Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Shindaiwa 452s - Regulacja gaźnika

short 18 Gru 2014 15:29 6942 37
  • #31
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #32
    jack63
    Poziom 42  
    Rycho T napisał:
    Im cieńsza szczelina tym trudniej usunąć z niej olej, na tyle dokładnie, aby klej to uszczelnił.

    I to może być przyczyna niepowodzeń shinto przy klejeniu. Tylko nie rozumiem dlaczego nie dało się (podobno?) zespawać? Może metoda nieodpowiednia lub spawacz?
    A może trzeba bezczelnie ( :D ) poszerzyć ta szczelinę jakimś narzędziem skrawającym i dopiero próbować?

    Z tego co pisze @Rycho T wyglądałoby że pilaka wymaga wysokiej kultury technicznej użytkowania, czyli zupełnie się nie nadaje do polskich warunków. :cry:

    Ciekawe co planuje autor tematu i shinto ?
  • #33
    shinto
    Poziom 18  
    Witam. Panowie za chwilę zamieszczę zdjęcia. Czy wniosą coś do tematu nie wiem. Ja starałem się odtłuścić to na tyle dokładnie przed klejeniem na ile mogłem. Efekty żadne. Szczelina teoretycznie jest czysta, całą połówkę karteru płukałem wypełniając myjkę acetonem. Teoretycznie nic tam zostać nie powinno, ale... teoria sobie praktyka sobie. Być może to faktycznie błąd konstrukcyjny, zbyt cienkie ścianki karteru... ale ta Shindaiwa po klejeniu klejeniu klejem DuPonta do klejenia metali była odpalana może 5-krotnie. Bez zakładania prowadnicy. Po upływie ok. miesiąca objawy wróciły. Falowanie obrotów, niemożność ich ustawienia, problemy z rozruchem. Prowadnica ani siła jej dokręcenia nie miały tu żadnego wpływu. Spawanie tego stopu również nie daje się przeprowadzić... to już wypróbował jeden z moich znajomych. Wniosek smutny... piła nienaprawialna w polskich realiach.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Zarówno spawacz jak i zastosowana technika dają duże prawdopodobieństwo że zostałoby to zrobione gdyby się dało. Zastosowano technikę służącą do spawania lotniczych stopów aluminium... zresztą w warsztacie zakładów lotniczych. Widziałem go po próbie spawania... spoiwo oddziela się od karteru pod naciskiem palców. Klapa.
  • #34
    jack63
    Poziom 42  
    shinto napisał:
    Zastosowano technikę służącą do spawania lotniczych stopów aluminium.

    Tak tylko dla wyjaśnienia. Stopy "lotnicze" to pewnie durale ??? Korpusy silników wykonuje się ze stopów odlewniczych. Rodzajów siluminów. Więc tu może być przyczyna niepowodzenia.
    Woziłem do spawania, ale nie szczelin, korpusy od Simsona. Nie było problemów z wytrzymałością spoiny. Może silumin Simsona to inna bajka, ale co takiego japońce mogły by znowu wymyślić ? Czyżby trzeba było oddać kawałek korpusu do laboratorium metalurgicznego i napisać na ten temat doktorat?
    Myślę że dobry spawacz + TIG + argon + kilka prób na "swobodnej" części korpusu i się uda.
  • #35
    shinto
    Poziom 18  
    Krótki filmik. Pilarka wygląda na strasznie zniszczoną, w rzeczywistości to efekty moich prób odtłuszczania i klejenia. A teraz także kurz.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Mam problem z wysłaniem plików, nieodpowiednie rozszerzenia. Jpeg i MP4, co jest w nich nieodpowiedniego?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Tak, stopy lotnicze to durale. Głównie, choć nie tylko. Jeśli ten karter nie wylądował w śmietniku spróbuję go przejąć. Dziwne jest to że ten silumin wykazuje niską przyczepność wobec różnych klejów. Mam problem z wysłaniem plików, nieodpowiednie rozszerzenia. Czyli Windowsowy standard...
  • #36
    robokop
    Moderator Samochody
    shinto napisał:


    Zarówno spawacz jak i zastosowana technika dają duże prawdopodobieństwo że zostałoby to zrobione gdyby się dalo.Zastosowano technikę służącą do spawania lotniczych stopów aluminium..zresztą w warsztacie zakładów lotniczych.Widziałem go po próbie spawania..spoiwo oddziela się od karteru pod naciskiem palców.Klapa.

    Bo to prawdopodobnie nie aluminium, silumin, dural czy inny stop glinu. Poszukaj gdzieś na karterze cechy odlewu - magnez.
  • #37
    short
    Poziom 9  
    Dowiedziałem się że znajomy w swojej Shindaiwie pęknięcie przy łożysku korbowodu kleił klejem do aluminium dwuskładnikowym i pilarka działa. Może warto tego spróbować? Chyba że już próbowaliście a przeoczyłem.