Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault laguna 2 1.9dci 2001 - brak mocy renault laguna 2 kombi 1.9dci 2001 r.

holski 16 Dec 2014 19:32 7164 25
  • #1
    holski
    Level 7  
    problem rozwiązany ,zastała się turbina pomogło czyszczenie turbiny i kolektora, teraz ma moc i nie ma żadnego błędy. dzięki za pomoc
  • #2
    merc124t
    Level 17  
    Witam ale obrotomierz nigdy nie pokaże w lagunie 20 tyś.obrotów !!! ten błąd co odczytałeś dotyczy turbiny ,sprawdź przewody sterowania podciśnienia...
  • #3
    uswto
    Level 18  
    Podepnij clip
    Pewnie przepływomierz
  • #4
    merc124t
    Level 17  
    Albo czujnik umieszczony na plastikowej róże tzw czujnik ciśnienia rury ssącej .
  • #5
    cezars65
    Level 24  
    Proponowałbym jeszcze obejrzenie organoleptyczne jednostki napędowej, tzn. czy węże gumowe odpowiadające za dostarczenie silnikowi powietrza są całe , czy nigdzie nie ma nieszczelności w układzie dolotowym.
  • #6
    holski
    Level 7  
    Ten czujnik co jest na rurze to jest połamany, czyli ten gwint co wchodzi do rury jest oddzielnie niż czujnik i złapany dwoma opaskami żeby się trzymał rury, czyli może być to?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie 20 tys obrotów tylko 2 tys moja pomyłka
  • #7
    merc124t
    Level 17  
    Ten czujnik jest osadzony na oringu i musi być szczelnie....skoro był złapany na opaskach to zastosowana była prowizorka ...myślę że on jest uszkodzony
  • #8
    holski
    Level 7  
    czujnik na rurze wymieniłem i dalej to samo ,rozpędza sie powoli i pojawi sie bład potem jeszcze przez chwile jedzie zamulona i juz po chwili normalnie ma moc, a i przy tym błedzie troszke wiecej zadymi na czarno,
  • #9
    grala1
    VAG group specialist
    Czyli turbina nie ładuje tyle co powinna.
    Daj to auto do kogoś kto się na tym zna - jak widzisz sam narobisz sobie niepotrzebnych kosztów. Nie ma co na pałę wymieniać czujników.
  • #10
    piterr221
    Level 10  
    Sprawdż EGR

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zapal silnik i trzymaj na około 3 tys przez jakieś 30 sekund ,po tym zgaś silnik i zobacz czy rura od egr jest zimna ,jak jest ciepła to egr do wymiany,albo zaślepić.
  • #11
    holski
    Level 7  
    co się stanie jak odłączę wtyczkę od egr??? która rurę mam dotknąć w egr-że może jakieś zdjęcie poglądowe z tą rurą??
  • #13
    holski
    Level 7  
    zaraz pójdę i odpalę auto i zobaczę i dam znać jaka będzie

    Dodano po 21 [minuty]:

    bylem sprawdziłem rura od egr jest bardzo ciepła, na pewno to jest egr , może go wyczyścic?? i może coś pomoże
  • #14
    CommonRail
    Level 27  
    piterr221 wrote:
    po tym zgaś silnik i zobacz czy rura od egr jest zimna ,jak jest ciepła to egr do wymiany,albo zaślepić.

    Nie wiesz o czym mówisz, rurka ta doprowadza spaliny z kolektora wydechowego, do zaworu w kolektorze ssącym. Zawsze będzie gorąca, bo ma bezpośredni kontakt ze spalinami.
    piterr221 wrote:
    ps odpiecie wtyczki nic nie da

    Odpięcie wtyczki zamknie całkowicie zawór, jeśli nie jest zapieczony w pozycji otwartej. Zawór jest elektromagnetyczny i jeśli ma swobodę ruchu zawsze się zamknie, ponadto jedynie w F9Q 630 nie zaświeci się kontrolka silnika, w pozostałych będzie świecić.

    holski wrote:
    bylemi sprawdzilem rura od egr jest bardzo ciepła, napewno to jest egr , moze go wyczyscic?? i moze cos pomoze

    Nie pomoże. To nie egr.
    Zaślepienie egr to jedynie da jakikolwiek efekt, jeśli zaspawa rurkę doprowadzającą (wspawać podkładkę), albo zaspawa całkowicie otwory w kolektorach. W zużytych zaworach w lagunach ciśnienie spalin bez problemu unosi grzybek zaworu i pompuje spaliny do dolotu.


    Poza tym, przy nieszczelnym zaworze, mocy nie będzie w ogóle i będzie czarna zasłona dymna za autem. Braki mocy i mulenie to inny problem. Nieszczelny dolot, zajechana turbina, dziurawy intercooler itd.
    holski wrote:
    czujnik na rurze wymieniłem i dalej to samo ,

    Bład skasowany? Powraca, czy nie? Cokolwiek świeci się na zegarach?
    holski wrote:
    rozpędza sie powoli i pojawi sie bład potem jeszcze przez chwile jedzie zamulona i

    Dysponujesz czymkolwiek do diagnostyki?
    holski wrote:
    a i przy tym błedzie troszke wiecej zadymi na czarno,

    Bardzo możliwe, że masz przycinającą się geometrię turbiny.


    Laguna to dość skomplikowane i skomputeryzowane auto, bez skanera/CLIPa nie ma co podchodzić. Jeżeli ktoś nie ma doczynienia z tymi autami na codzień, to udzielanie się tutaj i kompromitowanie rurkami egr jest bezcelowe.
  • #15
    piterr221
    Level 10  
    możesz wyczyścić,tylko wiem że w 90 procętach to nic nie da
    kup nowy,albo daj mechanikowi do zaślepienia.
    https://www.youtube.com/watch?v=qGO3mdAYNys
    to ci może się przydać

    Dodano po 2 [minuty]:

    laguna skomplikowana hihihi

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak spaliny nie mają obiegu to nie będzie ciepła

    Dodano po 4 [minuty]:

    to sątylko propozycje,co powinien sprawdzić,nie ma danych z skanera podczas jazdy to tylko jest co może sprawdzić w domowych warunkach
    zgadza się może być padnięte sterowanie turbo,może zatkany wydech i 10000 innych problemów
  • #16
    holski
    Level 7  
    błędy były i mechanik skasował i dalej się pojawia błąd doładowania ciśnienia ,coś takiego a i pojawia się ikonka prostokąt z błyskawicą
  • #17
    piterr221
    Level 10  
    defek wtrysku
    einspritzung defek
    kod błędu ?
  • #18
    jurekk55
    Level 36  
    holski wrote:

    błedy były i mechanik skasowal


    Zmień mechanika

    holski wrote:
    i dalej sie pojawia bład doładowania cisnienia


    Jaki to błąd-opis , nr. błędu
    Jaki jest kontekst błędu?
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    holski
    Level 7  
    pokazało na kompie że zawory ciśnienia , co to znaczy co jest do wymiany????
  • #22
    uswto
    Level 18  
    holski wrote:
    zawory ciśnienia
    Jakie zawory
    holski wrote:
    co jest do wymiany????
    pokaźe clip
  • #23
    merc124t
    Level 17  
    Na prawym nadkolu zawór i schowany jak kolektor ssący tak z tyłu /bardzo zły dostęp/na wysokości egr -sprawdź wężyki podciśnieniowe czy dobrze siedzą ,czy nie popękane
  • #24
    wszystkieczesci
    Level 11  
    Zawór N75. Wymień go i po kłopocie.
  • #26
    wszystkieczesci
    Level 11  
    Od zawszę przyjacielu. Tylko że w 2.2 i 2.5. Sorki pomyliłem silnik.