Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Satel Micra - jaki operator GSM ?

18 Gru 2014 12:43 6258 28
  • Poziom 9  
    Witam,
    Problem:mam system alarmowy z powiadomieniem gsm (satel micra).Jak się okazuje, karta sim straciła ważność (nie zdążyłem jej zapewne doładować).Poprzedna karta była z nju, nie znam aktualnej oferty operatorów, może ktoś orientuje się u kogo najlepiej w tej chwili aktywować nowy starter tak by konto było maksymalnie długo ważne za jak najmniejsze pieniądze ?
  • OptexOptex
  • Poziom 27  
    Najbezpieczniejszy jest numer na abonament i w zasadzie takie rozwiązanie powinno się stosować.
    Jeśli jednak ktoś koniecznie chce kartę prepaidową, to z takiej sieci, gdzie mamy możliwość odsłuchania stanu i ważność konta z podpiętego telefonu. Czasami zakładam kartę T-Mobile.
  • Poziom 37  
    Witam,

    W niektórych przypadkach najkorzystniej zainstalować kartę w sieci właściciela systemu. Są wtedy pakiety sms-ów wewnątrzsieciowych lub bonusy po doładowaniu. Co do czasu ważności konta, jest na to jedna zasada, a mianowicie cykliczne doładowanie z konta bankowego właściciela. Wtedy o niczym nie trzeba pamiętać.
    Oczywiście musimy pamiętać również o rzeczy najważniejszej, a mianowicie o zasięgu. Sieć z zasięgiem na jedną "kreskę" w module nie zapewni nam 100% pewności powiadomienia w przypadku zdarzenia. Pomijam oczywiście fakt możliwości "zagłuszenia" sieci.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    u mnie też jest PLAY - działa dobrze od ponad roku czasu.
  • Poziom 27  
    Jak sprawdzasz stan konta i termin ważności ?
  • OptexOptex
  • Poziom 10  
    Stanu konta nie sprawdzałem - pierwsze doładowanie za 10zl. Później raz nie mogłem sprawdzić stanu centrali przez telefon więc ja doładowałem. Aż dziś sprawdzę - bo z tego co pamiętam w module da się to ustawić.
  • Poziom 27  
    Celowo zadałem takie pytanie.
    Akurat dla Ciebie nie ma problemu, aby sprawdzić i doładować konto w ten właśnie sposób. Wykonuję jednak instalację dla osób, które nie korzystają z dobrodziejstw internetu. Dlatego właśnie napisałem wcześniej, że jedyną słuszną alternatywą jest abonament, lub ostatecznie prepaid z możliwością odsłuchania stanu konta.
  • Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    Ja też korzystałem z Play, ale przeskoczyłem na Orange. Również rok ważności konto (wysyłając sms "START" na 8002, koszt 3zł/jednorazowo). Mam wrażenie, że działa to sprawniej, szybciej i SMS'y zawsze dochodzą podczas prób. W Play nie raz miałem sytuację, że nie śmigało to najlepiej.

    Dochodzą do tego te wszystkie (fakty/mity) na temat priorytetu operatora macierzystego, wylogowaniu modemów w telefonach i szukanie "swojego" sygnału play, wywalanie na boczne sektory, wywalanie klientów play z bts'ów innych operatorów, kiedy te są przeładowane. Nie wiem ile w tym prawdy, ale coś w tym jest, że Play w wielu miejscach nie działa najlepiej.
  • Poziom 10  
    Zdalne sprawdzenie stanu konta

    Karta SIM zainstalowana w module GPRS-T2. Typ karty: Pre-Paid. Moduły GPRS Satel zostały wyposażone w możliwość użycia kodów USSD. Poniżej obraz przedstawiający sposób konfiguracji.
    Satel Micra - jaki operator GSM ?
    kody USSD
    GPRS-SOFT - Kody USSD, restart

    Aby sprawdzić stan konta, należy odpowiednio wysłać SMS do modułu:
    xxxx=ussd=
    co oznacza odpowiednio:
    - xxxx - początkowa treść SMS, którą ustawiamy w okienku widocznym powyżej (np. "kod")
    - ussd - kod USSD, który należy wpisać w treści SMS (np. kod dotyczący stanu konta)

    Kiedy tylko moduł otrzyma tak skonstruowaną wiadomość (np. kod=*101#=), automatycznie odeśle odpowiedź operatora o stanie konta. Zamiast kodu sprawdzenia stanu konta, można użyć kodu do doładowania itp. Kody USSD powszechnie dostępne są u operatorów sieci GSM.

    Automatyczny restart co - opcja restartuje moduł co żądaną ilość godzin. Po restarcie, moduł na nowo się loguje i tym samym moduł pobiera aktualną godzinę u operatora GSM. Opcja działa również zapobiegawczo przed ewentualnym zawieszeniem się modułu.

    Ogranicz ilość powiadomień do - opcja dla tych, którzy obawiają się zbyt szybkiego rozładowania stanu konta. W przypadku awarii systemu alarmowego, moduł nie będzie wysyłał SMS jeden za drugim przez cały czas.
  • Poziom 23  
    dariusz.bembenek napisał:
    Ja też korzystałem z Play, ale przeskoczyłem na Orange. Również rok ważności konto (wysyłając sms "START" na 8002, koszt 3zł/jednorazowo). Mam wrażenie, że działa to sprawniej, szybciej i SMS'y zawsze dochodzą podczas prób. W Play nie raz miałem sytuację, że nie śmigało to najlepiej.

    Dochodzą do tego te wszystkie (fakty/mity) na temat priorytetu operatora macierzystego, wylogowaniu modemów w telefonach i szukanie "swojego" sygnału play, wywalanie na boczne sektory, wywalanie klientów play z bts'ów innych operatorów, kiedy te są przeładowane. Nie wiem ile w tym prawdy, ale coś w tym jest, że Play w wielu miejscach nie działa najlepiej.


    Poczytaj sobie o "pułapkach" oferty Orange. To jest oferta "interaktywna", w pewnym momencie zaczynają przesyłać SMS-y na które musisz odpowiednio reagować aby utrzymać ważność karty. Dla gimbusa żaden problem, dla automatu jak najbardziej. W ten prosty sposób pozbywają się "złośliwych klientów" chcących skorzystać z oferty w centralkach alarmowych.

    Pozdrawiam
  • Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    fred4u napisał:
    Poczytaj sobie o "pułapkach" oferty Orange

    Ciekawe jest to co piszesz. Mam kilka kart Orange (8-9) ważnych od maja 2013 (czyli już ponad pół roku). Jak na razie nic złośliwego się nie dzieje. Dzięki jednak za informację, będę obserwował i zobaczę.
  • Poziom 23  
    Próbuję znaleźć informację u źródła, póki co bezskutecznie. Widzę za to tą pułapkę w NJU ("SMS utrzymaniowy"), być może coś mi się pokręciło... Tak czy siak, czujności nigdy nadto ;)
  • Poziom 37  
    Witam,

    dariusz.bembenek napisał:
    Mam kilka kart Orange (8-9) ważnych od maja 2013 (czyli już ponad pół roku). Jak na razie nic złośliwego się nie dzieje.


    No właśnie... a co będzie po roku? Znowu trzeba będzie wysłać sms-a? Wyjmować karty z modułów? W regulaminie nic o tym nie piszą: http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/1997888/4091675699.pdf

    Pozdrawiam.
  • Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    dariusz.bembenek napisał:

    Mam kilka kart Orange (8-9) ważnych od maja 2013 (czyli już ponad pół roku).

    bhtom napisał:
    No właśnie... a co będzie po roku?

    A to się okaże ;) Karty są testowe - leżą w pudełku. Nie są to karty zamontowane u klientów i mam nad nimi kontrolę :)

    Jest napisane w tym regulaminie "9. Z Promocji Abonent może skorzystać wielokrotnie."
    Zobaczę po maju, co w praktyce oznacza punkt 9 tego regulaminu.

  • Poziom 15  
    Ja najczęściej używam NJU. Aktualna oferta "po wieki" czyli raz doładowana karta po zakupie ma "wieczystą" ważność. Poza tym posiada prosty interfejs internetowy, co w porównaniu do rodzimego operatora tej sieci czyli ORANGE bardzo ułatwia sprawdzenie środków i doładowań.
    Co prawda chyba w starszej wersji modemu karta nie chciała się zalogować, ale ostatnie zamontowane moduły GPRS T2 radzą sobie bez problemu.
  • Admin Zabezpieczenia Stacjonarne
    dariusz.bembenek napisał:
    Dochodzą do tego te wszystkie (fakty/mity) na temat priorytetu operatora macierzystego, wylogowaniu modemów w telefonach i szukanie "swojego" sygnału play, wywalanie na boczne sektory, wywalanie klientów play z bts'ów innych operatorów, kiedy te są przeładowane. Nie wiem ile w tym prawdy, ale coś w tym jest, że Play w wielu miejscach nie działa najlepiej.


    Ja z tego powodu zrezygnowałem z playa. Kilka razy walczyłem z zasięgiem który teoretycznie był a połączenia nie dochodziły do skutku.
    Pozdrawiam
  • Poziom 37  
    Witam,

    fred4u napisał:
    Nie do zrobienia w alarmie.


    Zgodnie z regulaminem wystarczy raz na 187 dni doładować konto. A z tym nie ma raczej problemu nawet w alarmie ;)

    intertime napisał:
    Aktualna oferta "po wieki" czyli raz doładowana karta po zakupie ma "wieczystą" ważność.

    Nie tak do końca...

    Pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    bhtom napisał:
    Witam,

    fred4u napisał:
    Nie do zrobienia w alarmie.


    Zgodnie z regulaminem wystarczy raz na 187 dni doładować konto. A z tym nie ma raczej problemu nawet w alarmie ;)


    No tak, tyle że oferta przestaje być wtedy tak atrakcyjna.
    Ciekaw jestem jak z Orange, wydawało mi się że mieli podobną pułapkę ale w regulaminie nic nie znalazłem. Może to Orange jest dobrą alternatywą dla Playa?
  • Poziom 11  
    Punkt 19.3. z umowy/oferty firmy NJU (należącej lub korzystającej z ORANGE) http://www.njumobile.pl/b/articles/regulaminy/regulamin-promocji-po-wieki-266022014.pdf :

    "... nie używać karty SIM w systemach i urządzeniach służących do zautomatyzowanego przesyłania danych pomiarowych lub zdalnego sterowania, w tym w systemach monitoringu osób, budynków, pojazdów (tzw. rozwiązania telemetryczne) lub do generowania ruchu maszynowego (ruchu typu „maszyna do maszyny” lub „maszyna do Abonenta”) ..."

    Pułapka? Nie - taki jak wszędzie - regulamin! ;-)
  • Poziom 23  
    Mareksyc napisał:
    Pułapka? Nie - taki jak wszędzie - regulamin! ;-)


    Takie zapisy są praktycznie w każdych "konsumenckich" taryfach. Tyle że w niektórych nie ma środków przymusu, które w NJU są.
  • Poziom 13  
    Obsługa kart PLAYa z poziomu internetu jest raczej łatwa. Zawsze, jako instalator, można dorzucić do przeglądów instalacji opłatę za utrzymywanie karty GSMowej za Klienta. Wtedy, logując się na jedno konto widać wszystkie karty.
  • Poziom 22  
    Jak dla mnie stosowanie kart PLAYa w systemach alarmowych to strzał w kolano, no ale przecież CCC (cena czyni cuda) ;)
  • Poziom 18  
    ja uzywam Orange i oferty rok ważności konta, stan konta idzie sprawdzić przez internet albo przez sms zwrotny z centrali. Co do Play to również miałem kilka nieprzyjemności typu wyrzucania karty z sieci albo niedochodzące smsmy.

    Co do orange mam kilka kart co działają juz po 10 -11 miesiecy i wiem ze działają do tej pory. Mam też kilka kart z dłuższym stażem ale nie mam pojęcia co sie z nimi dzieje bo jeszcze nikt nie dzwonil i się nie skarżył.
  • Poziom 35  
    Orange samo włączyło mi pakiety sms ważne 30 dni po 25PLN w dwóch systemach - micra i ja100. W parę minut po doładowaniu konta (30 i 100 PLN) Do tego twierdzą, że ja wydałem dyspozycję włączenia pakietu w micra (na razie tylko tą kartę reklamowaLem). Reklamację dotyczącą karty z micry "uznali" zaznaczając, że nie powinni.
    Ktoś jeszcze się spotkał z taką magią?
  • Poziom 23  
    diseasekowalski napisał:
    Orange samo włączyło mi pakiety sms ważne 30 dni po 25PLN w dwóch systemach - micra i ja100. W parę minut po doładowaniu konta (30 i 100 PLN) Do tego twierdzą, że ja wydałem dyspozycję włączenia pakietu w micra (na razie tylko tą kartę reklamowaLem). Reklamację dotyczącą karty z micry "uznali" zaznaczając, że nie powinni.
    Ktoś jeszcze się spotkał z taką magią?

    Spotkałem się z tym, co prawda tańsze pakiety ale też Orange. Tłumaczyli się ponoć "błędem systemu", ale dziwnym trafem ten "błąd" działa na ich korzyść.