Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF III - Nie włącza się wentylator, wyrzuca płyn, bulgotanie w rurach

12 Gru 2014 18:55 3819 10
  • Poziom 10  
    Jakiś czas temu opisywałem problem w moim golfie w tym temacie:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14189270#14189270

    Po wymianie filtra i reduktora autko było odpalone klika minut i chodziło bez zarzutu. Ciepłe powietrze z dmuchawy, temp w normie, nie wyrzucało płynu, wszystko po staremu. Po chwili czar prysł i znowu: poziom w zbiorniczku się podniósł praktycznie do maksa i zaczęło wyrzucać płyn. Przestało także lecieć ciepłe powietrze. Teraz męczę się z nim już którąś godzinę i nie mam już pomysłu. Opisze może jak to wygląda.

    Zalewam wodą(płynem zaleje jak będzie już wszystko okej) do poziomu między min a max i autko sobie chodzi. Gdy nagrzeje się do 80 stopni zaczyna się podnosić poziom płynu i po chwili wyrzuca płyn. Dolny wąż idący od termostatu ciepły. Po chwili gdy temp wzrośnie do 90 włącza się dosłownie na kilka sekund wentylator chłodnicy i przestaje wyrzucać płyn. Gdy wentylator się wyłączy-znowu wyrzuca. Gdy za chwile się włączy znowu na parenaście sekund problem ustaje i tak w kółko. Temp stoi na 90 stopniach. Czy ten wentylator nie powinien być włączony cały czas? Dodam, że gdy zgaszę silnik to słychać takie bulgotanie w rurach idących do nagrzewnicy.

    Dodano po 4 [godziny] 11 [minuty]:

    Wpadłem na pomysł, iż może to być wina padniętej nagrzewnicy. Po zgaszeniu silnika bulgota woda i nawet tak jakby strzela z rur idących od nagrzewnicy, ogrzewania brak no i troszkę mokro pod dywanikiem kierowcy, szyby parują, tłuste. Może zepsuta nagrzewnica burzyć obieg wody i mogą przez to dziać się takie rzeczy?
  • Poziom 22  
    Za dużo zmiennych/niewiadomych
    Wymieniłeś w końcu ten reduktor na nowy?
    Te objawy tylko na gazie występują czy zarówno na gazie jak i na benzynie?

    ps no jeśli masz wode na dywaniku to rozszczelniona nagrzewnica - oczywiście moze to być powód ( z tym że nie koniecznie jedyny - może to być również skutek wzrostu ciśnienia w układzie i przegrzewania układu)
  • Poziom 10  
    Na gazie jak i na benzynie. Tak, reduktor nowy i sprawny.
  • Moderator Samochody
    Jeśli próby dokonywane są na zamkniętym układzie chłodzenia, jesteś pewny ze gaz przez reduktor nie dostaje się do układu chłodzenia a pompa wody pracuje prawidłowo, zostaje tylko uszkodzona uszczelka pod głowicą, lub pęknięta głowica.
  • Poziom 10  
    Nagrzewnice odrzuciłbyś?
  • Moderator Samochody
    Tak, dla próby odepnij węże od nagrzewnicy i połącz je ze sobą aby był obieg płynu.
  • Poziom 10  
    Tak zrobiłem i bez zmian a może i nawet gorzej. Takie ciśnienie się wytworzyło, że masakra..
  • Poziom 22  
    No to pozostaje pojechać do dobrego warsztatu aby potwierdzili uszkodzenie głowicy i "czapa" do roboty :(
  • Poziom 10  
    Uszkodzenie głowicy czy bardziej uszczelki?
  • Poziom 22  
    Większe prawdopodobieństwo uszkodzenia uszczelki pod głowicą ale nie można wykluczyć pęknięcia samej głowicy.

    W praktyce jeżeli chcesz to dobrze zrobić za jednym razem należy po demontażu oddać głowicę do sprawdzenia i planowania - w innym przypadku jest duża szansa że po zmontowaniu będziesz miał "powtórkę z rozrywki" :(
  • Moderator Samochody
    Czy głowica czy uszczelka okaże się po demontażu głowicy.