Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TOYOTA COROLLA 1.4D4D 2006 - USZKODZENIE ALTERNATORA POPRZEZ WYPIĘCIE KOSTKI PIN

ziomke11 15 Dec 2014 13:07 2847 12
  • #1
    ziomke11
    Level 8  
    Witam, mam problem z ładowaniem alternatora. Problem wystąpił po wypięciu kostki 3pinowej. Czy brak wzbudzenia mógł spowodować uszkodzenie regulatora i
    (lub)układu prostowniczego? Proszę o info.
  • #3
    ziomke11
    Level 8  
    Dzięki za info. Jak mam udowodnić mechanikowi, który twierdzi,że absolutnie jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Za naprawę zapłaciłem 200 zł-wymiana regulatora i układu prostowniczego.
  • #4
    janusz2008
    Level 33  
    Bo nie ma, chyba że odłączysz przewód ładujący aku. w czasie pracy.
  • #5
    jurekk55
    Level 36  
    ziomke11 wrote:
    Witam, mam problem z ładowaniem alternatora.


    Na czym polega "problem" ?
  • #6
    ziomke11
    Level 8  
    Problem jest taki: montowane były światła do jazdy dziennej i potrzebne było zasilanie po kluczyku. Zasilanie zostało podpięte pod kostkę 3pinową alternatora. Było wszystko ok. po czym padło ładowanie. Zaglądnąłem do alternatora i okazało się, że kostka nie została wpięta do gniazda altka. W alternatorze padł regulator i układ prostowniczy. Czy to zbieg okoliczności, czy brak wzbudzenia alternatora?
  • #8
    jurekk55
    Level 36  
    Napraw i nie grzesz więcej , jak widzisz bywają kosztowne zabawy
  • #9
    ziomke11
    Level 8  
    Gdybym to ja nagrzeszył, to trudno,stało się. Ale ledy podłączył mi koleś, który był szefem serwisu Toyota. Teraz po wymianie regulatora, układu prostowniczego i wpięciu kostki pin lampki świecą i wszystko działa ok.
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Jak wypniesz kostkę to alternator traci zasilania regulatora i po prostu przestaje ładować.Po wpięciu zaczyna z powrotem. Nie ma to wpływu na uszkodzenie.Co innego odłaćzenie grubego przewodu odbioru.
  • Helpful post
    #12
    andrzej20001
    Level 43  
    Prąd po kluczyku najbezpieczniej z wycieraczek lub z czujnika śwateł cofania jak nie ma pod maską bezpieczników.
  • #13
    ziomke11
    Level 8  
    Dzięki wszystkim za sugestie i pozdrawiam