Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Inspiron 1720, dysk ST9160821AS, partycja systemowa o rozmiarze 0 bajtów

15 Gru 2014 00:33 675 5
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie,

    Mam dysk ST9160821AS, który jest podzielony na dwie partycje. Na pierwszej podstawowej był zainstalowany system Win 7 Ultimate 32 bit. Dzisiaj system "coś działał" podczas uruchomienia, ale nie wiem co dokładanie ponieważ nie byłem wtedy obecny tylko żona mnie poinformowała o konsolo podobnym wyglądzie operacji. W rezultacie, system nie działa ponieważ podczas ładowania pojawia się niebieski ekran. Zgodnie z zasadą najmniejszej ingerencjii, aby entropia stanu binarnego nie ulegała zwiększeniu, nie ingeruje w strukturę dysku ponieważ są tam bardzo ważne dane moje obliczenia do doktoratu :(. Z pozycji innego systemu po podpięciu dysk ST9160821AS posiada dwie partycje, z tym że systemowa (ok. 107 Gb) posiada już rozmiar 0 bajtów, wykrywany jest system plików NTFS oraz występuje brak nazwy woluminu. Pod linuxem nie mogę również, odczytać tej partycji, co nie oznacza, ze się nie da. Programem DMDE odzyskałem najważniejsze pliki bez żadnego problemu. Widzi on, strukturę wszystkich katalogów itd. Pliki po odzyskaniu działają bez zarzutów. Dodatkowo wykonałem kopię bezpieczeństwa sektor-sektor tej partycji. Intuicja podpowiada mi, żeby zamieścić to pytanie tutaj ponieważ proszę o pomoc w naprawieniu tej partycji. Przesyłam pliki z analizy
    Dodam, że przyczyną powstania problemu wg. mnie było uruchomienie drugiego systemu na drugim dysku bez poprawnego wcześniejszego zamknięcia systemu Win 7 na ST9160821AS, który pozostawał w hibernacji :(.

    Za pomoc dziękuję




    Inspiron 1720, dysk ST9160821AS, partycja systemowa o rozmiarze 0 bajtów Inspiron 1720, dysk ST9160821AS, partycja systemowa o rozmiarze 0 bajtów
  • Poziom 43  
    Według danych SMART, ten dysk to trup.
    Pokaż jeszcze tym:
    www.hdsentinel.com
    Jeżeli dane masz odzyskane, to zrób mu skan w MHDD.
    http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.html
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Co prawda FFFFFFFF to błędne dane(skoro dane zabezpieczone to skan tego dysku pokaże stan powierzchni), ale ma też 18 realokowanych sektorów i ważnych danych bym już na nim ne trzymał, za duże ryzyko utraty ich.
  • Poziom 2  
    Wg wskazówek zrobiłem skan powierzchni całego dysku, HDSNT . Jak tylko go uruchomiłem, dał dobre potwierdzające informacje na temat stanu przed grobowego dysku :) ( w końcu 8 rok się kręci). Skan był robiony od 0 do końcowego sektoru w trybie odczytu. Pokazał, że wszytko jest ok. Nie mniej jednak, spróbuje zrobić komplet (oczyt, zapis i wrzucę analizy).
    Z Waszych odpowiedzi , wynikła bardzo cenna wskazówka dla mnie - kupić nowy dysk. Zastanawiam się czy można odtworzyć poprawiony obraz partycji na innym dysku (sektor po sektorze. Procedura: Lokalizacja złych sektorów. Poszukiwanie sektorów przepisanych przez system (bo program daje taką informacje). Uzupełnienie ich i skompletowanie całego obrazu. Czy to jest wykonalne ? Pewno bardzo czasochłonne ? Inspiron 1720, dysk ST9160821AS, partycja systemowa o rozmiarze 0 bajtów Inspiron 1720, dysk ST9160821AS, partycja systemowa o rozmiarze 0 bajtów
  • Poziom 43  
    SMART miałeś pokazać a nie opowiadać o nim.
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    SMART będzie identyczny. Jeśli powierzchnia ok( a do tego wymagany byłby skan w MHDD a nie niepotrzebnie męczyłeś dysk pod Windowsem), to kopia posektorowa przejdzie Ci bez problemu i cały dysk zostanie odwzorowany na nowym, sektor po sektorze. Jak dane ważne to najpierw kopia, potem ewentualne testy. O dziwo pokazał 65536 słabych sektorów zamiast 4294967295, ale oba to błędne dane.