Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane II 2003 1.5 dCi - Po wymianie Wtryskiwaczy Duże spalanie

wojjtekk 14 Dec 2014 14:57 9909 17
  • #1
    wojjtekk
    Level 9  
    Witam, Posiadam Renault Megane II Kombi 1.5 dCi 82PS 2003r.Osprzęt DELPHI
    Problem polega na tym ,że po wymianie Wtryskiwaczy średnie spalanie jest dużo wyższe niż przed wymianą wynosi 7.5 Litra po Mieście (Wrocław). Dla porównania dodam ,że przed wymianą wtryskiwaczy auto Było bardzo ekonomiczne i
    średnia wynosiła 5.6 -6 Litrów.
    Co może być przyczyną takiego spalania?

    Wykluczając:
    *Ciśnienie w Kołach i ich Rozmiar
  • #3
    ALIBABA I
    Level 31  
    O właśnie... Nie trzeba tam przypadkiem zaprogramować wtryski do ECU?
  • #4
    wojjtekk
    Level 9  
    Powiem tak , Auto odpala bez problemu, wkręca się na obroty, ma Moc i przyśpieszenie. Brak jakich kolwiek Komunikatów na komputerze pokładowym odnośnie błędu Wtryskiwaczy. Dodam ,że praca silnika na biegu jałowym jest Równomierna.
    Co by miało dać zakodowanie wtrysku do ECU?
    Czy jest to niezbędna czynność po wymianie Wtryskiwaczy (załóżmy ,że są te same numery co poprzednie Wtryski. )?
  • #5
    enginegarage
    Level 12  
    i tak powinieneś to zrobić ...
  • #6
    uswto
    Level 18  
    wojjtekk wrote:
    po wymianie Wtryskiwaczy
    Były nadane nowe nr?
    wojjtekk wrote:
    Co by miało dać zakodowanie wtrysku do ECU?
    np.niższe spalanie
  • #7
    ALIBABA I
    Level 31  
    Post#1 Post autora tematu 14 Gru 2014 14:57 Renault Megane II 2003 1.5 dCi - Po wymianie Wtryskiwaczy Duże spalanie ...
    Hm zastanawiam się jak ci kolego odpowiedzieć, i przyszła mi taka myśl ... po co się koduje wtryski pytanie ogólne.dla wszystkich . może ktoś w trzech słowach opisze problem lub odeśle do literatury. skróty pomijam i nie cytuję kolegów, a gdy będziesz miał wyjaśnione kodowanie problem stanie się jasny jak słońce
  • #8
    autoas
    Level 42  
    wojjtekk wrote:
    Wykluczając:
    *Ciśnienie w Kołach i ich Rozmiar

    A dla czego ta uwaga, masz jakieś szersze opony?
  • #9
    michal19885
    Level 18  
    Jeśli przyczyną zwiększonego spalania jest nieprawidłowe kodowanie wtryskiwaczy to problem z czasem ustąpi.

    Prawdopodobnie przyczyna jest jednak inna - od nieprawidłowej metody pomiarowej po inne warunki eksploatacji auta.
  • #10
    wojjtekk
    Level 9  
    Właścicielem auta jestem 5 lat i wiem ile spalało Latem i Zimą. Widzę ,że różnica jest dość duża bo ok 1.5 Litra/100km. Poprzednie wtryskiwacze sprawiały problem z odpalaniem auta dlatego zdecydowałem się na ich wymianę , Zrobiłem to we własnym zakresie (zakupiłem uszkodzone auto, po kolizji z takim samym silnikiem 82PS 2003 r. Wtryskiwacze wymieniałem po kolei z 1 cylindra na 1 cylinder z 2 na 2 ....itd).
    Aby uniknąć kosztów związanych z kodowaniem i wymianą wtryskiwaczy przez Mechanika.
    Auto eksploatowane jest tylko przeze mnie i w taki sam sposób. Wymienione Wtryskiwacze w Bardzo Dobrej kondycji (sprawdzone).

    [quote="michal19885"]Jeśli przyczyną zwiększonego spalania jest nieprawidłowe kodowanie wtryskiwaczy to problem z czasem ustąpi.

    W jakim Czasie/Po jakim przebiegu miał by ten problem ustąpić?
  • #11
    domex32
    Moderator of Cars
    wojjtekk wrote:
    Czy jest to niezbędna czynność po wymianie Wtryskiwaczy (załóżmy ,że są te same numery co poprzednie Wtryski. )?


    Nie jest nie zbędna, i nie ma możliwości trafić na wtryski z identycznymi numerami.

    Dopisanie wtrysków do ECU może coś zmienić, ale tak czy siak, delphi adaptuje się sam po pewnym czasie.

    Jest opcja że założyłeś wtryski od mocniejszego, lub słabszego silnika, wtedy spalanie się zmieni, a sterownik może nie przyjąć kodowania nowych wtrysków.
  • #12
    piordekk
    Level 16  
    Zamieniłeś pierwszy wtrysk twój na "nowy" pierwszy i tak dalej, tylko że twoje ECU nie zna jaki nowe wtryski mają wydatek.
  • #13
    wojjtekk
    Level 9  
    Wnioskuję z tego ,że jeżeli wtryski mają inny wydatek paliwa powinno się je zakodować aby komputer widział jaki mają wydatek paliwa. Tak ?
    Wtryski pochodzą z silnika o tej samej Mocy, na moich wtryskach (starych) nie było naklejek z numerami, ponieważ były regenerowane.
    Jaki ewentualnie był by koszt kodowania Wtrysków?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Po jakim Czasie/Przebiegu może się zaadaptować wtryskiwacz?
  • #14
    domex32
    Moderator of Cars
    wojjtekk wrote:
    Po jakim Czasie/Przebiegu może się zaadaptować wtryskiwacz?


    Do 1000 km. Zależy od stylu jazdy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jedna z dwóch firm w Polsce które nadają nowe kody Link
  • #15
    daszczykk
    Level 13  
    Obowiązkowo trzeba dopisać do sterownika!
    ale zeby sterownik zaczął się przyuczac to trzeba mu zrobić "erase" o ile dobrze pamiętam
  • #16
    gsm_virus
    VIP Meritorious for electroda.pl
    wojjtekk wrote:
    Zrobiłem to we własnym zakresie (zakupiłem uszkodzone auto, po kolizji z takim samym silnikiem 82PS 2003 r. Wtryskiwacze wymieniałem po kolei z 1 cylindra na 1 cylinder z 2 na 2 ....itd).
    Aby uniknąć kosztów związanych z kodowaniem i wymianą wtryskiwaczy przez Mechanika.
    W powyższym przypadku na Twoim miejscu NAJPIERW bym podłączył się interfejsem pod owe uszkodzone auto i sczytał kody IMA /c2i z modułu UCH ECU. Porównał z naklejkami na wtryskach.
    Tylko wówczas możesz mieć problemem z obsługa francuskojęzycznego DDT2000 ;-) , a w/w program wcale nie jest intuicyjny i trzeba wiedzieć gdzie i co w jakim momencie klikać, by uzyskać zamierzony efekt... bo inaczej masz jeszcze większe wydatki na prawdziwy serwis.



    domex32 wrote:
    wojjtekk wrote:
    Po jakim Czasie/Przebiegu może się zaadaptować wtryskiwacz?


    Do 1000 km. Zależy od stylu jazdy.
    Po swoich doświadczeniach z podobnym silnikiem renówki 1.5 dCi , zauważyłem że jeżeli kod IMA/C2I zapisany w UCH ECU jest od zupełnie innego wtrysku, lub wtryski zamienione są miejscami ... to nawet i 1000 km "samoadaptacji" nie da tego samego co wpisanie właściwego kodu pod właściwy wtrysk w silniku.

    daszczykk wrote:
    ale zeby sterownik zaczął się przyuczac to trzeba mu zrobić "erase" o ile dobrze pamiętam
    Nie trzeba kasować (erase), w programie masz opcje odczytu lub zapisu, i wystarczy "wpisać prawidłowy IMA" .
    A propos, to jest tzw. "awaryjny kod c2i" ... jak komputer nie rozpoznaje kodu IMA , lub wpisywany w niego kod jest błędny/niezgodny ... to standardowo pojawia się w polu kodu do zaprogramowania magiczny kod 3042042042021010 .
  • #17
    domex32
    Moderator of Cars
    Wtryski kodujemy w ECU, i służy do tego CLIP.

    Tak najlepiej i najbezpieczniej.
  • #18
    gsm_virus
    VIP Meritorious for electroda.pl
    OK, mój błąd z tym ECU (UCH) , poprawiam - poprzekreślałem.
    Nie każdy ma znajomych z dostępem do CLIP'a (bo to drogi interfejs), a kolega @wojjtekk widać że i tak "idzie po bandzie" ;-) .