Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Evasion 2.0 Hdi - Pompa paliwa, brak mocy, nie gaśnie

dreeng 17 Dec 2014 20:31 4014 5
Bosch
  • #1
    dreeng
    Level 9  
    Witam!
    Citroen Evasion 2.0 hdi, 109 KM, silnik DW10ATED
    Sprawa wygląda następująco - po przekręceniu kluczyka w stacyjce, dochodzi odgłos pompki paliwowej, był on dziwny jakby pompa chodziła już resztkami sił. Zauważyłem też, spadek mocy i przerywaną prace silnika. Postanowiłem wymienić silnik owej pompy.
    Po wymianie pompa nadal nie ma swojego dawnego odgłosu pracy, ale mniejsza o to. Silnik pali normalnie, natomiast podczas jazdy nie zawsze, ale zdarza się, że nie jestem w stanie przekroczyć 3 tys obrotów silnika. Brak też przyspieszenia przy załączeniu się turbiny w granicach 2 tys obrotów.
    Warto dodać, że po takim zachowaniu gdy gaszę silnik, ten chodzi jeszcze przez trzy sekundy po czym dopiero gaśnie.
    Czy wszystkiemu temu może być winny elektrozawór odcinający paliwo, czy może inna przyczyna?
  • Bosch
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • Bosch
  • #3
    domex32
    Moderator of Cars
    dreeng wrote:
    Zauważyłem też, spadek mocy i przerywaną prace silnika. Postanowiłem wymienić silnik owej pompy.
    Po wymianie pompa nadal nie ma swojego dawnego odgłosu pracy, ale mniejsza o to


    To znaczy jak? Nie było żadnej diagnostyki, podglądu ciśnienia paliwa, wysterowania zaworu ciśnienia paliwa?

    Wymiana części na pałę nie zawsze jest tańsza od dobrej diagnostyki.

    dreeng wrote:
    Warto dodać, że po takim zachowaniu gdy gaszę silnik, ten chodzi jeszcze przez trzy sekundy po czym dopiero gaśnie.
    Czy wszystkiemu temu może być winny elektrozawór odcinający paliwo, czy może inna przyczyna?


    Znajdź zawór odcinający paliwo,c zrób zdjęcie i wstaw na forum, bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę.
  • #4
    pepe150
    Level 36  
    Z tego co wiem, bardzo często problemem że po wyjęciu kluczyka silnik pracuje, jest regulator ciśnienia w pompie paliwa (tej na pasku).

    Ale diagnostyka to podstawa. To nie Wartburg że nic nie powie.
  • #5
    Don de Leon
    Level 24  
    Do sprawdzenia też elektrozawory sterowania turbo i klapy gaszącej, zawór w pompie WC i czujnik na rampie + obecność opiłków w filtrze paliwa.
  • #6
    ZIWK
    Level 12  
    dreeng wrote:
    Witam!
    Citroen Evasion 2.0 hdi, 109 KM, silnik DW10ATED
    Sprawa wygląda następująco - po przekręceniu kluczyka w stacyjce, dochodzi odgłos pompki paliwowej, był on dziwny jakby pompa chodziła już resztkami sił. Zauważyłem też, spadek mocy i przerywaną prace silnika. Postanowiłem wymienić silnik owej pompy.
    Po wymianie pompa nadal nie ma swojego dawnego odgłosu pracy, ale mniejsza o to.

    Inny producent inny stan - odgłosem się nie przejmuj!
    Quote:
    Silnik pali normalnie, natomiast podczas jazdy nie zawsze, ale zdarza się, że nie jestem w stanie przekroczyć 3 tys obrotów silnika. Brak też przyspieszenia przy załączeniu się turbiny w granicach 2 tys obrotów.
    Warto dodać, że po takim zachowaniu gdy gaszę silnik, ten chodzi jeszcze przez trzy sekundy po czym dopiero gaśnie.
    Czy wszystkiemu temu może być winny elektrozawór odcinający paliwo, czy może inna przyczyna?

    Pierwszy podejrzany - regulator ciśnienia na szynie - uszkodzony - nie zamyka się i nie otwiera do końca (zatarty?).
    Spadek mocy, problemy z zapalaniem - też to nasuwają.
    Przy wymianie - (razem z filtrem paliwa!) - koniecznie sprawdź czy na nim nie ma opiłków - mogłeś mieć zatartą starą pompę w baku - sypnęła opiłkami w układ :( - trzeba płukać/czyścić CAŁY układ i bez gwarancji, że wszystkie opiłki usuniesz.
    Oryginalna procedura serwisowa nakazuje wymianę CAŁEGO układu paliwowego - z przewodami włacznie.

    Dla potomności - HDi z Boschem nie gaśnie - umarł regulator.