piterr221 wrote: po tym zgaś silnik i zobacz czy rura od egr jest zimna ,jak jest ciepła to egr do wymiany,albo zaślepić.
Nie wiesz o czym mówisz, rurka ta doprowadza spaliny z kolektora wydechowego, do zaworu w kolektorze ssącym. Zawsze będzie gorąca, bo ma bezpośredni kontakt ze spalinami.
piterr221 wrote: ps odpiecie wtyczki nic nie da
Odpięcie wtyczki zamknie całkowicie zawór, jeśli nie jest zapieczony w pozycji otwartej. Zawór jest elektromagnetyczny i jeśli ma swobodę ruchu zawsze się zamknie, ponadto jedynie w F9Q 630 nie zaświeci się kontrolka silnika, w pozostałych będzie świecić.
holski wrote: bylemi sprawdzilem rura od egr jest bardzo ciepła, napewno to jest egr , moze go wyczyscic?? i moze cos pomoze
Nie pomoże. To nie egr.
Zaślepienie egr to jedynie da jakikolwiek efekt, jeśli zaspawa rurkę doprowadzającą (wspawać podkładkę), albo zaspawa całkowicie otwory w kolektorach. W zużytych zaworach w lagunach ciśnienie spalin bez problemu unosi grzybek zaworu i pompuje spaliny do dolotu.
Poza tym, przy nieszczelnym zaworze, mocy nie będzie w ogóle i będzie czarna zasłona dymna za autem. Braki mocy i mulenie to inny problem. Nieszczelny dolot, zajechana turbina, dziurawy intercooler itd.
holski wrote: czujnik na rurze wymieniłem i dalej to samo ,
Bład skasowany? Powraca, czy nie? Cokolwiek świeci się na zegarach?
holski wrote: rozpędza sie powoli i pojawi sie bład potem jeszcze przez chwile jedzie zamulona i
Dysponujesz czymkolwiek do diagnostyki?
holski wrote: a i przy tym błedzie troszke wiecej zadymi na czarno,
Bardzo możliwe, że masz przycinającą się geometrię turbiny.
Laguna to dość skomplikowane i skomputeryzowane auto, bez skanera/CLIPa nie ma co podchodzić. Jeżeli ktoś nie ma doczynienia z tymi autami na codzień, to udzielanie się tutaj i kompromitowanie rurkami egr jest bezcelowe.