Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Lanos - Tylna szyba po wymianie nie chce się podgrzewać

17 Dec 2014 19:57 1155 21
  • TermopastyTermopasty
  • Level 32  
    Jak zmasować? Przymocować masowy przewód szyby do karoserii. Pewnie poprzrywane ścieżki w szybie.

    Dodano po 10 [sekundy]:

    Jak zmasować? Przymocować masowy przewód szyby do karoserii. Pewnie poprzerywane ścieżki w szybie.
  • TermopastyTermopasty
  • Level 32  
    Napięcie powinno występować w jednym przewodzie a drugi jest podłączony do masy, jakie napięcie dochodzi do tylnej szyby? Zmierz napięcie pod obciążeniem np żarówką. Ale obstawiam że masz najprawdopodobniej przerwaną wspólną ścieżkę na szybie.
    Obwód podgrzewania tylnej szyby jest tak prosty jak żaróweczka podłączona do baterii. jeżeli jest prawidłowe napięcie i masa, oraz ścieżki na szybie nie są poprzerywane to niema bata żeby to nie działało.
  • Level 43  
    Alfred_92 wrote:
    Gdyby było tak jak mówisz to po włączeniu sprawnej szyby robiłbyś zwarcie, jakie napięcie dochodzi do tylnej szyby?

    Dwoma plusami chcesz zrobić zwarcie???
  • Level 32  
    milejow wrote:
    Alfred_92 wrote:
    Gdyby było tak jak mówisz to po włączeniu sprawnej szyby robiłbyś zwarcie, jakie napięcie dochodzi do tylnej szyby?

    Dwoma plusami chcesz zrobić zwarcie???

    Przepraszam, moja oczywista pomyłka, napisał a nie pomyślał :D. W każdym bądź razie z dwoma plusami grzać nie zacznie.
  • Level 43  
    hhaarrnnaass wrote:
    Mam 2 przewody z prawej i lewej strony w obu jest prąd gdy włącze podgrzewanie. Innego przewodu nie ma.

    Probówkę żarówkową wepnij w oba kable, jak zaświeci to masz uszkodzoną grzałkę szyby. Jak nie zaświeci to pewnie przełamana masa w przelotce klapa-buda.
  • Level 32  
    Napisz dokładnie jak to sprawdziłeś, bo to mało prawdopodobne.
  • Level 40  
    Quote:
    ...pewnie przełamana masa w przelotce klapa-buda...

    Najpewniej właśnie to powoduje taką usterkę.
    Nie to że masz 2 plusy, a po prostu nie masz masy.
    A przenoszenie plusa na 2gą stronę znaczy jedno, przynajmniej jeden pasek grzejny jest sprawny.
    Bez odnalezienia przerwanej masy daruj sobie wymianę szyby, jak ci niektóry sugerują, bo będzie dokładnie to samo!
  • Level 26  
    Z jednej strony masz mieć napięcie (tak jak teraz0 a druga strona musi być połączona z masą.
  • Level 40  
    Ściągnij ten gumowy peszel łączący klapę z karoserią, najpewniej tam jest przerwany kabel.
  • Level 43  
    A może niech ktoś napisze, żeby sprawdzał zasilanie na odpiętych kablach od szyby???

    Dodano po 1 [minuty]:

    Karaczan wrote:
    Ściągnij ten gumowy peszel łączący klapę z karoserią, najpewniej tam jest przerwany kabel.

    Wtedy by kontrolka nie świeciła.
  • Level 40  
    Quote:
    Wtedy by kontrolka nie świeciła


    Czemu niby by nie świeciła?
    Urwaną ma tam masę, nie plusa.
  • Level 32  
    Bo była by przerwa w obwodzie?
  • Level 40  
    A faktycznie nie zauważyłem postu o sprawdzaniu między 2ma końcówkami, że świeci.
    Moja wina ;)

    Ale z 2giej strony, to skąd 2 plusy, skoro kontrolka świeci, a szyba nie działa i przenosi plusa po sobie do złącza masowego?

    A no np mocno naderwany (nie jeszcze urwany kabel) masowy właśnie.
    Ma na tyle przewodność że kontrolka zaświeci, szyba już nie ruszy. Choć niby powinien się przepalić, działając jako bezpiecznik.

    Jest jeszcze opcja że wsuwka masowa przy samej szybie nie kontaktuje, lub coś jest ze złączem wsuwka-szyba. W sumie ta teoria pasuje najbardziej do objawów teraz, jak sobie tak pomyślę ;)

    Najprościej odpiąć wsuwki, sprawdzić na której jest plus, powinien być teraz tylko na jednej. Podłączyć ją, do tej strony na której plusa nie było podać bezczelnie masę z karoserii (nie klapy) i zobaczyć czy szyba zacznie grzać.
  • Level 32  
    Pewnie nie wiedział jak sprawdzić i myślał że w próbówce ma diodę. Zmienił miejscami końcówkę próbówki z krokodylkiem masowym od próbówki i myślał że są dwa plusy. Ale to tylko moje domysły. Jeżeli do szyby dochodzi napięcie (tak jak mówiłem sprawdzić najlepiej żarówką żeby zadać jakieś obciążenie) to nie ma innego wyjścia niż uszkodzona grzałka szyby.
  • Moderator of Cars
    Brak masy i tyle.
    Autor kręci w zeznaniach, a co niektórzy podpowiadający się chyba nie wyspali.
    Starczy tego tasiemca.
    Zamykam.