Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 96r 1,4 AEX 60km - nie odpala

baranina89 13 Gru 2014 15:12 2223 28
  • #1 13 Gru 2014 15:12
    baranina89
    Poziom 8  

    Witam, mam taki samochód. W pewnym momencie podczas jazdy silnik zaczął się dławić, obroty spadały, zaczął kręcić się do co raz to niższych obrotów aż w końcu zgasł. Teraz nie chce odpalić w ogóle albo tylko na kilka sekund. Akumulator sprawny, alternator też.

    Na aparacie zapłonowym były luzy więc został wymieniony. Kolejność kabli prawidłowa 1-3-4-2
    Kopułka wymieniona
    Kable do świec wymienione
    Świece wymienione
    Cewka sprawdzona
    Wtryski wszystkie sprawne
    Pompa sprawna
    Ciśnienie w normie (2,7 bara)
    czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub zasysanego
    powietrza - sprawdzana rezystancja (jest ona mniejsza niż wynosi tolerancja)

    Samochód został podłączony pod komputer VAG.
    Wystąpił błąd 561 - Regulacja składu mieszanki
    Z tym, że czytałem tutaj i na innych forach, że z tym błędem silnik może normalnie odpalać, więc to chyba nie jest błąd ,,krytyczny".

    Co jeszcze może powodować tą ,,blokadę" uruchomienia silnika? Piszę blokada bo tyle rzeczy jest sprawdzonych a silnik dalej nie chodzi.

    W poniedziałek sprawdzę przejścia do sterownika i więcej pomysłów nie mam.

    Czy to możliwe, że sterownik oszalał i nie chce pozwolić na odpalenie silnika?

    0 28
  • #2 13 Gru 2014 15:38
    jokerro
    Poziom 33  

    Co brakuje jak krecisz i nie odpali?iskry czy paliwa,reszte sam sobie odpowiedz.Tam siadaja cewki na potęge itd.

    0
  • #3 13 Gru 2014 15:41
    baranina89
    Poziom 8  

    Iskra jest, paliwo także. Napisałem wyżej, że cewka jest sprawdzona. Dodam jeszcze, że wymieniłem ją na chwilę na inną i żadnych zmian.

    0
  • #4 13 Gru 2014 16:09
    polonez15
    Poziom 32  

    Pytanie tylko, czy w dobrym momencie...

    0
  • #5 13 Gru 2014 16:15
    baranina89
    Poziom 8  

    W dobrym momencie? Co masz na myśli? Zapłon był opóźniany, przyśpieszany. Zero różnicy. Wstawiłem stary aparat, z ustawianiem zapłonu, który był przed awarią - zero różnicy. Jeśli chodzi o wał, to nie został przestawiony.

    0
  • #6 13 Gru 2014 16:33
    ociz
    Moderator Samochody

    baranina89 napisał:
    paliwo także

    Pisałeś tylko o ciśnieniu, a kluczowanie wtrysków jest?

    0
  • #7 13 Gru 2014 16:37
    baranina89
    Poziom 8  

    Jak sprawdzić to kluczowanie? Nie jestem mechanikiem. Napisałem tylko co zostało sprawdzone przez mechanika stąd moje pytanie.

    0
  • #8 13 Gru 2014 16:38
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Jest tam immo?

    0
  • #9 13 Gru 2014 16:44
    baranina89
    Poziom 8  

    Immobilizer jest

    0
  • Pomocny post
    #10 13 Gru 2014 16:51
    robokop
    Moderator Samochody

    Zatkany na amen wydech na przy tych objawach. Ewentualnie wałek rozrządu przestał się kręcić.

    0
  • #11 13 Gru 2014 21:58
    jokerro
    Poziom 33  

    Immo nie zgasiłoby mu silnika podczas jazdy.

    0
  • #12 14 Gru 2014 02:26
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Wydech. Jest jeszcze opcja, że sterownik silnika do naprawy lub wymiany. Przypominam, że z racji umiejscowienia, ma tendencję do "zmiany koloru na zielony".

    0
  • #13 14 Gru 2014 12:21
    baranina89
    Poziom 8  

    A jak sprawdzić czy to zapchany wydech? W jaki sposób można naprawić ten sterownik? To się ogranicza tylko do resetu czy trzeba też fizycznie coś lutować?

    0
  • #14 14 Gru 2014 12:27
    jokerro
    Poziom 33  

    baranina89 napisał:
    A jak sprawdzić czy to zapchany wydech


    Odkrecic na chwile od silnika i wszystko jasne.

    baranina89 napisał:
    W jaki sposób można naprawić ten sterownik?


    nie opłaca się,za 20 kupisz inny

    0
  • #15 14 Gru 2014 12:31
    baranina89
    Poziom 8  

    No tak, wydech był odłączony więc to nie jego wina. Dobrze, że się spytałem. Jedna możliwa przyczyna mniej. To mówicie, żeby kupić taki sam sterownik z internetu? A wtedy nie będzie trzeba programować tego immobilizera?

    0
  • #16 14 Gru 2014 13:10
    jokerro
    Poziom 33  

    baranina89 napisał:
    A wtedy nie będzie trzeba programować tego immobilizera?


    Jak masz immo to zajdzie taka potrzeba.

    0
  • #17 14 Gru 2014 14:19
    robokop
    Moderator Samochody

    jokerro napisał:
    baranina89 napisał:
    A wtedy nie będzie trzeba programować tego immobilizera?


    Jak masz immo to zajdzie taka potrzeba.

    Prosty zabieg, do zrobienia chyba nawet "wagiem". Tyle tylko że to niekoniecznie musi być wina sterownika. Wydech był odkręcony od kolektora?

    0
  • #18 14 Gru 2014 23:19
    baranina89
    Poziom 8  

    Nie jestem pewien, raczej nie. Jutro się dowiem.

    0
  • #19 15 Gru 2014 18:22
    baranina89
    Poziom 8  

    Wydech był odkręcony. Mechanik wyciągnął czujnik temperatury. Samochód odpalił i nie zgasł. Przy dodaniu odrobiny gazu od razu zgasł. Temperatura na liczniku 100stopni. Po włożeniu innego czujnika samochód znowu nie odpalił. Przed tą awarią samochód często miał wyładowane akumulator. Wyczytałem, że te samochody z tymi silnikami po odłączeniu akumulatora robią adaptację przepustnicy. Moja teoria jest taka: podczas ostatniej jazdy uruchomiła się adaptacja przepustnicy (po 10 minutach włączył się wentylator), ponieważ była zabrudzona, adaptacja została źle wykonana (już nie mówię o tym, że w tym momencie gdy to się robiło dawałem ostro w deskę, żeby mi nie zgasł a wyczytałem, że podczas adaptacji nie wolno dodawać gazu) przez co teraz samochód nie chce wejść na obroty. Mechanik czyści przepustnicę po czym wykona jej ponowną adaptację. Jak myślicie, czy to rozwiąże problem?

    0
  • #20 15 Gru 2014 19:13
    ociz
    Moderator Samochody

    Oczywiście że nie. Błądzisz.

    0
  • #21 15 Gru 2014 19:22
    baranina89
    Poziom 8  

    No to jaką Ty masz teorię?

    0
  • #22 15 Gru 2014 19:46
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    baranina89 napisał:
    Moja teoria jest taka:
    Dalej to tylko stek bzdur. Zarówno Ty jak i mechanik, chyba nie macie zielonego pojęcia, jak działa sterownik silnika. Temperatura 100 stopni, to na zimnym silniku była pokazywana? przy podłączonym, czy odłączonym czujniku? Przypominam również, że wskazania na zegarach, to nie to samo, co "widzi" sterownik. Do sprawdzenia: Zasilania i masy sterownika, wysterowanie wtryskiwaczy, iskra - lampą stroboskopową (tu trzeba chwilę pomyśleć), zasilanie czujnika położenia przepustnicy. Po takiej diagnostyce, dokładnie wiadomo co z autem się dzieje. Na chwilę obecną podejrzewam pływające zasilanie/masę sterownika lub jego uszkodzenie, uszkodzenie wiązki silnika.

    0
  • #23 15 Gru 2014 19:48
    ociz
    Moderator Samochody

    Ja nie teoretyzuję tylko działam. Jeszcze takie podmienianie części w ciemno nic dobrego nie daje, zwłaszcza czujników temperatury, bo około 1/3 zamienników się do niczego od nowości nie nadaje.

    0
  • #24 15 Gru 2014 20:02
    baranina89
    Poziom 8  

    Zgadzam się z tym, że się nie znam. Dziękuję za te porady.
    Temperatura pokazana była na liczniku przy odłączonym czujniku. Gdy jest podłączony to silnik nie odpala.

    Pawel wawa napisał:
    Do sprawdzenia: Zasilania i masy sterownika, wysterowanie wtryskiwaczy, iskra - lampą stroboskopową (tu trzeba chwilę pomyśleć), zasilanie czujnika położenia przepustnicy.

    Na czym polega ,,wysterowanie wtryskiwaczy"?

    0
  • #25 15 Gru 2014 20:25
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Mistrzu, nie ogarniesz... Twój mechanik, chyba też nie... Oddaj do fachowca. Będzie tanio i dobrze. Brak podstawowej wiedzy, uniemożliwia naprawę tego auta.

    0
  • #26 15 Gru 2014 21:24
    baranina89
    Poziom 8  

    Gdyby nie było zasilania i masy sterownika to czy nie mógłbym podłączyć się do niego?
    Nie wiem gdzie znajduje się czujnik położenia przepustnicy. Mogłem odczytać informację z VAG-u o niej. Gdy przeprowadziłem taką testową adaptację to było słychać, że przepustnica pracuje. Wyczytałem na forum golfa, że ktoś miał bardzo podobne objawy i przyczyną była nieszczelna przepustnica, do której wchodziło lewe powietrze. Tamten problem dotyczył silnika 1,4 ABD.

    Macie rację, że się nie znam. Z zawodu jestem informatykiem. Jednak czy to mnie dyskwalifikuje do tego, żeby dowiedzieć się czegoś na temat samochodów? Jaka jest podstawowa wiedz, którą potrzebuję do zrozumienia przyczyn awarii tego samochodu?

    0
  • #27 15 Gru 2014 22:59
    tzok
    Moderator Samochody

    baranina89 napisał:
    Jaka jest podstawowa wiedz, którą potrzebuję do zrozumienia przyczyn awarii tego samochodu?
    Ja też jestem informatykiem... podstawowa wiedza to znajomość budowy i zasady działania silnika ZI z wtryskiem elektronicznym (oczywiście, żeby to "ogarnąć" trzeba znać zasadę działania silnika z zasilaniem gaźnikowym). Czyli w skrócie i po informatycznemu, powinieneś znać i rozumieć algorytm działania samego silnika oraz jego sterownika (z jakich czujników korzysta, czym i po co steruje).

    baranina89 napisał:
    żeby dowiedzieć się czegoś na temat samochodów
    Żeby dowiedzieć się czegoś na temat samochodów trzeba przeczytać parę mądrych książek i jakiś samochód rozebrać i złożyć tak, żeby działał, nie trzeba pytać na forum, to trzeba "poznać" samemu.

    Dodam tylko, że jak wszystko jest sprawne to adaptacja przepustnicy zrobi się sama podczas jazdy. Co się zaś tyczy czujnika przepustnicy to jest w przepustnicy i można go sprawdzić VAGiem jak i zwykłym multimetrem - jesteś informatykiem, to podstawy elektroniki miałeś - enkoderem jest potencjometr (niewymienny), układ jest analogowy. Jak bardzo chcesz to wymontuj przepustnicę, umyj ją i obejrzyj jak jest zbudowana... bardzo łatwo ją wyjąć w tym silniku, nie ma obiegu płynu przez jej korpus.

    0
  • #28 17 Gru 2014 15:37
    Bananrolnik
    Poziom 2  

    Ostatnio przyszło mi też wiele czasu spędzić na poszukiwaniu odpowiedzi na ten problem. Jedną z nich jest czujnik halla lecz jego awaria spowodowała by brak iskry, jednak natknąłem się że iskra może być za słaba by zapalać mieszankę i lecz to raczej masz wyeliminowane przez te wymiany kabli i cewek.

    Miałem problem tez z brakiem pracy na jednym tłoku, rozwiązaniem ukazał się wysunięty kabelek z komputera który szedł do wtrysku, ale to było do zaobserwowania bo na nim nie pluł paliwem.

    Można by zajrzeć do bezpieczników a raczej przekaźników czy któryś nie broi.
    Ostatnio auto stało z dwa tygodnie bo padł mi hall i zanim doszedłem jak działa układ zapłonowy przymroziło trochę na dworze, gdy już naprawiłem samochód latał mi na obrotach (przerobiony problem przepustnicy) ale o dziwo nie była ona po prostu brudna lecz oblepiona emulsją, samochód z wolnych obrotach gasł (jechać w korku to był cyrk) moja odma (wąż) była zwężona o połowę przez masło, sama odma (u mnie plastikowy pojemniczek przykręcony tuż nad miską olejową) była nie czyszczona od nowości (auto 98r. felicia 1.6 AAE silnik vw dla niewtajemniczonych)
    Tak więc te ''masło" wlewało mi się rurą połączoną również z filtrem powietrza do przepustnicy.

    Finalnie zastanawia mnie odłączenie tego czujnika, raczej to nie przypadek że w tedy akurat odpalił, oraz często rozładowany akumulator, czy tam gdzieś nie ma jakiegoś spięcia ?

    0
  • #29 17 Lip 2016 23:41
    baranina89
    Poziom 8  

    Dziękuje wszystkim za zaangażowanie. Przyczyną tych bolączek był zapchany katalizator. Mechanik wstawił strumienicę i było ok. Auta już nie ma, sprzedany. Dziękuje jeszcze raz

    0