Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atego 1218 - Bład BS 8741 oraz instrukcja PL

michasioPL 11 Gru 2014 18:52 1437 6
  • #1 11 Gru 2014 18:52
    michasioPL
    Poziom 8  

    Witam Was,

    mam takie2 sprawy:
    1) pojawia mi się błąd po odpaleniu auta:

    BS 8741 ( 1 8741)
    Czy możecie pomóc w tej kwestii, gdzie szukać rozwiązania...


    2) Czy może posiadacie książkę do Atego w wersji PL. Tyle, że do wersji produkowanej do 2005 r....

    pozdrawiam i dziękuje
    michak

    0 6
  • Pomocny post
    #2 11 Gru 2014 22:31
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 12 Gru 2014 07:31
    michasioPL
    Poziom 8  

    Witam,

    dzieki serdeczne za pomoc i informacje... czy moge prosic o podpowiedz gdzie szukac problemu... Jak wyglada ten regulator.
    Czy to wtyczka czy tez moze cos innego...

    pozdrawiam i dzieki
    michal

    0
  • #4 12 Gru 2014 08:49
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 02 Sty 2015 09:56
    michasioPL
    Poziom 8  

    Witam Was,

    dziękuję Wam bardzo za info... przepraszam, że dopiero teraz odpisuję...
    Byłem na dłuższym wyjeździe..

    Status problemu:
    nadal występuje. Cała instalacja przejrzana.
    Nigdzie kabel nie jest uszkodzony. Czasem jest tak, że wystarczy zaciągnąć ręczny raz czasem 2 razy i wywala błąd. Podobnie jest z hamulcem nożnym.

    Czy macie może inny pomysł...
    A takie pytanie... w kostce - wtyczce jaki kolor ma przewód oznaczony numerem 6??

    pozdrawiam i dziękuje
    michal

    0
  • #6 02 Sty 2015 18:59
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 13 Sty 2015 08:49
    michasioPL
    Poziom 8  

    Witam,

    dla wszystkich, którzy będą mieć podobny problem... U mnie pomogło, u Was nie gwarantuje, ale sprawdzić można.
    Teoretycznie według MB przyczyną tego błędu jest zwarcie na linii 6 pomiędzy zaworem EB2000, a sterownikiem EB3000 umiejscowiony po prawej stronie za plastikową osłoną w kabinie (no chyba, że ktoś jeździ "anglikiem" no to będzie z drugiej strony). Lub też awarią czujnika, tylko którego... jeżeli już to chyba tylko od ręcznego... ale to też sprawdziłem...

    Padła też sugestia, że może właśnie ten zawór EB2000, który nosi numery MB A0004292524 i kosztuje ponad 5000,00PLN w serwisie. Na rynku nie występuje zamiennik, a poza serwisem można go zakupić za około 2500,00 PLN.

    W moim przypadku problem rozwiązał się po podniesieniu ciśnienia roboczego, czyli maksymalnego nabitego do zbiorników do momentu otwarcia zaworu upustowego.
    Podniosłem do 10,6 BAR'a i problem znikł....

    Wcześniej miałem 10,2 i o ile nie było problemu po naciśnieciu hamulca nożnego, o tyle po zaciągnięciu recznego pojawiał się ten błąd. Ciśnienie aktualne spadało poniżej 10 BAR.

    Nie wiem dlaczego tak jest, teraz nawet jeżeli poprzez kilkukrotne zaciągnięcie recznego ciśnienie spadnie poniżej 10 BAR, błędu nie wyświetla.

    To tyle,
    michal

    0