Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza V 1.9TDI 105KM - Dziwny świst przy dodawaniu gazu

13 Gru 2014 20:20 22053 25
  • Poziom 15  
    Witam serdecznie wszystkich.

    Od dłuższego czasu(może 4 miesiące) mam problem z samochodzikiem.
    Przy gwałtowniejszym dodaniu gazu słychać wyraźni świst.
    Przyzwyczaiłem się do tego, jednak dzisiaj ten świst kompletnie ustal, w samochodzie zapanowała cisza, pojeździłem tak może z 20 km i świst powrócił.
    Po tym wszystkim postanowiłem coś z tym jednak zrobić.
    Samochodzik to Seat Ibiza V z silnikiem 1.9 TDI 105km z 2008 roku.

    Nagrałem 4 minutowy filmik w czasie jazdy, proszę o odsłuchanie/obejrzenie i jeżeli komuś coś przychodzi do głowy skad ten świst może się wydostawać to będe wdzieczny za pomoc ;)

    Pozdrawiam :)


    Link
  • Poziom 22  
    Na filmiku coś słabo słychać - natomiast "świst" przy dodawaniu gazu to najczęściej objaw "kończącej żywot" turbosprężarki :(
    Ewentualnie nieszczelności w układzie dolotowym (za turbosprężarką) ale wtedy silnik byłby wyczuwalnie słabszy.
  • Poziom 15  
    silnik jest mocny, nie odczułem spadku mocy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    ładnie ciagnie od dołu.
    myslisz ze to konczace sie turbo?
  • Poziom 22  
    Jeśli ten świst nie dochodzi z głośników to obstawiam turbinę :(

    Podjedź do warsztatu gdzie zajmują się silnikami diesla posłuchają i potwierdzą
  • Poziom 15  
    hmm a czemu przestała świstać na jakiś czas?
    byc może i to turbo niestety, bądz może nieszczelność gdzies na korektorze wydechowym?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Może nieszczelność na jakimś wężu bądź intercoolerze.
    Nikt z nas tego Ci nie wskaże palcem a kręcąc filmy i klepiąc w klawiaturę problemu nie rozwiążesz.
    Głowa pod maskę i słuchaj skąd dochodzi dźwięk.
  • Poziom 15  
    Witam ponownie.
    Chętnie sprawdze skąd dochodzą jęki że tak się wyraże :) tylko za parę dni, gdyż jestem sam w trasie i nikt mi nie pomoże dodając gazu bo tylko wtedy te swisty słychać.

    Jednak powiem wam, że od jakiegoś czasu czuje jakby samochód był juz troche słabszy. Gdy to syczenie ustało samochód ładnie się zbierał, teraz jakoś nie ma ochoty tak jak kiedyś.

    harnasx pisał, że może to być nieszczelność w układzie dolotowym za turbosprezarką, wtedy silnik jest słabszy - może tutaj tkwi problem.

    No nic, sprawdzę to za 2 dni.
  • Poziom 12  
    TDI + dziura w doładowaniu = kupka dymu za ogonem wiec raczej odpada
    jak długo masz to auto dopiero je kupiłeś a może regenerowana turbinę masz ?
    bo czesto taki swist jest objawem zle ustawionej geometrii przez pseudo regeneratora :D
  • Poziom 15  
    Dodam, żę mam filtr DPF - wtedy też byłby czarny dym?
    Auto mam już ponad rok i od samego początku śwista, chociaż teraz wydaje mi się, że z większą częstotliwością.
    O regenerowaniu turbiny nic mi niestety nie wiadomo.

    Jeżeli jest to złe ustawienie geometrii to ile takie ustawienie na nowo kosztuje?
  • Poziom 12  
    hmm.. Dpf moze wyłapać większość sadzy.. podaj kod silnika i rok i gdzie to słychać bardziej w komorze silnika czy z tyłu za autem
  • Poziom 15  
    Skąd mam wziąć kod silnika?
    Rok to 2008.
    Słychać to ewidentnie w komorze silnika.
  • Poziom 15  
    Zajrzałem dzisiaj pod maske, ale niestety nie mogę określić skąd dokładnie dobiega ten dźwięk.
    Jednak za filtrem powietrza, między plastikowa rurka a turbina zauważyłem dużo oleju, wyjalem to rurę, wytarlem cały brud. Na plastikowej rurze był wygiety oring, założyłem do z powrotem juz odpowiednio :). Dodatkowo miałem dostęp do wirnika turbiny, czuć spory luz w ruchach Góra dół. Dodatkowo słyszałem podczas kręcenia wirnikiem jakby tarcie, dziwne .
    Po złożeniu wszystkiego nadal dźwięk pozostał.
  • Poziom 36  
    Damis16 napisał:
    Dodatkowo słyszałem podczas kręcenia wirnikiem jakby tarcie, dziwne .


    To szybko oddaj do regeneracji tą turbinę puki się do czegoś nadaję.
  • Poziom 15  
    Kurcze, cały czas miałem nadzieję, że to nie turbina swista.
    Wie ktoś może gdzie jest jakiś dobry serwis który regeneruje turbo? Co sądzicie o serwisach bosch? Na jakie koszty muszę być przygotowany?
  • Poziom 12  
    powiem ci tak nie słyszałem o idealnej regeneracji turbiny po prostu jak im się uda ostatnio po przygodzie z dmuchawka od koparki... zadzwoniłem do przedstawiciela garreta na polske i dowiedziałem sie ze garret nie produkuje części zamiennyc po za "swoje" serwisy a większość regeneracji polega na wsadzeniu nowego wirnika za 130 zł bo tyle powiedział mi ten gościu ze za tyle może załatwić mi nowy chiński środek czeste złe ustawienie geometri problem z not laufem albo wgl brak prawidłowego doładowania.. a wyważanie jest mitem bo nowe turbiny garreta sa składane z nowych podzespołów i mówi ze nie sa wywazane wiec grubo bym sie zastanowił na używka niz regeneracja... badz tez nówka turbina jesli chcesz autkiem sie nacieszyc

    P.S jesli chciałbys używana turbinke odezwij sie na pw
  • Poziom 22  
    Do tego silnika regenerują turbiny już długo i z powodzeniem - oczywiście że zdarzają się porażki (ale i wśród nowych to się zdarza) - naprawę wykonaj w warsztacie który daje gwarancję i weź fakturę za usługę
    Koszt regeneracji w uczciwym warsztacie to ~ 700-800zł :(
  • Poziom 15  
    Panowie jednak to żadna dziurka ani nieszczelności ani turbo. Odlaczylem gumowy przewód od egr - przestał swistac, podłączyłem - swista. Więc go Odlaczylem, sam przewód gumowy zaślepilem. Silnik już nie swista.

    Teraz mi powiedzcie czy to bezpieczne aby tak zaslepiony przewód pozostawić?


    Pozdrawiam i Wesołych Świat

    Dodano po 4 [godziny] 35 [minuty]:

    Edit!!

    Panowie nie wiem czy to egr, to jest jednak ta gruszka przy turbinie do której dochodzi gumowy przewodzik, który zasysa powietrze. Po jego zaslepieniu znika świst.

    Czy to bezpieczne? Seat Ibiza V 1.9TDI 105KM - Dziwny świst przy dodawaniu gazu

    Dodano po 36 [minuty]:

    Panowie jednak bo zaślepienie czy to odczepieniu przewodu samochód nie ma mocy, nie przyspiesza....

    Czy Gruszka jest do wymiany? Co sądzicie?
  • Admin grupy Samochody
    Nie. Gruszka jest sprawna. A kolega ma nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.Bez wężyka nie ma ciśnienia doładowania i nie ma świstu. I nie ma co szukać ryżu po wagonach tylko trzeba znaleźć nieszczelność.
  • Poziom 15  
    Ciężko znaleźć nieszczelnośc
  • Admin grupy Samochody
    Przyjedź do mnie. Max pół godziny.
  • Poziom 15  
    Za daleko mieszkasz, jestem z okolic Radomia
  • Poziom 15  
    Witam ponownie.

    Dzisiaj rozebrałem wszystkie przewody w układzie dolotowym, wszystko według mnie było szczelne, jednak dla pewnosci na łączeniach silikonem na wysokie temperatury uszczelniłem połączenia.
    Doszedlem do przepustnicy, była bardzo zawalona olejem, taką mazią - nie sama przepustnica co za nią (zdjęcie w załączniku).

    Nagaru było bardzo duzo, ile mogłem wyciągnąc to wyciągnąłem jednak tego jest na pewno duzo głębiej w ukłądzie dolotu juz przy silniku.

    Tutaj również zasylikonowałem połączenia, wyczyściłem przepustnice w benzynie z nagaru oraz dalej za przepustnicą.
    Wszystko poskręcałem.

    i wielka poprawa, świst pozostał ale bardzo bardzo cichy, przy mocnym dępnięciu na gaz wczesniej było go słychać cały czas, teraz odezwie się za 1 sek i znika na każdym biegu :)

    Jestem zadowolony :)
  • Admin grupy Samochody
    Wyciągaj kolektor do czyszczenia nim nie jest za późno. Jak to co zostało oderwie się i wleci w zawory....
  • Poziom 15  
    skąd sie robi taki syf w dolocie? normalnie masakra.

    Tez myślałem nad wyjęciem kolektora i wyczyszczeniu go jakąs chemią samochodową ale nie mam teraz jak tego zrobić.
  • Admin grupy Samochody
    Damis16 napisał:
    skąd sie robi taki syf w dolocie?
    Wymysł ekologów. Zawór EGR.
  • Poziom 15  
    dziady...
    no cóż, kiedyś to wyczyszcze, myślę, że nic się nie stanie