Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager 2.5 crd 2001 - Śmierdzące spaliny - wtryskiwacze ?

12 Gru 2014 14:48 2436 5
  • Poziom 18  
    Witajcie. Na pewno temat pojawiał się już gdzieś pod innym tematem ale może warto byłoby go oddzielić :). Mianowicie mój 2.5 crd ma okropnie "ostro" śmierdzące spaliny, aż szczypią w oczy jak odpali się auto w garażu. Widzę , że poprzednik pozbył się już katalizatora ale to chyba nie jest przyczyna. Auto nawet na wolnych obrotach ma tendencje do poddymiania siwo niebiesko plus sadza wokół rury. Czyżby to wina wtrysków, czy raczej ciśnienia na listwie? Zauważyłem także, że czasami silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach. Podpowiedzcie jak domowym sposobem dokonać diagnozy? Ewentualnie jak powinien wyglądać ściągacz do wtrysków i gdzie je oddać do regeneracji. :) Pozdrawiam i dzięki za pomoc :)
  • Poziom 18  
    dorzuce kilka pytań : odpaliłem go ostatnio na samej "formule do czyszczenia wtryskiwaczy" liquy moly i chodzil ladnie , przy okazji odkryłem, że pompka paliwowa ( ta w zbiorniku) podasje paliwo przez sekunde po włączeniu zapłonu i potem już nie. Pomimo ciągłej pracy silnika na specyfiku (opadowo) paliwo ze zbiornika nie miało zadnego cisnienia . Prosze o porade jak to powinno byc
  • Poziom 18  
    Panowie bardzo proszę podpowiedzcie mi , czy da się w domowych warunkach zregenerować wtryskiwacze , czy wymaga to interwencji specjalisty . Są dostępne zestawy naprawcze choćby w Cer motor , zastanawiam się czy jestem w stanie zrobić to sam . Kwestie demontażu pomińmy, stwożyłem hydrauliczny ściągacz :)
  • Poziom 21  
    Widzę że masz za duzo wolnego czasu. Ale niech będzie ze to co piszesz to usterki.
    To że masz okopcone cos na czarno, to moze być efekt wyciecia kata, on ma za zadanie łapac własnie to czarne. Pompa w zbiorniku powinna załączać sie na kilka sekund po przekręceniu kluczyka, po odpaleniu nie pracuje. To ze szczypie w garazu, pewnie na zimnym silniku to nie znaczy że to od razu wtryskiwacze. Sprawdż pierw uklad grzania swiec przed i po rozruchu zimnego silnika. Sprawdż dokladnie dolot pomiędzy turbina a kolektorem ssącym pod kątem nieszczelniści. Sam mozesz jeszcze ewentualnie zrobić test przelewowy wtryskiwaczy. Regenerowanie wtryskow bez sprzetu mija sie z celem bo po pierwsze nie wiesz czy wtrysk jest uszkodzony i nie wiesz czy będzie sprawny po wymianie tego "zestawu naprawczego". Poza tym zanim wsadzisz rece głębiej zrób pełna diagnostyke.
  • Poziom 18  
    Świece wszystkie nowe, doloty sprawdzone. Auto dymi i śmierdzi w całym zakresie temperatur i obrotów. Katalizatora brak . Silnik pracuje bardzo nierówno i głośno . Na magicznym Liquy Moly wszystko się uspokoiło i nawet było dobrze przez kilka godzin, potem wróciły objawy. Znam się dobrze na starszej generacji diesli ( zbudowalem jako jedyny w polsce superturbo mercedesa om606) ale co do crd nie mam kompletnie nic do powiedzenia .
  • Poziom 21  
    W takim razie podepnij komputer, zmierz kompresję, sprawdż wtryski na przelew to możesz zrobic sam.