Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C360 - Ładowanie akumulatorów

14 Gru 2014 11:52 1953 13
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam taki problem, nie świecie w moim traktorze kontrolka ładowania. Przy rozruchu kontrolka zapala się na chwile po czym gaśnie. Myślałem że to wina alternatora, został wymieniony na nowy lecz to nic nie pomogło. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną nieświecenia kontrolki po zgaszeniu ciągnika?

    Z góry dziękuje za pomoc.
  • Poziom 8  
    Cześć . Kontrolka ładowania powinna świecić tylko w pozycji zapłonu, a po zapaleniu silnika powinna zgasnąć.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Po wyłączeniu silnika, i przekręceniu kluczyka do pozycji zerowej nie powinna świecić.
  • Poziom 28  
    Jaki typ alternatora 6 czy 9 diodowy? Ktoś wcześniej grzebał w instalacji?
  • Poziom 2  
    Gimp_92

    Kontrolka nie świecie wcale w pozycji zapłonu, zapala się na chwile przy rozruchu, mignie na chwile.

    MARIUSZ R

    Nie wiem jaki to typ alternatora. Jest to od ruskiego nadający sie do 60.

    Przy instalacji nikt nie grzebał.

    bizon_126

    Zarówka nie moze być spalona, bo przy rozruchu na chwile świeci.
  • Poziom 8  
    Sprawdz czy na zarówke przychodzi "+12V po przekręceniu kluczyka. Jęsli nie to prawdopodobnie mógł wypaść przewód z oprawki lub w innym miejscu jest przerwa.
  • Poziom 2  
    Przewody sprawdzałem, nie widać zeby któryś z nich był uszkodzony.
  • Poziom 8  
    A przychodzi do oprawki żarówki ładowania +12V po przekręceniu kluczyka???
  • Poziom 36  
    Zicu22 napisał:
    ...

    Zarówka nie moze być spalona, bo przy rozruchu na chwile świeci.


    W 9 przypadkach na 10 żarówki uszkadzają się mechanicznie, pęka w nich włókno, czasami tal wrednie że jak drga to łączy a potem już nie. Może u ciebie tak jest więc się nie wzbraniaj przed wymianą żarówki.
    No i wszyscy są przekonani że masz alternator, co wcale nie jest takie oczywiste, bo taka usterka była typowa przy uszkodzonym mechanicznym regulatorze prądnicy, może była przeróbka i ten regulator pozostał w instalacji.
    trzeba koniecznie miernikiem sprawdzić czy przy odpalonym silniku masz ładowanie czyli czy wzrasta ci napięcie co najmniej do 13V bo typowo to około 14,4V w czasie ładowania ale jak masz nówkę akumulator to nawet przy dobrym ładowaniu będzie poniżej 13V, sprawdzone w praktyce i wynika to z małej rezystancji wewnętrznej nowego akumulatora dobrej jakości.
  • Poziom 34  
    Przecież to jest proste do sprawdzenia. Ściągasz przewód wzbudzenia z alternatora i zwierasz go do masy. Jeśli żarówka sie zaświeci to wszystko ok z kablami, a masz do naprawy alternator. Dosłownie minuta roboty.
  • Poziom 2  
    ftp.kowal

    Alternator jest nowy, wczoraj wymieniony.
  • Poziom 36  
    Zicu22 napisał:
    ftp.kowal

    Alternator jest nowy, wczoraj wymieniony.

    Chyba źle zrozumiałeś co ci kolega podpowiedział.
    ściągnięcie to nic innego jak odpięcie przewodu z zacisku D+ i zwarcie go do masy,
    to bezpieczny zabieg sprawdzenia instalacji, alternator nie bierze w tym udziału, nie bój się, nic złego mu nie zrobisz.
    zarówka powinna się palić przy włożonym kluczyku, jak wyjmiesz to zgaśnie.
    Aha, a czy przypadkiem stacyjki nie wymieniałeś? może masz obwód ładowania podpięty pod wyprowadzenie do świecy żarowej w stacyjce? bo to by idealnie pasowało do twojego opisu.
  • Poziom 36  
    ftp.kowal napisał:
    Alternator został założony nowy czy drugi? To jest 360 nie ma świecy, a kontrolki powinny zapalać się po wciśnięciu kluczyka.


    Myśłisz że oryginalna stacyjka przetwała tyle lat? może ma założoną od jakiegoś MTZ-a i w dodatku ze źle podpiętym obwodem ładowania. Bo różne cuda już widziałem bo to już wiekowe traktory i niejeden majster przy nich modził.