Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 1.8 20V Turbo turbo świeci

18 Gru 2014 19:10 1104 16
  • Poziom 7  
    Mam problem Z moim autkiem. Jeśli mógłby ktoś pomóc byłbym wdzięczny. Mam passka 1.8 20Vturbo AEB ,,świeci'' turbo. Silnik pracuje równo jak nowy, zostały wymienione: turbo (po regeneracji), świece, cewki (wszystkie), sonda, olej i filtr, uszczelka pod głowicą, bo wyrzucał olej i przy okazji była sprawdzona głowica. I dalej to samo. Turbo i kolektor czerwoniutkie. Auto niecałe 2 lata ma założony gaz. Wdzięczny byłbym za poradę, bo już nie wiem co mam robić...
  • Poziom 9  
    nie bardzo rozumiem, turbo i kolektor osiągają takie temperatury że są czerwone???
  • Poziom 29  
    Na mój gust masz zbyt ubogą mieszankę, lub bardzo ostro jeździsz.
    Na Pb i na gazie tak się dzieje czy tylko na gazie ?
  • Moderator Samochody
    Przy dynamiczniej jeździe to normalne.
    Mówię o bardzo dynamicznej.
  • Poziom 7  
    Na gazie i na Pb te same efekty. Turbina i kolektor osiągają okolice 800-900 stopni. Wszystko czerwone przy jeździe do 4 tysięcy obrotów
  • Moderator Samochody
    mateusz916 napisał:
    Na gazie i na Pb te same efekty. Turbina i kolektor osiągają okolice 800-900 stopni. Wszystko czerwone przy jeździe do 4 tysięcy obrotów


    to chyba faktycznie nie normalne, trzeba by pojeździć z kompem i podpatrzeć parametry.
    I na ich podstawie może będzie można powiedzieć co nieco.
  • Poziom 7  
    jeden elektryk stwierdził że za dużą dawke ma, a drugi wymienił sondę wziął 350 zł i stwierdził że to normalne...
  • Moderator Samochody
    mateusz916 napisał:
    jeden elektryk stwierdził że za dużą dawke ma, a drugi wymienił sondę wziął 350 zł i stwierdził że to normalne...


    Nie jest powiedziane, że wymienił ją niesłusznie.
    na pewno czerwony kolektor w TB jest możliwy, trudno powiedzieć o jakim stylu jazdy mówisz.
  • Poziom 23  
    Może coś było dłubane w sterowniku i ma za wysokie EGT.
  • Moderator Samochody
    mateusz916 napisał:
    jeden elektryk stwierdził że za dużą dawke ma

    To nie diesel. W benzynie, zwłaszcza turbo, jak ma ubogo to w wydechu "piekło".
    Proponował bym wsadzić szerokopasmówkę w wydech i pojeździć z podglądem AFR.
    Najlepiej to udaj się do kogoś kto stroi instalacje gazowe z takim sprzętem.
  • Poziom 9  
    Popieram @ociz raczej za uboga , przy ubogiej mieszance temperatura spalania znacznie wzrasta co prowadzi do destrukcji uszczelek m.in pod głowicą jak i gniazd zaworowych..
  • Poziom 7  
    dzięki za podpowiedź. jutro będę próbował tego co piszecie.
  • Poziom 43  
    Masz za ubogo. Może przeładowuje lub masz cip z allegro.
  • Poziom 29  
    Jeszcze chciałem tylko tak dopowiedzieć ,że jeżeli jest za ubogo to skończy się na dziurach w tłokach, ot taka przypadłość silnika z turbiną i ubogą mieszanką.
  • Moderator Samochody
    wiesiek3d napisał:
    Jeszcze chciałem tylko tak dopowiedzieć ,że jeżeli jest za ubogo to skończy się na dziurach w tłokach, ot taka przypadłość silnika z turbiną i ubogą mieszanką.


    Jeszcze łopatki w turbo mogą spłynąć.
  • Poziom 23  
    mateusz916 napisał:
    uboga mieszanka czyli?
    Czyli,za mało paliwa do ilości powietrza. A może problem tkwi po stronie zapłonu, przy zbyt opóźnionym zapłonie też będą podobne objawy.
  • Poziom 7  
    niestety nie mam teraz możliwości sprawdzić spalin ale wczoraj poczułem delikatnie benzynę w spalinach. Auto nie ma katalizatora. Czy to normalne?
    Czy silnik może równo pracować gdyby były uszkodzone wtryski (lałby by paliwo).