Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo 2.0 HDI Siemens - Powietrze w przelewie pompy HP

austin007 16 Gru 2014 17:45 2124 0
  • #1
    austin007
    Poziom 17  
    Witam

    Zmagam się od pewnego czasu z powietrzem w układzie zasilania po stronie niskiego ciśnienia w silniku 2.0 HDI 2001r 90 KM Siemens.
    Początkowo padło podejrzenie na obudowę filtra paliwa, potem przewody, grucha i został bak. Dla wyeliminowania niepotrzebnego zrzucania baku zamontowałem zbiornik 5L z którego pobieram paliwo + powrót.

    W obecnej sytuacji niepokoi mnie strumień powietrza (mgła ) w paliwie powrotnym do baku przy obrotach ok 2000+. Przewód ten wychodzi z czujnika temperatury paliwa do którego dostarczają paliwo przelewy z wtryskiwaczy i przelew pompy HP (pompa zdaje się HP1: dwa elektrozawory - dozujący i wysokiego ciśnienia (upustowy)) Brak wyłączanie III sekcji. Pompa wstępna łopatkowa ssąca, brak pompy w baku))

    Powietrze z przelewów wtryskiwaczy raczej się nie bierze. Tam zawsze jest dodatnie ciśnienie. Nieszczelność objawiałaby się wyciekiem.

    Podobnie z pompą HP. Począwszy od drugiej sekcji panuje dodatnie ciśnienie paliwa, więc nieszczelności objawiałby się wyciekami, a nie ssaniem fałszywego powietrza. Za filtrem jest paliwo bez powietrza. Króciec ssący pompy HP oczyściłem i dokręciłem. Oringi sprawdziłem w przewodach zasilających.

    Jedyny pomysł jaki przychodzi mi to sekcja wstępna w części wejściowej, gdzie panuje podciśnienie.

    Może ktoś ma z Kolegów zdjęcie, rysunek , demontaż tej pompy. Widziałem,że jest siemering na osi przed kołem rozrządu, ale on chyba chroni przed brudem. Mylę się?

    Może macie jakieś doświadczenia? Pomysły?
    Generalnie gaśnie po ok 40 km i trzeba podpompować gruchą, żeby ponownie ruszył.

    Jak załatwię Lexię , podłączę i zrobię diagnostykę.

    Pozdrawiam
    L
  • Sklep HeluKabel