Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy 2,8vr6 Automat immobilizer nie działa

14 Gru 2014 00:41 2649 20
  • Poziom 8  
    Witam,

    Proszę o pomoc bo nawet mechanik nie wie co zrobić. Kupiłem około 8 mies. temu galaxy z silnikiem 2,8vr6 pukało w silniku, więc go wymieniłem całego no i potem zaczęło sie piekło co do tego auta. Nie chciało odpalać więc wymieniłem komputer tak jak kazał mechanik, po wymianie auto odpala ale wyskakuje pełno błędów. Mój mechnik powiedział że to od immobilizer-a i nie wiem co teraz bo naprawa jest za droga po ponoć kosztuje 1500 tyś. Nie wiem co zrobić czy trzeba coś jeszcze wymienić. Już tracę cierpliwość na to auto.


    moje pytanie:
    -czy idzie ściągnąć immo z tego auta?
    -co musze wymienić żeby dało się nim jeździć?

    pomocy :cry:

    nie wiem co może być więc pytam was, prosząc o pomoc.[/b]
  • AdexAdex
  • Poziom 12  
    Mechanik coś poknocił albo kupiłeś uszkodzony komputer. Zapytaj go czy sprawdzał błędy immobilizera i jakie błędy pokazuje ten sterownik silnika.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    citroenek napisał:
    prosząc o pomoc.
    Najlepiej, zmień mechanika, ten opowiada Ci pierdoły. Na pewno nie immo, odpalałby i natychmiast zgasł. Błędów by nie było, poza immo i co ciekawe, nawet nie połączyłby się przez gniazdo, ze sterownikiem silnika. Także zabieraj auto od niego. Tak prosty sprzęt odpalasz w jeden dzień.
  • Poziom 8  
    to ja już nie wiem co mam zrobic ponoć na komputerze od vw chodzi ale błędy sa a na fordowskim to w ogóle nie odpala

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dzwoniłem przed chwilą do mechanika no i powiedział że to jest jakiś błąd skrzyni. Może tak być po wymianie silnika? Skrzynia blokuje (automat)
  • Poziom 12  
    Jeśli skrzynia dzałała wcześniej to coś sknocił niech sam pomyśli co to z błędy znaczą a jak nie wie to niech zapyta na forum. Nie raz przekładałem silniki i czasami były takie problemy ale po dokładnym sprawdzeniu wszytkiego krok po kroku wyłapywałem swój błąd.
  • Poziom 8  
    Skrzynia działała ale może przez kompa na fordowskim nie chodził a na vw chodzi no i może skrzynia nie gra z tym komputerem
  • AdexAdex
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pewnie, że nie będzie tak działał. Już Ci pisałem, uciekaj od tego "mechanika" z autem.
  • Poziom 8  
    No a wy coś przeczuwacie co by mogło być taką przyczyna co robić.





    Proszę o pomoc. :(
  • Specjalista grupy V.A.G.
    citroenek napisał:
    No a wy coś przeczuwacie co by mogło być taką przyczyna

    Osoba która Ci to robiła i podaje się za mechanika.

    Jeżeli sterownik silnika po przekładce był martwy a przed działał to chyba ktoś go uszkodził.
    Pewnie ktoś zapomniał przykręcić masy.
    W jakim mieście się to dzieje?
  • Poziom 12  
    Albo najprawdopodobniej nie docisną jakejś wtyczki lub gumka się podwineła i piny nie łączą tak jak trzeba. Ostatecznie kolega wyżej ma rację coś spalił przez nie uwagę.
  • Poziom 8  
    Nie wiem, jak się dowiem to dam znać. :/
  • Poziom 8  
    A co będzie jak wymienie skrzynie na manual.?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak u tego samego fachowca, to nadal będziesz miał zepsute auto, tylko ze skrzynią manualną.
  • Poziom 8  
    ale czy to coś da no bo nie wiem juz co jest stoi juz u elektryka i on tez nie wie co jest auto juz od 5 mis jeździ po mechanikach no i nw jak przełożę skrzynie to powinno byc ok.

    Autem idzie jechać 1 km około i auto gaśnie bo wyskakują błędy. trzeba kleme rozpiąć poczekać pare sekund i założyć i jedziemy no i zaraz znowu to samo. Auto jedzie na benie i gazie normalnie tylko jak już błędy wyjdą to gaśnie i koniec więc jak to teraz obejść .? Myślałem nad tą skrzynią że to coś da ale nie wiem tu problem jest jakiś inny
  • Poziom 8  
    To jak wiecie co by mogło być.?
  • Poziom 8  
    Tak dla tych co zainteresowali się tym postem.

    Auto w nowy rok jedzie do dobrego elektryka dla którego nie ma rzeczy nie możliwych stały u niego auta z gorszymi problemami zobaczymy co on zrobi.

    Pozdro
  • Poziom 12  
    Witam.
    Chciałbym podzielić się swoim problemem, który mi się trafił i prosić o pomoc.
    Trafił mi się do naprawy Galaxy II 1,9 TDI 2002r w automacie. Auto przyjechało na lawecie bo nie odpala z kluczyka. Bezpieczniki wszystkie jakie są w aucie sprawdzone. Po podłączeniu kompa do sterownika silnika wyskoczył tylko jeden błąd( Brak komunikacji z układem napędowym).
    I tu pojawia się problem bo ze wszystkimi sterownikami w aucie komunikuję się VAG-em czy CDIF-em, a ze sterownikiem skrzyni niestety brak komunikacji.
    Zabrałem się do szukanie w necie opisu pinów i schematu sterownika tej skrzyni biegów gdyż byłem pewny, że brak zasilania stałego lub po zapłonie uniemożliwia diagnozę. Nic nie mogę znaleźć ale po męczarniach znalazłem taki schemat jednak chyba od automatycznej skrzyni GOLFa IV ponieważ schemat jest bez nagłówka opisowego. Schemat niektóre kolory kabli ma inne niż w aucie więc sprawdzam licząc piny w sterowniku. Sprawdziłem stałe zasilania i po stacyjce i jest wszystko ok bo akurat te kable i kolory zgadzają się. Dodam, że w pozycji P, R, N świecą się światła wsteczne. Myślałem, że winowajcą jest przekaźnik nr 175 odpowiadający za zezwolenie rozruchu ale wymieniłem na drugi i dalej nic. Doszedłem do takiej sytuacji, ze jak podam plus na kabel czerwono/żółty przekaźnika 175 to auto odpala już normalnie na kluczyk, jednak dalej świecą wsteczne w pozycji P,R,N, a ze sterownikiem skrzyni nie ma komunikacji a auto jedzie w trybie awaryjnym. Jeśli zostawię podłączony na krótko plus do kabla czerwono/żółtego i zdejmę wtyczkę z wybieraka na skrzyni biegów (tzw. pozycjonera) to światła wsteczne nie świecą się auto nie chce odpalić na kluczyk. Podejrzewam że przyczyną nie odpalania jest ten właśnie pozycjoner nie rozbieralny ale czemu nie mogę "pogadać" ze sterownikiem skrzyni? Na wszelki wypadek podmieniłem sterownik skrzyni na identyczny i dalej to samo....(sterownik JATCO)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A co mówi oscyloskop na liniach diagnostycznych sterownika skrzyni?
  • Poziom 12  
    Niestety nie posiadam oscyloskopu... a z kości sterownika skrzyni wychodzą kabelki z szyną CAN i jeden z linią K. Szyna CAN akurat w tym przypadku chyba jest tylko po to aby sterowniki w aucie między sobą gadały, a diagnoza odbywa się po linii K. Linia K sprawdzona od złącza sterownika do gniazda diagnostycznego i jest ok. Natomiast szyna CAN między złączem sterownika, a gniazdem diagnostycznym nie ma przejścia ale chyba nie musi bo jak mówiłem diagnoza odbywa się po linii K. Chyba, że mylę się...
  • Poziom 12  
    Dziś podmieniłem pozycjoner biegów i dalej to samo....:cry:
  • Poziom 12  
    Jest mały postęp. Znalazłem jeden stały +12, który ma dochodzić do sterownika skrzyni a miał tylko 3,5v. Po podaniu na ten kabel 12v z aku sterownik ożył i można było zdiagnozować ale tylko sterownik kupiony na allegro bo oryginalny nie gada. Dodatkowo auto zapala ale tylko w pozycji N bo w pozycji P świecą się wsteczne i auto nie pali. Szukam dalej...