Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Altium Designer Computer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Canon Pixma MG3250 - Nie wykrywa kartridży - błąd E05.

Przemasu 11 Dec 2014 13:05 5793 8
  • #1
    Przemasu
    Level 9  
    Witam,
    Mam problem z atramentowym urządzeniem wielofunkcyjnym Canon Pixma MG3250.
    Zaczął się wtedy, gdy wymieniałem oryginalne, prawie puste kartridże na zamienniki ActiveJet. Nie wykrywa ono zainstalowanych kartridży, świeci się pomarańczowa dioda informująca o błędzie, migają diody informujące o stanie kartridży, a także na ekranie pojawia się błąd E05. Po uruchomieniu w trybie serwisowym dioda błędu miga 5 razy. Sytuacja zmienia się, gdy wyjmę z niej jeden z kartridży - w tym przypadku chwilę po zamknięciu panelu i poruszeniu się karety przestaje migać dioda drugiego, zainstalowanego kartridża, tak jakby został on wykryty pomyślnie, jednak dioda błędu dalej świeci i kod pozostaje na ekranie. Zainstalowanie w ten sposób kartridża czarnego albo kolorowego nie pozwala na drukowanie, gdyż to urządzenie wielofunkcyjne wymaga do druku obu. Próbowałem instalować dwa komplety kartridży - oryginalne PG-540XL oraz CL-541, a także zamienniki ActiveJet AC-540RX i AC-541RX. Instalowałem je także "na krzyż" to też nie zadziałało. Dotychczas wyczyściłem styki wszystkich kartridży, styki w karetce, a także enkoder - nie pomogło. W programie Canon Service Tool niewiele mogę zrobić - ciągle występują błędy 002 lub 009.
    Zamieszczam EEPROM tego urządzenia.
    Spoiler:
    MG3200 SN=LPWC02194 EUR V1.030 ST=2013/12/07-13:52 LPT=2014/11/15-22:26
    D(BK=020.7 CL=010.8) Dp(AW=000.0 HM=000.0)
    DF(BK=00003 CL=00008 AW=01000 HM=01000)
    ER(ER0=1401 ER1=6901 ER2=1401 ER3=6901 ER4=1401
    ER5=6910 ER6=1401 ER7=6941 ER8=1401 ER9=1250)
    PC(M=007 R=006 T=021 D=000 C=018 I=017)
    TPAGE(TTL=00480 COPY=00043)
    CH_NEW_BK=(HC=00001 STD1=00000 STD2=00000 MINI=00001)
    CH_NEW_CL=(HC=00000 MINI=00001)
    CH_BK=074
    CH_CL=072
    IL(BK=6 Y=6 M=6 C=6)
    P_ON(S=00378)
    A_REG=0 M_REG=1
    IF(USB2=1)
    FR PAGE(All=00480 PP=00477 Photo1=00000 Photo2=00000 Photo3=00000
    Matto=00000 PC=00000 EV=00000)
    EDGE=00012 L=00000 4x6+KG=00000
    LF=* EJ=*
    INK_OFF(BK=0 CL=1)
    INK CLR=00
    EROM CLR=00
    SC(TTL=00206 PC=00162 COPY=00044)
    WL-LAN=(MAC:18:0C:AC:B1:3E:3E)
    LP_WL=00094
    FER(FER0=0000 FER1=0000 FER2=0000 FER3=0000)
    CER(CER0=0000 CER1=0000)

    Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Co mogło się uszkodzić i czy można to naprawić w "domowy" sposób? Jeżeli nie, ile może kosztować taka naprawa?
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Przemasu
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Altium Designer Computer Controls
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Przemasu
    Level 9  
    @Sługa WSI: Dziękuję za odpowiedź. Kartridż wymieniłem po prostu dlatego, że przy drukowaniu pojawiał się już komunikat o kończącym się tuszu (w dodatku wspomnę, że gdy zainstaluję ten właśnie oryginalny kończący się kartridż dioda informująca o stanie czarnego tuszu czasem świeci się na stałe zamiast zgasnąć, czyli wykrywa jego poziom). Do tej pory nie było żadnych problemów z drukarką, nie było żadnych błędów itp.
    Co do sieci LAN: Drukarka pracowała jeszcze całkiem niedawno w sieci, była skonfigurowana z routerem.
  • Altium Designer Computer Controls
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Przemasu
    Level 9  
    @Sługa WSI: Czy jeden z tych zamienników mógł uszkodzić drukarkę? Do momentu wymiany na ActiveJety wszystko było w porządku, a po ich zainstalowaniu błąd E05 pojawił się natychmiast, nawet po przywróceniu oryginalnego kompletu (zachowałem je, ponieważ stwierdziłem, że mogą się przydać w diagnostyce). Dodatkowo sprawdziłem posiadane przeze mnie 2 pary kartridży:
    Oryginalny czarny - dioda stanu czarnego tuszu nie świeci, dioda stanu koloru miga
    Oryginalny kolorowy - czarny miga, kolor nie świeci
    Oryginalne czarny i kolor razem - miga dioda koloru
    Zamiennik czarny - czarny nie świeci, kolor miga
    Zamiennik kolorowy- czarny miga, kolor nie świeci
    Zamienniki czarny i kolorowy razem - obie diody migają
    Oryginalny czarny i zamiennik kolor - migają obie diody
    Błąd E05 ciągle widnieje na ekranie, nawet w przypadku wyjęcia obu kartridży.
    Niestety tych kartridży nie mogę sprawdzić w innej drukarce.
  • Helpful post
    #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Przemasu
    Level 9  
    @Sługa WSI: przyjrzałem się stykom w karetce. Żaden z nich nie jest ani ułamany ani skrzywiony.
  • #8
    goolash
    Level 10  
    1903379 wrote:
    Jest też rodzina błędów 6901, 6910, ale nasi przyjaciele Rosjanie twierdzą, że to błąd sieci LAN.

    To ja wtrące swój przypadek. Po wymianie płyty glownej w Piximie 7250 drukarka zgłaszałą bład 6910 oraz 26 (dwadzieścia sześć) mignięć.
    Pomogla wymiana karty WiFi która była oryginalnie z tą płyta główną. Możliwie ze płyta główna jest w jakis sposób sparowana z WiFi.
  • #9
    zienius
    Level 2  
    Cześć,
    Potwierdzam Twoje spostrzeżenie. Posiadam drukarkę Canon MX925, w której padła najpierw głowica, którą udało mi się uruchomić, a po kilku miesiącach płyta główna. Kupiłem dawcę, od którego przełożyłem płytę do swojego urządzenie. Po odpaleniu drukarka zaczęła zgłaszać błąd 6910. Szukając rozwiązania natrafiłem na Twój post i idąc tym tropem, przełożyłem kartę WiFi będącą w komplecie z płytą dawcy, do swojej drukarki. Operacja pomogła i urządzenie zaczęło działać.
    Przyjrzałem się obu modułom WiFi i oba są innymi modelami: K30357 i K30354. Po odczytaniu danych z EPROMu (użyłem programiku Service Tool v3400) nowa płyta w zestawieniu z moim modułem, nie rozpoznawała go.