Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo MK3 1.8 92kW - Na zimno kręci jakby nie miał kompresji

11 Gru 2014 19:03 2589 19
  • Poziom 25  
    Witam, Ford Mondeo MK3 1.8 92kW 2002r, bez gazu, łańcuch rozrządu, przebieg 60 000km. Na zimnym silniku utrudniony rozruch, wrażenie jest jakby nie było sprężania, gaz w podłogę i odpala. W samochodzie nie ma hydraulicznych popychaczy, luzy na zimno sprawdzone, ciśnienie oleju na zimnym silniku 5,5bar i po dodaniu gazu rośnie aż kończy się skala powyżej 6 barów, na gorącym silniku ciśnienie na jałowym 1,5bar. Olej 5W30 brak kodów błędów. Czy ktoś z szanownych kolegów spotkał się z takimi objawami.
  • Poziom 20  
    A kompresja sprawdzona?
  • Poziom 25  
    Kompresji nie sprawdzałem.
  • Poziom 13  
    oczyść przepustnicę
  • Poziom 25  
    Przecież tam jest silnik krokowy...
  • Poziom 25  
    Na zimno jak pod pompowałem zapłonem (3 razy poszła pompa paliwa to odpalił), natomiast po odkręceniu wlewu paliwa spore podciśnienie...
  • Poziom 9  
    coś ten przebieg nie pasuje do rocznika... to realny przebieg?

    Dodano po 5 [minuty]:

    sprawdź czujnik temperatury , prawdopodobnie jest uwalony i ssanie się nie załącza.
  • Poziom 25  
    Przebieg realny jak najbardziej (po zdjęciu pokrywy zaworów widać jakby wczoraj wyjechał z fabryki), czujnik temp. sprawdzałem i pokazuje jak najbardziej realną temperaturę i na zimnym i na gorącym. Mnie się wydaje że podciśnienie w zbiorniku paliwa powoduje zbyt niskie ciśnienie paliwa... bądź zakłóca pracę pompy.
  • Poziom 10  
    kubas10 napisał:
    Witam, Ford Mondeo MK3 1.8 92kW 2002r, bez gazu, łańcuch rozrządu, przebieg 60 000km. Na zimnym silniku utrudniony rozruch, wrażenie jest jakby nie było sprężania, gaz w podłogę i odpala. W samochodzie nie ma hydraulicznych popychaczy, luzy na zimno sprawdzone, ciśnienie oleju na zimnym silniku 5,5bar i po dodaniu gazu rośnie aż kończy się skala powyżej 6 barów, na gorącym silniku ciśnienie na jałowym 1,5bar. Olej 5W30 brak kodów błędów. Czy ktoś z szanownych kolegów spotkał się z takimi objawami.


    Szanowny kolego!Najpierw sprawdź czy pompa paliwa startuje w chwili włączenia zapłonu,i dalej podczas kręcenia rozrusznikiem.Aby nie komplikować sobie ,zycia naleźy njapierw podłączyć manometr (równolegle z zasilaniem w paliwo,czyli T)
    Będzie widać od razu wszystko.Być może,że za późno czytam to. :D
  • Poziom 25  
    Nigdy nie jest za późno. Dzięki za poradę. Dam znać co i jak.
  • Poziom 23  
    Nie powinno się wytważać podcisnienie w zbiorniku,sprawdź odpowietrzenie.
  • Poziom 25  
    W tym modelu odpowietrzenie zbiornika realizowane jest w korku wlewowym. Po zdjęciu korka na zimnym zapala dużo lepiej...
  • Poziom 25  
    Dzisiaj znowu gorzej odpalił na zdjętym korku. Jak przekręcę zapłon 3 razy to samochód odpala całkiem nieźle. Czy tam w zbiorniku paliwa, w pompie jest jakaś siatka a la filtr ? Może to ona jest zapchana ?
  • Poziom 38  
    Musi być jakaś siatka lub filtr w zbiorniku. Zobacz czy nie ma "żab" w zbiorniku.
  • Poziom 32  
    Kończą się klapki, silnik za chwilę szlag trafi. Miałem dwa takie przypadki.
  • Poziom 25  
    Mówisz o klapkach w kolektorze ssącym ? Ten silnik naprawdę ma 60tyś przebiegu w środku i pod maską jakby wczoraj wyjechał z salonu. Przy tak małym przebiegu padłyby ?
  • Poziom 32  
    Jeżeli czystość silnika jest jedynym potwierdzeniem przebiegu to gratuluję. Objawy pasują. W jakiej sytuacji silnik kręci jakby nie miał kompresji? Ja bym już nie jeździł, bo skoro taki przebieg to po co zwalać głowicę? Kolektor nowy coś około 7 stów, ale bez klapek też działa.
  • Poziom 25  
    Co proponujesz ? Zdemontować kolektor i wywalić klapy ? Czy zakup nowego?
  • Poziom 32  
    Bez klap też działa, a mniej elementów do popsucia to chyba lepiej.
  • Poziom 25  
    Po nowym roku będę mieć auto, zdemontuje kolektor i dam znać. Puki co dzięki za info.