Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Transit mk6 2.4 tddi 125k - Brak zasilania elektr. pompy paliwa ,kontrolek

18 Dec 2014 14:00 3495 4
  • Level 13  
    Witam.Posiadam Transita 2002 rok 2.4 tddi 125 ps. Kupiłem auto wiec nie znam zbytnio przeszłości , ale chciałem zrobić porządek z kablami więc powywalać jakieś amatorskie naprawy mostki , do rzeczy : Podczas rozruchu z rana przy grzaniu świec kontrolka się nie zapala, jest sterowana masą z komputera, ale tej masy brak kontrolka serwisu tez się nie zapala, tak samo brak sterowania na zegar temperatury oraz do przekaźnika elektrycznej pompki paliwa przy filtrze, sprawdzony przekaźnik pompki oraz zasilania dochodzące do przekaźnika, wszystko jest ok, na sterowniku masy i zasilanie sprawdzone. Po podaniu zasilania na krótko na pompkę paliwa na filtrze auto odpala. IDS - nie pokazuje błędów. Podmieniłem komputer od takiego samego silnika jednak inne numery - kontrolki sie pojawiają i zasilanie na pompkę tez ale miga kontrolka świec, w IDS błąd P1608 utrata funkcji monitorowania pompy. Nie mogę zaprogramować immo przez brak komunikacji. Sprawdziłem Can - żadnych zwarć przerw itd, gdzie szukać dalej - czemu na jednym komputerze can jest a na 2 nie, dodam ze miałem 4 rożne komputery i albo can chodzi i nie bylo kontrolek albo chodzą kontrolki a niema can. Dodam że pompa po regeneracji kompletnej mechanicznej i nowy ster. Gdzie dalej szukać ??
  • Level 9  
    Witaj , był bym wdzięczny gdybyś napisał co u Ciebie było nie tak . Mam taką samą sytuację jeszcze raz proszę o odpowiedz , dziękuje i pozdrawiam

  • Level 15  
    Moim zdaniem uszkodzony jest sterownik silnika. Dlatego po podmianie na inny sprawny zapalają się kontrolki i zaczyna pracować elektryczna pompka paliwa. Pompa wtryskowa niby była regenerowana ale gdzie i za ile i czy sterownik był naprawiany czy zmieniany na nowy czy inny tego nie możesz wiedzieć, bo byś musiał klapkę aluminiową sterownika odkręcać a są tam zapewne pomalowane śruby - plomba gwarancyjna. Po zmianie czy to sterownika silnika czy pompy wystarczy tylko wyzerować immo w pompie, 10 minut roboty, podłączmy sprzęt i czekamy. Druga sprawa to błąd p1608 "Watchdog Malfunction". Jest to typowy błąd od sterownika ale pompy wtryskowej. Z reguły samochód odpala ale nie domaga, sterownik raczej nie do naprawy, potrzeba wymiany na inny. Piszę do tego że pompa była regenerowana. W dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe.
  • Level 9  
    Miałem takie dwa przypadki , samochody udało się naprawić i nie był to uszkodzony sterownik