Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA serii "R" z ad blue czy bez ??

bskin12 10 Gru 2014 20:30 1410 7
  • #1 10 Gru 2014 20:30
    bskin12
    Poziom 10  

    Witam musze kupic scanie euro 5 od 2007 do 2009 roku lub młodszą i nie wiem czy kupic z ad blue czy bez na co patrzec przy zakupie takiego auta, wiem ze inne auta z ad blue np "renówka" jest słabsza z dodatkiem niz bez dodatku w scaniach jest ten sam problem? nie wiem poprostu jest to nowosc dla mnie bo mam same euro 3 po przeglądnieciu kilku forów złą opinią cieszy sie silnik 440 13 litrowy w scanii

    0 7
  • #2 10 Gru 2014 20:47
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    Jak nie ma AD BLUE to jest EGR. Jakby się nie obracać to d**pa zawsze z tyłu. Z dwojga złego już chyba ten mocznik mniej awaryjny i większe pole manewru w razie gdyby nie chciało współpracować :P

    0
  • #3 10 Gru 2014 21:30
    pitool
    Poziom 30  

    A czemu akurat Scanię?Silniki z serii D13A w Volvie spisują się świetnie,holenderski jelcz też jest dobry do ciężkiej roboty.

    0
  • #4 11 Gru 2014 18:29
    bskin12
    Poziom 10  

    dlaczego scania dlatego, ze mam 8 scań i raczej auto nie zawodne i przede wszystkim tania w eksploatacji łatwa dostępnosc czesci. To z tym EGR auto bedzie słabsze bo spaliny muszą sie cofnąc do silnika tak ?? a jeszcze jedno nie wiem czy bac sie tego opticrusa ze sprzegłem nie miałem nigdy doczynienia z tą skrzynią

    0
  • #5 11 Gru 2014 19:58
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    EGR, tak to recyrkulacja spalin, czyli swego rodzaju koprofagia hehe.

    Jeździłem na opticrus`ie scanią R400 z 2007r, trochę się trzeba przyzwyczaić.
    Jest różnica w porównaniu do zwykłego automatu. Na początku zapominałem nacisnąć sprzęgło przed zatrzymaniem doprowadzając do szarpnięć. Ale po kilku dniach to już same plusy dostrzegałem. Ładnie dobiera biegi w zależności od obciążenia wciśnięcia pedału przyspieszenia. Zużycie paliwa niskie, ponieważ nie ma tu mowy o lenistwie kierowcy, sportowym stylu jazdy, albo sztucznym zamulaniu. Bieg i obroty zawsze dobrane do zapotrzebowania na moc.

    0
  • #6 11 Gru 2014 20:47
    pitool
    Poziom 30  

    Tak,zgodzę się że są mało awaryjne ale mówisz o Euro3.Były u nas ostatnie wydania "L"w konfiguracji HPI i były nie do zajechania.W między czasie doszły 105ki TGxy i FH bo takie się akurat "promocje "trafiły,natomiast znajomy w tamtym czasie wymienił tabor na Scanie i po 4 latach użytkowania odlicza do końca leasingu,bo włożył w nie mnóstwo pieniążków. Z tych trzech lat w naszej firmie,najgorzej wypadł Man bo w dwóch CR robiliśmy.Jest tutaj na forum temat jak pewien przewoźnik naprawiał erkę w serwisie,i dokładnie wszystko opisał,poszukaj,przeczytaj a wyleczysz się z Erki E5

    0
  • #7 12 Gru 2014 11:28
    bskin12
    Poziom 10  

    wiatam znalazłem ten opisany przpadek scanii https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=12129288#12129288 no fakt mozna sie zniechęcić dzis dowiedziałęm sie od znajomego ze jego szef kupił R440 300 tys przejechane 2011 rok zatarłą sie na 3 cylindrze, jak pisałem wczesien poczytałem juz kilka artykułów i te silnik 440 nie są udane. Wracając do tej skrzyni opticruse jak to wygląda z eksploatacja czy duzo elektroniki w niej jest bo tego sie najbardzie boje ze to sie bedzie sypac

    0
  • #8 16 Gru 2014 09:08
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Osobiście jakoś specjalnie Opticruise bym się nie bał. Są tam inne rzeczy które się dużo częściej psują.

    0