Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Berlingo 2.0 HDI Siemens - Powietrze w przelewie pompy HP

austin007 16 Dec 2014 17:45 2901 0
  • #1
    austin007
    Level 17  
    Witam

    Zmagam się od pewnego czasu z powietrzem w układzie zasilania po stronie niskiego ciśnienia w silniku 2.0 HDI 2001r 90 KM Siemens.
    Początkowo padło podejrzenie na obudowę filtra paliwa, potem przewody, grucha i został bak. Dla wyeliminowania niepotrzebnego zrzucania baku zamontowałem zbiornik 5L z którego pobieram paliwo + powrót.

    W obecnej sytuacji niepokoi mnie strumień powietrza (mgła ) w paliwie powrotnym do baku przy obrotach ok 2000+. Przewód ten wychodzi z czujnika temperatury paliwa do którego dostarczają paliwo przelewy z wtryskiwaczy i przelew pompy HP (pompa zdaje się HP1: dwa elektrozawory - dozujący i wysokiego ciśnienia (upustowy)) Brak wyłączanie III sekcji. Pompa wstępna łopatkowa ssąca, brak pompy w baku))

    Powietrze z przelewów wtryskiwaczy raczej się nie bierze. Tam zawsze jest dodatnie ciśnienie. Nieszczelność objawiałaby się wyciekiem.



    Podobnie z pompą HP. Począwszy od drugiej sekcji panuje dodatnie ciśnienie paliwa, więc nieszczelności objawiałby się wyciekami, a nie ssaniem fałszywego powietrza. Za filtrem jest paliwo bez powietrza. Króciec ssący pompy HP oczyściłem i dokręciłem. Oringi sprawdziłem w przewodach zasilających.

    Jedyny pomysł jaki przychodzi mi to sekcja wstępna w części wejściowej, gdzie panuje podciśnienie.

    Może ktoś ma z Kolegów zdjęcie, rysunek , demontaż tej pompy. Widziałem,że jest siemering na osi przed kołem rozrządu, ale on chyba chroni przed brudem. Mylę się?

    Może macie jakieś doświadczenia? Pomysły?
    Generalnie gaśnie po ok 40 km i trzeba podpompować gruchą, żeby ponownie ruszył.

    Jak załatwię Lexię , podłączę i zrobię diagnostykę.

    Pozdrawiam
    L