Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TV na Kartę, Cyfrowy Polsat - Komunikat "brak sygnału", fonia jest

Wini 230 19 Dec 2014 20:35 2931 14
  • #1
    Wini 230
    Level 23  
    Witam, kolega posiada Cyfrowy Polsat, oraz Telewizję na Kartę w drugim telewizorze. Sygnał podawany jest z jednej anteny satelitarnej, wyposażonej w podwójny konwerter, za pomocą dwóch przewodów, bezpośrednio do dekoderów. Pewnego razu nagle znikł obraz i dźwięk. Po ponownym włączeniu telewizora wyświetlił się komunikat "brak sygnału". Taki komunikat pojawia się z obydwu dekoderów, z tą różnicą, że z Telewizji na kartę na kilku kanałach jest dźwięk bez obrazu, łącznie z komunikatem "brak sygnału". Czy to oznacza uszkodzenie konwertera ?
  • Helpful post
    #2
    LeDy
    Level 43  
    Może nie musi. Trzeba sprawdzić całą instalację . Najlepiej wezwać fachowca, kogoś co się na tym zna a nie zadaje takie pytania.
  • Helpful post
    #3
    laryadi
    Level 18  
    Proponuje najpierw dobrze ustawić antenę włącznie z ustawieniem skrętu konwertera. Poradniki jak to zrobić są w necie również na tym forum
  • Helpful post
    #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    Wini 230
    Level 23  
    Sytuację znam tylko z opowiadań kolegi. Kolega korzysta z telewizorów kineskopowych, które najprawdopodobniej same przełączają się na AV po włączeniu dekodera. Nie planowałem przestawiania anteny, a jedynie wstępne oględziny polegające na sprawdzeniu podłączenia i ustawień dekoderów, oraz telewizorów przejrzeniu przewodów na strychu, sprawdzeniu ich ciągłości i ewentualnie podmianie konwertera, który wcześniej wymieniałem na podwójny dokładając dodatkowy kabel. Potem ewentualnie serwis, jeśli by te działania nie przyniosły rezultatu.
  • Helpful post
    #6
    LeDy
    Level 43  
    Wini 230 wrote:
    Sytuację znam tylko z opowiadań kolegi. ...ewentualnie podmianie konwertera, który wcześniej wymieniałem na podwójny dokładając dodatkowy kabel. Potem ewentualnie serwis, jeśli by te działania nie przyniosły rezultatu.
    Czyli to po twoim grzebaniu te problemy?
  • Helpful post
    #7
    laryadi
    Level 18  
    Antena satelitarna mogła się przestawić. Wpływ na to mogą mieć warunki atmosferyczne np.wiatr .Przewód również może być uszkodzony lub źle zarobione F-ki.
  • #8
    Wini 230
    Level 23  
    Konwerter zmieniałem dwa lata temu. Nowy zamontowałem tak jak był ustawiony poprzedni i wszystko działało dobrze do tej pory. Raz tylko był uszkodzony dekoder cyfrowego Polsatu, który serwis wymienił na gwarancji.

    Dodano po 4 [minuty]:

    laryadi wrote:
    Rozumiem że przełączników diseq po drodze nie masz


    Nie mam, podwójny konwerter podłączony jest bezpośrednio dwoma oddzielnymi przewodami, do dwóch różnych dekoderów :)
  • Helpful post
    #9
    laryadi
    Level 18  
    To nie katastroficzne myślenie i nie twierdze, że konwerter jest uszkodzony. Antena zawsze może się przestawić np. od wspomnianego wiatru. Minimalne przestawienie anteny i część kanałów już nie mamy, to nie naziemna antena, gdzie milimetr w tą czy w tą nie gra roli. Proponuje sprawdzić instalacje zaczynając od kabla. Jakie to konkretnie tunery?
  • #10
    Wini 230
    Level 23  
    Byłem dzisiaj u kolegi i przyczynami problemów z Cyfrowym Polsatem okazało się wybranie nieodpowiedniego złącza w menu telewizora, oraz brak ponowienia sygnału dla karty dekodera, przez co większość kanałów była niedostępna. Pomogło przestawienie telewizora na właściwe źródło, oraz wznowienie sygnału na automatycznej infolinii 222-127-222 i odczekanie około 15 minut na kanale 45.
    Jeżeli chodzi o telewizję na kartę, przyczyną problemów najprawdopodobniej jest uszkodzone gniazdo Scart w drugim telewizorze, ale nie sprawdzaliśmy tego dokładnie.
  • Helpful post
    #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    Wini 230
    Level 23  
    mihal2002 to prawda, zanim wezwie się serwis warto samemu sprawdzić podstawowe ustawienia dekodera i telewizora, oraz w miarę możliwości ocenić stan połączeń i przewodów. Najważniejsza jest spokojna ocena sytuacji. :)
    Dziękuję za konstruktywną pomoc :wink:
  • #13
    LeDy
    Level 43  
    Wini 230 wrote:
    mihal2002 to prawda, zanim wezwie się serwis warto samemu sprawdzić podstawowe ustawienia dekodera i telewizora, oraz w miarę możliwości ocenić stan połączeń i przewodów. Najważniejsza jest spokojna ocena sytuacji. :)
    Dziękuję za konstruktywną pomoc :wink:
    Najważniejsze jest pojęcie co jakie komunikaty pokazuje i co trzeba sprawdzać.
  • Helpful post
    #14
    Anonymous
    Anonymous  
  • #15
    Wini 230
    Level 23  
    LeDy wrote:
    Najważniejsze jest pojęcie co jakie komunikaty pokazuje i co trzeba sprawdzać.

    To prawda
    mihal2002 wrote:
    Lecz trzeba umieć "czytać"

    Ponieważ wiele informacji na ten temat znajduje się na oficjalnych stronach operatorów :wink: