Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault laguna 2 1.9dci 2001 - brak mocy renault laguna 2 kombi 1.9dci 2001 r.

holski 16 Dec 2014 19:32 7770 25
Optex
  • #1
    holski
    Level 8  
    problem rozwiązany ,zastała się turbina pomogło czyszczenie turbiny i kolektora, teraz ma moc i nie ma żadnego błędy. dzięki za pomoc
  • Optex
  • #2
    merc124t
    Level 17  
    Witam ale obrotomierz nigdy nie pokaże w lagunie 20 tyś.obrotów !!! ten błąd co odczytałeś dotyczy turbiny ,sprawdź przewody sterowania podciśnienia...
  • #3
    uswto
    Level 18  
    Podepnij clip
    Pewnie przepływomierz
  • Optex
  • #4
    merc124t
    Level 17  
    Albo czujnik umieszczony na plastikowej róże tzw czujnik ciśnienia rury ssącej .
  • #5
    cezars65
    Level 24  
    Proponowałbym jeszcze obejrzenie organoleptyczne jednostki napędowej, tzn. czy węże gumowe odpowiadające za dostarczenie silnikowi powietrza są całe , czy nigdzie nie ma nieszczelności w układzie dolotowym.
  • #6
    holski
    Level 8  
    Ten czujnik co jest na rurze to jest połamany, czyli ten gwint co wchodzi do rury jest oddzielnie niż czujnik i złapany dwoma opaskami żeby się trzymał rury, czyli może być to?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie 20 tys obrotów tylko 2 tys moja pomyłka
  • #7
    merc124t
    Level 17  
    Ten czujnik jest osadzony na oringu i musi być szczelnie....skoro był złapany na opaskach to zastosowana była prowizorka ...myślę że on jest uszkodzony
  • #8
    holski
    Level 8  
    czujnik na rurze wymieniłem i dalej to samo ,rozpędza sie powoli i pojawi sie bład potem jeszcze przez chwile jedzie zamulona i juz po chwili normalnie ma moc, a i przy tym błedzie troszke wiecej zadymi na czarno,
  • #9
    grala1
    VAG group specialist
    Czyli turbina nie ładuje tyle co powinna.
    Daj to auto do kogoś kto się na tym zna - jak widzisz sam narobisz sobie niepotrzebnych kosztów. Nie ma co na pałę wymieniać czujników.
  • #10
    piterr221
    Level 10  
    Sprawdż EGR

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zapal silnik i trzymaj na około 3 tys przez jakieś 30 sekund ,po tym zgaś silnik i zobacz czy rura od egr jest zimna ,jak jest ciepła to egr do wymiany,albo zaślepić.
  • #11
    holski
    Level 8  
    co się stanie jak odłączę wtyczkę od egr??? która rurę mam dotknąć w egr-że może jakieś zdjęcie poglądowe z tą rurą??
  • #13
    holski
    Level 8  
    zaraz pójdę i odpalę auto i zobaczę i dam znać jaka będzie

    Dodano po 21 [minuty]:

    bylem sprawdziłem rura od egr jest bardzo ciepła, na pewno to jest egr , może go wyczyścic?? i może coś pomoże
  • #14
    CommonRail
    Level 27  
    piterr221 wrote:
    po tym zgaś silnik i zobacz czy rura od egr jest zimna ,jak jest ciepła to egr do wymiany,albo zaślepić.

    Nie wiesz o czym mówisz, rurka ta doprowadza spaliny z kolektora wydechowego, do zaworu w kolektorze ssącym. Zawsze będzie gorąca, bo ma bezpośredni kontakt ze spalinami.
    piterr221 wrote:
    ps odpiecie wtyczki nic nie da

    Odpięcie wtyczki zamknie całkowicie zawór, jeśli nie jest zapieczony w pozycji otwartej. Zawór jest elektromagnetyczny i jeśli ma swobodę ruchu zawsze się zamknie, ponadto jedynie w F9Q 630 nie zaświeci się kontrolka silnika, w pozostałych będzie świecić.

    holski wrote:
    bylemi sprawdzilem rura od egr jest bardzo ciepła, napewno to jest egr , moze go wyczyscic?? i moze cos pomoze

    Nie pomoże. To nie egr.
    Zaślepienie egr to jedynie da jakikolwiek efekt, jeśli zaspawa rurkę doprowadzającą (wspawać podkładkę), albo zaspawa całkowicie otwory w kolektorach. W zużytych zaworach w lagunach ciśnienie spalin bez problemu unosi grzybek zaworu i pompuje spaliny do dolotu.


    Poza tym, przy nieszczelnym zaworze, mocy nie będzie w ogóle i będzie czarna zasłona dymna za autem. Braki mocy i mulenie to inny problem. Nieszczelny dolot, zajechana turbina, dziurawy intercooler itd.
    holski wrote:
    czujnik na rurze wymieniłem i dalej to samo ,

    Bład skasowany? Powraca, czy nie? Cokolwiek świeci się na zegarach?
    holski wrote:
    rozpędza sie powoli i pojawi sie bład potem jeszcze przez chwile jedzie zamulona i

    Dysponujesz czymkolwiek do diagnostyki?
    holski wrote:
    a i przy tym błedzie troszke wiecej zadymi na czarno,

    Bardzo możliwe, że masz przycinającą się geometrię turbiny.


    Laguna to dość skomplikowane i skomputeryzowane auto, bez skanera/CLIPa nie ma co podchodzić. Jeżeli ktoś nie ma doczynienia z tymi autami na codzień, to udzielanie się tutaj i kompromitowanie rurkami egr jest bezcelowe.
  • #15
    piterr221
    Level 10  
    możesz wyczyścić,tylko wiem że w 90 procętach to nic nie da
    kup nowy,albo daj mechanikowi do zaślepienia.
    https://www.youtube.com/watch?v=qGO3mdAYNys
    to ci może się przydać

    Dodano po 2 [minuty]:

    laguna skomplikowana hihihi

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak spaliny nie mają obiegu to nie będzie ciepła

    Dodano po 4 [minuty]:

    to sątylko propozycje,co powinien sprawdzić,nie ma danych z skanera podczas jazdy to tylko jest co może sprawdzić w domowych warunkach
    zgadza się może być padnięte sterowanie turbo,może zatkany wydech i 10000 innych problemów
  • #16
    holski
    Level 8  
    błędy były i mechanik skasował i dalej się pojawia błąd doładowania ciśnienia ,coś takiego a i pojawia się ikonka prostokąt z błyskawicą
  • #17
    piterr221
    Level 10  
    defek wtrysku
    einspritzung defek
    kod błędu ?
  • #18
    jurekk55
    Level 36  
    holski wrote:

    błedy były i mechanik skasowal


    Zmień mechanika

    holski wrote:
    i dalej sie pojawia bład doładowania cisnienia


    Jaki to błąd-opis , nr. błędu
    Jaki jest kontekst błędu?
  • #20
    Anonymous
    Anonymous  
  • #21
    holski
    Level 8  
    pokazało na kompie że zawory ciśnienia , co to znaczy co jest do wymiany????
  • #22
    uswto
    Level 18  
    holski wrote:
    zawory ciśnienia
    Jakie zawory
    holski wrote:
    co jest do wymiany????
    pokaźe clip
  • #23
    merc124t
    Level 17  
    Na prawym nadkolu zawór i schowany jak kolektor ssący tak z tyłu /bardzo zły dostęp/na wysokości egr -sprawdź wężyki podciśnieniowe czy dobrze siedzą ,czy nie popękane
  • #24
    wszystkieczesci
    Level 11  
    Zawór N75. Wymień go i po kłopocie.
  • #26
    wszystkieczesci
    Level 11  
    Od zawszę przyjacielu. Tylko że w 2.2 i 2.5. Sorki pomyliłem silnik.