Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Remont przyczepki samochodowej

14 Gru 2014 18:20 3810 21
  • Poziom 10  
    Witam.

    Postanowiłem wyremontować swoją przyczepkę samochodowa. Natknąłem się na parę problemów z którymi nie mogę się uporać...- po prostu brak pomysłu :) Problem polega na tym, że jest to przyczepka z zawieszeniem sprężyna+ amortyzator.
    I właśnie ten amortyzator jest głównym powodem problemu, ponieważ jest on zamocowany razem ze sprężyną do osi i wystaje ponad ramę- (widać na zdjęciach )

    I teraz moje pytanie co proponowalibyście z tym zrobić?? Chciałbym zrobić wszystko tak, żeby cała rama była równa abym mógł bez żadnych problemów przykręcić do niej nowo zrobioną ,,pakę" która będzie mieściła się między kołami.

    Dodam że w pierwotnej wersji przyczepka miła nadkola wewnątrz ,,paki" i stąd te wystająca amortyzatory.

    Czekam na jakieś propozycje za które z góry dziękuje :)

    Pozdrawiam:)
  • Computer Controls
  • Poziom 13  
    Połaź po mieście i popatrz na przyczepki. Może coś wpadnie Ci w oko .
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jeśli masz ramę "zdrową", to może przerób na zawieszenie z resorami piórowymi.
    Resory możesz nabyć na szrocie, w punktach skupu złomu itd.. Moim zdaniem przyczepa z resorami bardziej zdaje egzamin.
  • Computer Controls
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Ja mam dla ciebie dwie propozycji.
    1. zastosuj amortyzator takiej długości jak sprężyna;
    2. wytnij ten amortyzator i zamocuj go dolnym uchwytem do belki poprzecznej a górnym uchwytem do podłużnicy z pół metra za belką poprzeczną. Tak żeby był z ukosa. Skuteczność amortyzatora się nie zmieni. Gro aut mają amortyzatory zamocowane z ukosa.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Musisz zdjąć sprężyny i wszystko od góry ściąć do jednej płaszczyzny z podłużnicami. Potem przyspawać do podłużnicy płaskownik co najmniej 8-10mm grubości w kształcie kwadratu nad dolnym mocowaniem sprężyny przykładając płaskownik z boku podłużnicy żeby był w poziomie i żeby był w jednej płaszczyznię z gorą podłużnic. Od dołu płaskownika przyspawaj kielich do sprężyny. Zamiast płaskownika można użyć kątownika o tej samej grubości, będzie solidniej i mocniej. Wtedy kątownik musi byc szerokości takiej żeby swobodnie dało się przyspawać kielich. Kątowniki po przyspawaniu będą wyglądać jak skrzydełka.
    Albo jeszcze prościej. Odkręć te płaskowniki które trzymają amortyzator, odetnij od podłużnicy mocowanie górnego kielicha i przyspawaj jego niżej.
  • Poziom 10  
    Bardzo cenne dla mnie podpowiedzi :-) mam jeszcze parę pytań, a w jaki sposób zabezpieczyc te sprężyny przed wypadnieciem z kielichów ? Czy sprężyny widoczne na zdjęciach wymienić na nowe czy zostawić te które są? I chyba już ostatnie pytanie:-D czy wzmocnić zaczep i dac przynajmniej od środka ramy profil do zaczepu ?
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    1.Z przodu belki masz wahacz a z tyłu będzie amortyzator. Te dwa elementy nie pozwolą sprężynie wypaśc. Czyli jak będzie sprężyna rozciągnięta na maxa to amortyzator też musi być rozciągnięty na maxa. Jak spręzyna będzie dociskana to i amortyzator będzie się sciskał. Ale musisz wstawic odbojnik do środka sprężyny mocując go do górnego kielicha. Żeby jak przeładujesz nie pękły sprężyny.
    2. Spężyny wyczyśc szczotką drucianą i pomaluj konserwacją do podwozi(taka czarna maż jak smoła)
    3. Jak masa przyczepki z załadunkiem nie przekroczy 1 tonny to nic nie wzmacniaj.
  • Poziom 10  
    Super dzięki wielkie ze się zaangazowales :-) co do zaczepu to chodzi o to ze obecnie przy tej ramie jest zaczep jakby tu to opisać... ,,zakrecany" i chciałbym go zmienić na nowy z zatrzaskiem który już zakupiłem.. Ale najwyżej z tym jeszcze zobaczę ...

    Dodano po 9 [minuty]:

    Co do masy, przyczepka ma w dowodzie ładowność do 300 kg więc też nie chce robić wszystkiego aż tak bardzo masywnie bo nie zamierzam wozić na niej ciężkich rzeczy... Co do paki chce ja wykonać z katownika, na burty chce dac jakąś lekka blachę- tzw powlekaną a na spód blachę albo sklejke - co Twoim zdaniem będzie lepsze ??? Każda sugestia mile widziana:-)


    Pozdrawiam:-)

    Dodano po 7 [minuty]:

    I jeszcze pytanie, po obniżeniu kielichów rowno z rama sprężyna automatycznie uniesie ramę , w gore, co spowoduje, ze przyczepka po przypieciu do haka bedzie pod kątem ( tył w górze). Chciałbym żeby była jednak w miarę ,,równo" więc co zrobić ?? Skrócić sprężyny ?? Opuścić dolny kielich?
  • Poziom 10  
    Możesz wykonać pakę z kątownika ale proponuje z aluminiowego(wiem że droższy ale 1/5 lżejszy. A blachę proponuje ocynkowaną trapezówkę. Wystarczy żeby zęby trapezu miały wysokość 1cm. Będzie dużo bardziej stabilniejsza konstrukcja niż z blachy gładkiej. Grubość blachy wystarczy 0,5mm. Na spod proponuje jednolity arkusz blachy . Do wyboru masz blacha zwykła czarna, ocynkowana lub aluminiowa o grubosci 2mm w zupełnosci wystarczy. Nie wkladaj sklejki bo po roku zgnije i karcherem nie umyjesz.
    Powodzenia.:D

    Dodano po 6 [minuty]:

    Pozostaje skrócic sprężyny.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ale z tego co widzę dużo skracać nie trzeba jakieś 2-3cm max.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam. Zajmowałem się trochę przerabianiem przyczepek samochodowych, dlatego chciałbym coś wnieść do tematu. Najprostszą rzeczą jest zastosowanie calego tylnego zawieszenia od osobówki,ja stosowałem zawieszenie od peugeota 309 (belka z popszecznymi drążkami skrętnymi) przeróbki znikome,waga bez hamulców około 30kg. Ładowność 250-300kg. Przyczepka na tym zawieszeniu bardzo ładnie pracuje na pusto(nie skacze). Minus tego zawieszenia,przy mocnym przeładowaniu,potrafiły pękać drążki,a więc belka do wymiany. Puźniej zaczęłem stosować tylne zawieszenie od Fiata Punto I . Ława,wachacze wleczone,sprężyny i amortyzatory,stabilizator, wszystko w jednym kawałku;-),cztery śróby i przykręcić do ramy . Waga tego zawieszenia,bez hamulców to około 50kg. Ale ładowność to 400-450kg. Koszt oby dwóch zawieszeń to około 150-200zł. W zależności jak szrot sobie liczy;-). Myślę że trochę pomogłem,powodzenia w przeróbkach.
  • Poziom 22  
    Propozycja z resorami piórowymi najbardziej sensowna. Wyciąć sprężyny i amortyzatory, zamknąć profile , wstawić resory z 125, lub Poloneza.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Jak ktoś wcześniej napisał tylna belka od Peugeota 309. Sam mam taką przyczepkę, ładuję na nią ponad 300kg.
    Od 10 lat ją eksploatuję i zero problemów, a woziła sporo.
    Jak się zdecydujesz na nią, to będziesz musiał zrobić tylko małe przeróbki w ramie.
  • Poziom 10  
    Do stelażu zastosuj profil zamknięty stalowy ale grubość ścianki 1-1,5mm. Będzie mocniejszy od aluminium i pospawać można.
  • Poziom 10  
    Fajny pomysł z tymi osiami:-) zobaczę co jest dostępne na szrotach w mojej okolicy:-) najlepiej by było kupić belkę od razu z piastami i kołami, a to już dodatkowe koszta... Ale mam takie pytanie, czy orientuje się ktoś jaka jest odległość jest między kołami ? Bo chodzi mi o to jaką szerokość paki mogłabym zmieścić :-)


    Pozdrawiam wszystkich:-) i dziękuję za udział i pomoc w temacie :-)
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    dejwi20 napisał:
    Ale mam takie pytanie, czy orientuje się ktoś jaka jest odległość jest między kołami ? Bo chodzi mi o to jaką szerokość paki mogłabym zmieścić :-)
    Kolego jak wrócę do domu to zmierze i Ci napisze, tak się składa że mam na podwórku jeszcze dwie 309-tki . Ale to nie zmienia faktu że i tak musisz najpierw kupić oś, potem dopasować ją do ramy, a dopiero na końcu zrobić (przerobić)pake. Mam nadzieję że Pomogłem ;-)
  • Poziom 23  
    dejwi20 napisał:
    a czy może osie na sprzedaż ?
    Odezwę się do Ciebie na PW.
  • Poziom 15  
    Moja przyczepka na osi od 309 ma 113 cm szerokości.
    Oczywiście chodzi o przestrzeń ładunkową.