Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SAAB 9-5 - Wibracje całego auta przy 100km/h

11 Gru 2014 09:54 3096 5
  • Poziom 19  
    Mam problem z wibrującym autem. Przy prędkości 100km/h całe auto zaczyna wibrować (kierownicą nie szarpie). Nie istotne są obroty silnika, czy aktualny bieg w skrzyni biegów. Drżenie występuje na idealnie równych drogach (na nie równościach drgania się nie wyczuwalne lub zlewają się), występuje podczas przyśpieszania jaki i zwalniania(luz). Wykluczam felgi i opony (sprawdzane 2 komplety felg/opon wszystkie wyważane po 2 razy na różnych stacjach). Pomiary bicia piast wykazały 0,01-0,02 jedynie prawy przód 0,03 z tarczą hamulcową 0,05. Podczas hamowania nic złego się nie dzieje. Żaden mechanik nie chce się czepić bo nie wie czego. Znaleźli minimalny luz na łożysku podpory półosi.
  • Poziom 37  
    Jeżeli problem występuje podczas przyspieszania, to sugeruję łożyska wewnętrzne półosi.
  • Poziom 28  
    Witam takie objawy świadczą o niewyważeniu wału napędowego lub luzu na łorzysku podpory osi.Czy ten samochód masz od niedawna czy jesteś nowym urzytkownikiem.Znajdż warsztat gdzie mogą sprawdzić wyważenie wału, miałem podobny problem w innej marce samochodu i odpadła przeciwwaga z wału niby mały ciężarek i bił przy 105 km a do tego wymieniłem łożysko bo miało minimalny luz na podporze i po problemie.
  • Poziom 27  
    Coś mi się zdaje że w Saab`ie 9-5 nie ma wału napędowego. Ułożyskowanie półosi i ewentualnie drążki kierownicze oraz zwrotnice.
  • Poziom 19  
    Podczas spokojnego przyśpieszania czuć wibracje, podczas dawania w palnik delikatnie mniej, ale wystarczy zdjąć nogę z gazu i przy 105km/ już zaczyna drgać buda. Nie jest to jakieś mrowienie, tylko czuć jakby koło było wybulone a zaznaczam że nie jest. SAAB 9-5 ma na przód napęd, skrzynia automatyczna. Kiedyś takiego SAABa tylko że z manualną skrzynią powiesiłem na podnośniku i rozpędzałem w celu wykrycia wyjącego łożyska i tam spokojnie do 100km/h można było rozpędzić wisząca w powietrzu koła. Tutaj przy wiszących kołach przy 30km/h auto tak drgało że mało co z podnośnika nie spadło.
  • Poziom 19  
    Minęło kilka lat a problem z wibracjami pozostał.
    Wibracje w chwili obecnej pojawiają się od 110km/h do 140km/h, ich intensywność zależy od wielkości felgi, na 17stakch czuć bardziej, na 16mniej, a na 15 prawie wcale. Wibracje czuć na karoserii auta jaki i na kierownicy, szybkie drżenie. Wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione, łożyska amortyzatorów, amortyzatory, łożysko i piasty kół, lewa półoś kompletna(inna używana bez luzów) łożysko podpory półosi, sprawdzone i nasmarowane przeguby prawej półosi. Hamulce zmieniane były kilka razy, nic się w kwestii wibracji nie zmieniało. Ogólnie czarna magia.
    Mechanicy nie wiedzą co już wymieniać. Robiłem garażowe testy. Zdjąłem koła z przodu, przykręciłem tarczę do piast śrubami, podparłem wahacze na drewienkach, wyłączyłem ESP i przełączyłem skrzynie na "D" podczas dodawania gazu dźwieki rozmaite wydobywały się z pod maski, w pewnym zakresie obrotów wyczuwalne były drgania na budzie auta. Podczas trzymania auta na obrotach i ustawieniu skrzyni w pozycji Drive, blokowane było lewe koło, cała moc szła na prawa stronę i jako takich wibracji nie odczułem, podczas blokowania prawego koła, gdy cała moc szła na lewą stronę skrzynia jęczała i rzęziła niesamowicie do tego pojawiały sie wibracje. Zrobiłem kolejny amatorski test, podczas obrotu kół przykładałem kawałek kijka do kręcących się półosi, do lewej można było go spokojnie przyłożyć a przy próbie prawej kijek skakał jak oszalały, jakby ośka była krzywa, albo przegub miał 0,5cm luz - gdzie przypominam wszystko to było sprawdzane, luzy są ledwo wyczuwalne.
    Mechanicy twierdzą że skoro drgania nie wzmagają się podczas przyśpieszania to można wykluczyć przeguby. Maglownica sprawdzana była poprzez odkręcenie końcówek drążków od zwrotnicy i szarpanie za nie, luzów żadnych nie było(kierownica do jazdy na wprost).
    Ostatnie pomysły macherów - uszkodzona skrzynia biegów, a dokładnie mechanizm różnicowy.
    Kiedyś rozmaiwłem ze specjalistą od ASB i powiedział że to będzie ostatnia rzecz jaka może powodować wibracje...