy na gazie, bo gaz cały czas ulatnia się do komory spalania i dlatego przy uruchamianiu silnika masz problem. Auto odpala na dwóch paliwach -na gazie, który "naleciał" podczas postoju i na benzynie, którą po przekręceniu kluczyka podaje pompka. Na obroty nie chciał wejść, ponieważ świece miały nadmiar paliwa (benzyna+gaz), który przepaliły po dodaniu gazu i silnik zaczął dopiero pracować równo.

    Najlepiej byłoby, gdybyś np. rano wsiadł do auta, pokręć go ok 3. sek. (nie odpalaj), wykręć świece i zobacz, czy są mokre.. Jeśli są mokre, tzn. że dostają za dużo paliwa, jeśli suche, nie dostają paliwa i wtedy poszukamy innej przyczyny.

    Możesz też (jeśli nie chce Ci się wykręcać świec) psyknąć mu rano samostart lub plaka i spróbować odpalić. Jeśli odpali, tzn., że paliwo nie dochodzi, jeśli nie odpali, prawdopodobnie przyczyną będzie to o czym Ci piszemy..

    Zrób coś, bo będziemy tak krążyć w koło komina.. Może to, może tamto.. Trzeba posprawdzać kilka rzeczy, żeby móc stawiać ewentualnie dalsze diagnozy. My tego nie widzimy, a to, że "ciężko pali" nie mówi zbyt wiele.
  • #27
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    dzięki Andrzej
  • Helpful post
    #28
    sebap
    Level 41  
    Odpal auto na PB, poczekaj aż przełączy się na LPG, zostaw auto uruchomione, idź i zakręć zawór gazu w butli. Auto powinno zgasnąć za jakąś chwilę. Rób to najlepiej wieczorem bo wtedy będzie stał całą noc i rano zobaczysz jak będzie rano palił. Jeśli dobrze - mamy winowajcę. Jeśli źle - będziemy szukać dalej.
  • #29
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    dzięki Sebap
  • #30
    mariusz_stachyra
    Level 8  
    Cześć Wam, problem odpalania powrócił. Po wymianie reduktora auto przez około pół roku odpalało normalnie.Gdy problem powrócił pojechałem do gazownika że znowu przepuszcza reduktor.Gazownik stwierdził że to nie wina reduktora tylko zawory puszczają i że to Holenderska instalacja AG(o serwis trudno) że najlepiej wymienić.Tak zrobiłem.Wymieniłem instalację na BRC u tego Pana.Auto odebrałem w sobotę.Podchodzę rano do auta, odpalam i znowu ciężko odpalił.Pojechałem do warsztatu gdzie był zakładany gaz i po dwóch dniach stwierdzono że z gazem jest wszystko OK.Wydałem już 2500 zł(chyba na darmo skoro to nie wina gazu).Proszę o pomoc co jeszcze może być przyczyną że auto gdy postoi około 8h ciężko odpala? Proszę pomoc. Z góry bardzo dziękuje