Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra c20xe - podłączenie wiązki

13 Gru 2014 19:47 1695 7
  • Poziom 9  
    Witam
    Dołączam się do tematu, ponieważ mam problem z wiązką po przerzuceniu motoru, po odnowie karoserii od podstaw (astra gsi 16v). Niestety po podłączeniu nie mam plusa na pinie 27 w ECU(Motronic 2.5). Kiedy sztucznie go podam, wtedy włącza się przekaźnik podwójny, jest prąd na cewce, pali się check, ale nie ma iskry, jak kręcę rozrusznikiem. ECU jest dobre, bo w aucie kolegi odpala. POza tym po kodach wyświetla standardowo czujnik położenia wału (ale to na stojącym motorze normalne chyba) i jakiś błąd 57 ( elektrozawór dopływu powietrza dodatkowego?)
    Głowię się już 3 dzień. Moje pytania:
    1. Jaka jest droga plusa po stacyjce do pinu 27 w ECU? Łączy się w okrągłym gnieździe X5 pod maską, czy gdzie indziej (muszę gdzieś znaleźć ten prąd)?
    2. Czy przekaźnik podwójny powinien się załączyć na pompę paliwa przy przekręceniu stacyjki, czy dopiero jak kręcę rozrusznikiem (jak podam mu masę to działa)?
    3. Czy teoretycznie jeśli czujnik położenia wału będzie zepsuty, to nie będzie iskry?
    4. Który z czujników, czy innych elementów ma bezwzględny wpływ na brak iskry?
    5. Czy jest jakiś schemat dostępny tej "pajęczyny przewodów" z tyłu tablicy bezpieczników (obok przekaźników, nad bezpiecznikami). Czy to idą przewody tylko do bezpieczników, czy się jakoś inaczej łączą?
    6. Patrząc po schemacie MID jest wpięty w przewody do ECU. Czy on je łączy, czy jest tylko dopięty i nie musi być zamontowany?
    Uprzejmie dzięki za pomoc!
  • Poziom 34  
    Wychodzi na to ze masz schematy.nic tam nie widzisz?pisz jak co.Zeby zjadłem na gskach.
  • Poziom 9  
    No właśnie nie mam na schemacie, czy też nie widzę jak idzie plus dokładnie od stacyjki do pinu 27. Wczesniej wszystko działo, teraz nie. Nie jestem w stanie zlokalizować trasy przewodu, gdzie jest przerwany, abo gdzie sprawdzić początek i koniec omomierzem. A te pytania wypunktowane dodatkowo mnie trapią. Jak będę znał odpowiedź, to już sobie powienienem poradzić.
  • Moderator Samochody
    Nie kręć bo schematy są bardzo dokładne i każde złącze tam jest.

    ad2 Tylko podczas kręcenia.

    edit:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72837.html
    Teraz dopiero zauważyłem że nie widać nigdzie schematu M2.5 za to 2.8 się powtarza, ale one się nie wiele różnią.
    ad1 X5 to małe, chyba 6-pinowe złącze między ECU a kokpitem, X12 to duże 2-pinowe złącze gdzieś na łączeniu silnika i skrzyni.
  • Poziom 9  
    Dlaczego miałbym kręcic? Powiem Ci co widzę: Przewód z pinu 27 idzie do złącza x19 do gniazda F, potem idzie do złącza x5 do gniazda 7 i dalej czarnym do terminalu 15( jak rozumiem to jest to chyba pin w stacyjce?). Złącze x 19 jest od Mida, ale ono wychodzi z wiązki i nie ma podwójnych przewodó, także pewnie jest "dopięte" do przewodów. X5 nie mogę wygooglować zadnego schematu tej wtyczki ani nawet wyglądu.(myslalem, ze to jest to 30 pinowe okrągłe pod maską). Sztuczny plus nie pomaga, także nie wiem, co trzeba zrobić,zeby iskra się zjawiła i dlatego posiłkuję się pomocą. Pozdrawiam:)
  • Moderator Samochody
    X5 jest pod kokpitem, nie pod maską.
    Tak w ogóle to masz tam oryginalnie tam ten silnik czy swap? Bo okrągłe złącze to miały chyba Vectry i Calibry.
  • Poziom 9  
    Oryginał. Tylko widzę, ze wiązka była już trochę modyfikowana. Opieram się na tym, ze przed rozbiórką do renowacji działało wszystko. Niestety nie ja rozbierałem, ale wkładam wszystko co było. Na kielichu Mcpersona obok akumulatora mam oryginalne blaszane widełki do której mocowane jest takie gniazdo skręcane okrągłę, cos podobne do tego, które wchodzi w drzwi.Myslalem, ze to wlasnie jest x5. W takim razie jeśli nie, jutro znow nurkuję i szukam dalej.
  • Poziom 9  
    Witam
    Sprawa rozwiązana. Wszystko chodzi. Okazało się, że w złączu x5 (powiedzmy,ze x5, bo u mnie jest okragle takie jak w drzwiach:) wysunął się pin plusa po stacyjce i nie łączył z wtykiem(który idzie pod pin 27 w kompie). Potem okazało się, ze brak iskry spowodowany jest brakiem wyjścia na pinie nr 1 w komputerze do sterowania modulem zapłonowym. Okazało się, że zapłon sterowany jest dodatkowym programowalnym modulem, który był przykrecony pod deska rozdzielcza i nie był spiety:) dzięki za pomoc. Pozdrawiam!!!!!!