Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TV na Kartę, Cyfrowy Polsat - Komunikat "brak sygnału", fonia jest

Wini 230 19 Dec 2014 20:35 2760 14
  • #1
    Wini 230
    Level 23  
    Witam, kolega posiada Cyfrowy Polsat, oraz Telewizję na Kartę w drugim telewizorze. Sygnał podawany jest z jednej anteny satelitarnej, wyposażonej w podwójny konwerter, za pomocą dwóch przewodów, bezpośrednio do dekoderów. Pewnego razu nagle znikł obraz i dźwięk. Po ponownym włączeniu telewizora wyświetlił się komunikat "brak sygnału". Taki komunikat pojawia się z obydwu dekoderów, z tą różnicą, że z Telewizji na kartę na kilku kanałach jest dźwięk bez obrazu, łącznie z komunikatem "brak sygnału". Czy to oznacza uszkodzenie konwertera ?
  • Helpful post
    #2
    LeDy
    Level 43  
    Może nie musi. Trzeba sprawdzić całą instalację . Najlepiej wezwać fachowca, kogoś co się na tym zna a nie zadaje takie pytania.
  • Helpful post
    #3
    laryadi
    Level 18  
    Proponuje najpierw dobrze ustawić antenę włącznie z ustawieniem skrętu konwertera. Poradniki jak to zrobić są w necie również na tym forum
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Wini 230
    Level 23  
    Sytuację znam tylko z opowiadań kolegi. Kolega korzysta z telewizorów kineskopowych, które najprawdopodobniej same przełączają się na AV po włączeniu dekodera. Nie planowałem przestawiania anteny, a jedynie wstępne oględziny polegające na sprawdzeniu podłączenia i ustawień dekoderów, oraz telewizorów przejrzeniu przewodów na strychu, sprawdzeniu ich ciągłości i ewentualnie podmianie konwertera, który wcześniej wymieniałem na podwójny dokładając dodatkowy kabel. Potem ewentualnie serwis, jeśli by te działania nie przyniosły rezultatu.
  • Helpful post
    #6
    LeDy
    Level 43  
    Wini 230 wrote:
    Sytuację znam tylko z opowiadań kolegi. ...ewentualnie podmianie konwertera, który wcześniej wymieniałem na podwójny dokładając dodatkowy kabel. Potem ewentualnie serwis, jeśli by te działania nie przyniosły rezultatu.
    Czyli to po twoim grzebaniu te problemy?
  • Helpful post
    #7
    laryadi
    Level 18  
    Antena satelitarna mogła się przestawić. Wpływ na to mogą mieć warunki atmosferyczne np.wiatr .Przewód również może być uszkodzony lub źle zarobione F-ki.
  • #8
    Wini 230
    Level 23  
    Konwerter zmieniałem dwa lata temu. Nowy zamontowałem tak jak był ustawiony poprzedni i wszystko działało dobrze do tej pory. Raz tylko był uszkodzony dekoder cyfrowego Polsatu, który serwis wymienił na gwarancji.

    Dodano po 4 [minuty]:

    laryadi wrote:
    Rozumiem że przełączników diseq po drodze nie masz


    Nie mam, podwójny konwerter podłączony jest bezpośrednio dwoma oddzielnymi przewodami, do dwóch różnych dekoderów :)
  • Helpful post
    #9
    laryadi
    Level 18  
    To nie katastroficzne myślenie i nie twierdze, że konwerter jest uszkodzony. Antena zawsze może się przestawić np. od wspomnianego wiatru. Minimalne przestawienie anteny i część kanałów już nie mamy, to nie naziemna antena, gdzie milimetr w tą czy w tą nie gra roli. Proponuje sprawdzić instalacje zaczynając od kabla. Jakie to konkretnie tunery?
  • #10
    Wini 230
    Level 23  
    Byłem dzisiaj u kolegi i przyczynami problemów z Cyfrowym Polsatem okazało się wybranie nieodpowiedniego złącza w menu telewizora, oraz brak ponowienia sygnału dla karty dekodera, przez co większość kanałów była niedostępna. Pomogło przestawienie telewizora na właściwe źródło, oraz wznowienie sygnału na automatycznej infolinii 222-127-222 i odczekanie około 15 minut na kanale 45.
    Jeżeli chodzi o telewizję na kartę, przyczyną problemów najprawdopodobniej jest uszkodzone gniazdo Scart w drugim telewizorze, ale nie sprawdzaliśmy tego dokładnie.
  • Helpful post
    #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    Wini 230
    Level 23  
    mihal2002 to prawda, zanim wezwie się serwis warto samemu sprawdzić podstawowe ustawienia dekodera i telewizora, oraz w miarę możliwości ocenić stan połączeń i przewodów. Najważniejsza jest spokojna ocena sytuacji. :)
    Dziękuję za konstruktywną pomoc :wink:
  • #13
    LeDy
    Level 43  
    Wini 230 wrote:
    mihal2002 to prawda, zanim wezwie się serwis warto samemu sprawdzić podstawowe ustawienia dekodera i telewizora, oraz w miarę możliwości ocenić stan połączeń i przewodów. Najważniejsza jest spokojna ocena sytuacji. :)
    Dziękuję za konstruktywną pomoc :wink:
    Najważniejsze jest pojęcie co jakie komunikaty pokazuje i co trzeba sprawdzać.
  • Helpful post
    #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    Wini 230
    Level 23  
    LeDy wrote:
    Najważniejsze jest pojęcie co jakie komunikaty pokazuje i co trzeba sprawdzać.

    To prawda
    mihal2002 wrote:
    Lecz trzeba umieć "czytać"

    Ponieważ wiele informacji na ten temat znajduje się na oficjalnych stronach operatorów :wink: