Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Przedłużacze helukabelPrzedłużacze helukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wybór dwufukcyjnego kotła gazowego

10 Gru 2014 16:53 5370 50
  • Poziom 6  
    Na wstępie witam forumowiczów:)

    Zakupiłem dom o powierzchni 108m2, dzisiaj miałem wizytę kominiarzy i tak jak myślałem czeka mnie spory wydatek.
    Po 1 muszę przerobić komin, instalacje mam wykonaną ze złych materiałów i do wymiany kocioł gazowy - ten który obecnie mam jest nieekonomiczny i w dodatku z otwartą komorą spalania.
    W domu posiadam 9 grzejników, okna drewniane, dom ocieplony w zabudowie szeregowej, jaki kocioł polecacie? Ogrzewanie instalacji + ciepła woda. Na kocioł mój budżet to coś w granicach 4 tys zł, interesuje mnie też późniejszy serwis (ceny napraw, części). Interesuje mnie kocioł dwu funkcyjny z zamknięta komorą spalania, nie potrzebuje zasobnika, w domu mam 1 łazienkę - kocioł będzie wisiał w łazience, bateria w kuchni znajduje się w odległości 3 metrów więc ciepła woda leci po 2-3 sekundach. Mieszkam w Nowym Sączu, czekam na podpowiedzi:)

    Ps. poszperałem trochę i zawęziłem poszukiwania do kilku modeli, mianowicie:
    1) IMMERGAS VICTRIX 26 2 I - 3 585 zł
    2) De Dietrich MCR/II 24/28MI - 4 000 zł
    3)VAILLANT VUW turbo TEC pro 202-3 - 4 000 zł
    4) De Dietrich ZENA MS 24 - 2 300 zł
    5)Viessmann Vitopend 100-W - 3 524 zł

    Czy ktoś jest w stanie podzielić się opinią odnośnie tych kotłów?
  • Przedłużacze helukabelPrzedłużacze helukabel
  • Poziom 18  
    Jeszcze jest budżetowy nowy Buderus GB 012.Cena podobna.
  • spec od auto-elektro
    termeta poszukaj
  • Przedłużacze helukabelPrzedłużacze helukabel
  • Poziom 39  
    Termet jak najbardziej i wylot turbo - jeśli sie da za ścianę. Wyjdzie tanio i proste w montażu.
  • Poziom 6  
    dzięki za podpowiedzi, jestem zielony w temacie a w sobotę umówiłem się z gazownikiem na dobór jakiegoś kotła i chciałem się najpierw "ogarnąć" w temacie żebym nie wyszedł na mega głupka i nie kupił kota w worku;) poszperałem trochę po forum i widzę, że co niektóre kotły maja na moje potrzeby zdecydowanie za dużą moc, co pewnie przełoży się na niepotrzebnie zawyżone rachunki za gaz. Przyglądam się teraz termetom - macie może jakieś konkretne sprawdzone modele?

    Znalazłem coś takiego:
    Gazowy dwufunkcyjny kocioł wiszący
    z zakniętą komorą spalania
    TERMET MINITERM ELEGANCE TURBO
    (GCO-DP-21-13 24/24KW)
    Specyfikacja techniczna:
    kw zamknięta komora spalania o mocy 7-24 kW;
    24 kW to ponad 2x więcej niż moje zapotrzebowanie, co lepiej wybrać dla mnie znaleźć jakiś kocioł np o mocy do 12-15 kW (czy takie w ogóle są produkowane? wszystko co znajduje ma koło 20kW+), jak przekłada się regulacja mocy kotła np ten ma zakres 7 do 24 czyli 7 - rozumiem, że to minimalna moc z jaką może pracować, ale np czy to ujemnie wpływa na sprawność kotła jeżeli będzie pracował przeważnie na "najniższych obrotach". Co radzicie Panowie?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Maksymalną moc zredukuje Ci instalator podczas montażu w zależności od zapotrzebowania. Ważniejsza jest moc minimalna. Im niższa tym lepiej dla rachunków i komfortu cieplnego.
  • spec od auto-elektro
    a mocy minimalnej instalator nie może zredukować?
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Do autora obacz na pw.
  • Poziom 42  
    mirrzo napisał:
    A w jaki sposób ???

    Zamykając całkiem zawór gazowy przed kotłem. :D
    Będziemy mieli kocioł zużywający najmniej gazu na świecie.
    Czy wymieniony budżet obejmuje komin?
    Jeżeli nie, to proponuję Imergassa. Ma chyba najniższą moc minimalną (3 kW), czyli tą która jest najbardziej istotna. Dodatkowo kominy do kotłów Imergassa mają wymiar 100/60 a nie 120/80 przez co są trochę tańsze i łatwiej je "upchnąć". Czasem te 2 cm robi różnicę. :D
    Praktycznie każdy kocioł dwufunkcyjny występujący obecnie na rynku będzie przewymiarowany do twojej (i nie tylko!) sytuacji. Choć nie znamy faktycznego zapotrzebowania CO dla twojego domu, to nie sądzę aby nawet w Sączu był potrzebne 24 kW.
    Jakbyś się zdecydował na Imergassa, to napisz. Doradzą jaki komin wybrać, aby było dobrze i niedrogo. Przerabiałem ten temat osobiście. Też mam Imergassa.
    Nie wiem dlaczego się upierasz na brak zasobnika CWU ??? W bloku, przy braku miejsca jest to zrozumiałe, ale w domku ???
    Niby zasobnik kosztuje i zajmuje miejsce, ale "odwdzięcza" się większym komfortem ciepłej wody, oszczędnością gazu i mniejszym zużyciem elementów kotła.
  • Poziom 42  
    FOSGEN1 napisał:
    Najpierw piszesz coś głupiego a potem próbujesz to tuszować emotką.

    Kwestia oceny indywidualnej. To był sarkazm i prędzej podpada pod regulamin niż ocenę merytoryczną, bo to co napisałem jest prawdą. A może nie?
    Jakoś nie czepiasz się @Jacek79, który wykazał się niewiedzą. Dlaczego???
    FOSGEN1 napisał:
    Ale @mirrzo zachował rewolucyjną czujność.

    Nie musisz się podlizywać. To co zrobił @mirrzo było wręcz obowiązkiem moderatora.
    FOSGEN1 napisał:
    Na marginesie są kotły Immergas'a z mocą od 1,9.

    Nie zrobiłeś żadnego odkrycia. Jest taki kocioł. Sam go mam, ale autor tematu upiera się przy kotle dwufunkcyjnym, a Victrix 12 jest JEDNOFUNKCYJNY, więc rada jest nie na miejscu.
  • Poziom 27  
    Rety, strasznie Cię przepraszam. Właśnie o niego mi chodziło. W telefonie nie mam za dobrego przeglądu postów, stąd ten zonk. Przepraszam.
  • Poziom 42  
    Ok. Ale lepiej takie sprawy załatwiać na PW. Proponuję edycję postów i usunięcie z nich mało interesujących autora tematu kwestii.

    Przy tym wszystkich dyskusjach "naszła mnie" taka myśl:
    Jak można proponować zmniejszenie mocy maksymalnej kotła człowiekowi, który go jeszcze NIE KUPIŁ (!) i może nigdy nie kupić. On robi rozeznanie w sytuacji, a tu dostaje jakieś rady, które mogą dotyczyć użytkownika źle dobranego kotła.
    Niby jest to jakaś informacja, ale raczej zniechęcająca do zakupu.
    Do tego u mało obeznanego w temacie człowieka, a zostawionego na pastwę marketingowców i ...fochofców hydraulików, robi jeszcze większe zamieszanie w głowie. :cry:
    Znam to z autopsji. Sam 2 lata temu byłem w takiej sytuacji. Też czytałem posty i założyłem temat. Niewiele mi to pomogło. Miałem trochę więcej wiedzy i ...szczęścia, więc dokonałem dobrego zakupu, jak się dziś okazuje.
    Do moderatorów:
    Czy nie da się założyć tematu podwieszonego wyjaśniającego podstawowe kwestie związane z wyborem i zakupem kotła?
    Tematów związanych z zakupem/wyborem kotła jest mnóstwo. W kazdym powtarzane są te same kwestie, a można by "przekierowywać" autorów tematów do tego tematu podwieszonego i zmniejszyć nabijanie postów.
    No chyba, że chodzi o to aby był "ruch i interesie" ???
  • Poziom 27  
    Wiesz, jak zobaczy moc max., potem się doliczy i załamie, że kilkukrotnie mu zapotrzebowanie przekracza. Więc lepiej zawczasu uprzedzić, że można dokonać regulacji.
  • Poziom 42  
    FOSGEN1 napisał:
    Więc lepiej zawczasu uprzedzić, że można dokonać regulacji.

    O jakiej regulacji piszesz?
    Przecież moc minimalna to najmniejsza z możliwych do realizacji. Jak można ją zmniejszyć???
    No chyba, że ktoś nie rozumie pojęcia : "minimalna" . :cry:

    Najgorzej mają klienci deweloperów w blokach. Tam już w ogóle jest katastrofa, bo na rynku nie ma kotłów dostosowanych do ich sytuacji (małe zapotrzebowanie na CO i mało miejsca na np. zasobnik oraz ...cena) .
    Jednak autora tematu ten problem nie dotyczy. Poza ceną oczywiście.
  • Poziom 6  
    Nie miałem możliwości zaglądnięcia na forum.
    Był dzisiaj u mnie gazownik który oglądał instalacje i stwierdził, że zakup 2 funkcyjnego kondensatu mi się nie opłaca, tzn musiałbym wymienić większość grzejników w domu - są za małe i nie osiągnę na nich efektu kondensacji, po 2 przerobienie komina to koszt ponad 1 000 zł dla mnie, do tego nie mam zaworów jakiś tam przy piecu do gazu i wody (jakieś zawory bezpieczeństwa), zapotrzebowania na kW gazownik mi określił na 10kW... nie wiem czemu tak dużo, wcześniej z tego co sie orientowałem to raczej będzie 3-4 kW i twierdzi, że w moim przypadku przy budżecie kolo 4 000 zł to się sprawdzi Ariston, jakiś model za 2 500 mniej więcej ma mi wybrać + komin + robocizna i wyjdzie mnie to w granicach 4 000 może troszkę mniej. Odnośnie kotła Ariston powiedział mi, że "lepsze" wersje mają więcej elektroniki czyli rzeczy które się psują, zwłaszcza jak kocioł wisi w łazience mógłbym mieć częste problemy z awariami elektroniki w lepszych modelach a jak stwierdził Ariston skręcony na 8kW zagrzeje mi wodę i ogrzeje grzesniki tak samo jak piec droższy o parę stówek. Wydaję mi się, że gość nie próbuje mnie "naciągnąć na mercedesa w kotłowni". Ale sam nie wiem co o tym myśleć. W poniedziałek jeszcze będę miał wizytę innego montera, we wtorek jeszcze innego.
    A jeżeli chodzi o miejsce to nie jest wcale tak kolorowo: dom jest zaprojektowany trochę beznajdziejnie - niby powierzchnia 108m, ale łazienka ma jedynie 6.... jest tam upchana wanna narożna, kabina prysznicowa, kolo wc wisi piec, bateria i pralka. Wiec miejsca na zbiornik nie ma tam za cholerę... dlatego myślę o piecu dwu funkcyjnym.
    Obawiam się tylko tego Aristona, czy to nie jest najtańszy szajs. No ale poznam jeszcze 2 opinie i może wysunę coś sensownego.
    Ps. nie rozumiem jednego odnośnie tej mocy minimalnej. Obecnie wisi u mnie stara Nectra z otwartą komorą spalania i mam do niej termostat euroster. Ustawiam temperaturę i jak ją osiągnie to termostat jakby odcina piec, tzn przestaje pobierać gaz, jak spadnie poniżej 0,5 stopnia znowu dogrzewa, to rozumiem, że nowe piece z zamknięta komorą spalania po prostu się nie "wyziębiają" tylko podtrzymują jakąś zadaną moc np te 8kW i nawet jak termostat pokazuje, że nie trzeba dogrzewać to on bierze i tak gaz? Bo jakoś tego nie rozumiem, pewnie was rozbawiłem, ale jak nie zapytam to się nie dowiem;p.
  • Poziom 27  
    W czasie cyklu grzania kocioł zmniejsza moc (moduluje). Czyli jak ma możliwość zejścia na niższą moc, to wtedy mniej pali. I raczej nie mas szans, żeby wpadł w taktowanie. A podczas taktowania najpierw kocioł wyłącza palnik, a po pewnym czasie go uruchamia. Ale każde takie uruchomienie odbędzie się z mocą maksymalną i dopiero po pewnym czasie dostosowuje się do zapotrzebowania.
    Tak więc każde taktowanie to więcej gazu.
  • spec od auto-elektro
    a czemu uruchamia się z mocą max a nie minimalna?
  • Poziom 27  
    @Jacek79 , załóż swój wątek i tam oczekuj na odpowiedzi. Tu robisz bałagan. Nie po raz pierwszy zresztą w tym wątku.
  • Poziom 6  
    No dobra, czyli np jak taki piec ma modulacje 8-21 kW i serwisant skręci mi c.o. na 9kW to a c.u.w. zostawi na 21 - bo tak podobno można - to kocioł niezależnie od zapotrzebowania będzie chodził z moca 8kW i przez to np nie potrzebnie ciągnął więcej gazu niż mi to potrzebne bo np zapotrzebowanie mojego domu na co to powiedzmy 5 kW?? A co myślicie o kotłach aristona?
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Osobiście omijam Aristona szerokim łukiem. Bardziej szukał bym czegoś z Vaillanta, Termeta, Junkersa, Saunier Duval, Immergas lub może tani ale kondensat z Euroterma

  • Moderator na urlopie...
    kwasik84 napisał:
    No dobra, czyli np jak taki piec ma modulacje 8-21 kW i serwisant skręci mi c.o. na 9kW to a c.u.w. zostawi na 21 - bo tak podobno można - to kocioł niezależnie od zapotrzebowania będzie chodził z moca 8kW i przez to np nie potrzebnie ciągnął więcej gazu niż mi to potrzebne bo np zapotrzebowanie mojego domu na co to powiedzmy 5 kW?? A co myślicie o kotłach aristona?

    Kocioł zawsze statuje z mocą ok 40-50% swojej nominalne. Bez względu na ustawienia; nawet, jak moc na CO ograniczysz do min. Dopiero kilka sek po starcie moduluje do tej najmniejszej. Każdy start jest zatem stratą gazu; co za tym idzie kasy. Nie ma kotłów konwencjonalnych, które zaspokoją komfort cwu, jednocześnie będą miały moc CO na niskim poziomie. Ten Twój "majster" od aristona nie wie o czym gada. Jak to kondens nie będzie kondensował? Może kilkanaście dni w roku nie (bardzo niskie temp.), ale większość okresu grzewczego zdecydowanie TAK.
    Albo zapłacisz więcej za kondensa (ok 3500) albo będziesz zawsze płacił wysokie rachunki za gaz przy kiepskim kotle (atmosferycznym i zwykłym turbo)
  • Poziom 6  
    Hmm czyli kondensat może jednak mieć sens jak nie mam przewymiarowanych grzejników? Mniej więcej już zaczynam kumać temat, jak będą mrozy będzie musiał pracować na wyższej temperaturze i nie zdąży się woda schłodzić, ale przy temperaturach jak teraz (w nocy -1, dzień 1-3) byłoby ok bo grzejniki grzałyby z niską mocą i miałbym efekt kondensacji ( czyli spalanie na ponad 100% efektywności). A jeżeli chodzi o kocioł kondensacyjny do 4 000 to chyba tylko termeta widziałem w tej cenie. Dzisiaj gość co serwisuje i montuje termety (i nie tylko) od 1996 będzie u mnie, zobaczymy co powie ;) Bo wkład kominowy czy do kondensa czy do zamkniętej komory będzie mnie kosztował tyle samo, odpływ wody z pieca zrobić to żaden problem bo wisi w łazience a ta modulacja termeta mnie kusi zakres 2-21. Ciekawe jak będzie z awaryjnością, w moim mieście póki co każdy sprzedawca jak pytałem w sklepach odradzał mi termeta, twierdząc, że to badziewie i lepiej żebym dołożył i kupił Vaillanta. Ale na taki wydatek to już mnie nie stać za cholerę, więc póki co mam dylemat postaci tani kondens termetu, czy tradycyjny z zamknięta komorą spalania i niestety musi być 2F.

  • Moderator na urlopie...
    Jaki badziew??? Termet ma dokładnie elementy składowe tych samych producentów, co Vaillant, Immergas i in.
    Spytaj, jakie są różnice. Czyjej produkcji jest wymiennik, pompa, zawór gazu itd. Usłyszysz wtedy to samo, co napisałem powyżej :)
    Różni się tylko blachą tworzącą obudowę. Tu rzeczywiście są różnice. Termet ma obudowę składającą się z 4 blach. Ale skoro polecają Ci blachę ...
  • Poziom 25  
    Wymiennik ciepła w kondensacie Vaillanta jest taki sam jak w Termecie (ten sam producent) ale jako część wymienna w Vaillancie kosztuje 4200 a w Termecie 2700 , i tak jest podobnie z innymi częściami składowymi kotła. Plusem dla Vaillanta jest elektronika którą łatwo jest rozbudować o różne dodatkowe funkcje, ale to właśnie niektórzy uznają za minus gdyż bardziej rozbudowana elektronika szybciej morze ulec awarii.
  • Poziom 18  
    serwo66 napisał:
    Wymiennik ciepła w kondensacie Vaillanta jest taki sam jak w Termecie (ten sam producent) ale jako część wymienna w Vaillancie kosztuje 4200 a w Termecie 2700 , i tak jest podobnie z innymi częściami składowymi kotła.


    A jaki to producent? Czy jak nawali wymiennik w Vaillancie nie możesz włożyć wymiennika od Termeta?