Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie łącznika podwójnego.

10 Gru 2014 15:42 1173 8
  • Poziom 10  
    Witam
    Panowie jestem początkującym w elektryce.
    Poniżej zamieszczam zdjęcie układu z 4 żarówkami, łącznikiem podwójnym, bezpiecznikiem nadprądowym 10A oraz wtyczką do gniazdka.
    Mogli byście mi powiedzieć co zrobiłem źle w tym układzie ? bo po włączeniu do gniazdka wywala mi bezpiecznik.
    Podłączenie łącznika podwójnego.
    Myślę że jest to spowodowane połączeniem kabla ochronnego z neutralnym, ale w takim razie jak to inaczej zrobić na 3żyłowym przewodzie ?
  • Poziom 35  
    Po pierwsze spiąłeś N z PE. Po drugie to nie zabawki.
  • Poziom 25  
    Ochronnego nie ma do czego podłączyć.
    Niebieski do oprawek bezpośrednio.
    Brązowy do "łącznika" (z tej strony gdzie jest jeden zacisk), a "wyjścia" do oprawek.
    ! Należało by sprawdzić czy po podłączeniu do gniazdka na pewno na niebieskim jest 'neutralny' a nie faza. !
    W oprawce faza powinna być na tym "języczku" an środku.
  • Poziom 10  
    ziomus90210
    Nom wiem że spiąłem PE z N ale tak chyba można zrobić ? wtedy jest przewód PEN ochronnoneutralny tak ?

Oczywiście wiem że to nie zabawki, ale jak nie spróbuje to się nigdy nie nauczę :)

onepiotr
    Jak rozłączę ochronny i neutralny na łączniku i niebieski puszczę bezpośrednio na oprawki a zielono żółty zostawię w kostce na łączniku pusty to będzie działać ?

A jak miałbym żyrandol na 4 żarówki z możliwością podłączenia uziemienia to jak to wtedy podłączyć ciągnąc kabel 3żyłowy ?

Czyli z tego co rozumiem teraz to nie działa przez spięcie przewodu PE z N na łączniku ?
  • Specjalista elektryk
    A żyła żółto-zielona robi w tym dziwnym układzie na roboczą... To niedopuszczalne!

onepiotr napisał:
    ! Należało by sprawdzić czy po podłączeniu do gniazdka na pewno na niebieskim jest 'neutralny' a nie faza. !