Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 1.8T - Nie odpala po wymianie akumulatora

smokernd 19 Dec 2014 21:37 7386 14
Relpol
  • #1
    smokernd
    Level 8  
    Witam,

    Szukam od 2 dni rozwiązania mojego problemu niestety nigdzie nie mogę go znaleźć. Kilka dni temu stwierdziłem, że czas na

    wymianę akumulatora, staruszek miał już 7 lat także tej zimy by nie przetrwał. Auto sprowadziłem z Niemiec jakieś 4 miesiące

    temu także powoli wymieniam co trzeba.

    Klemy odłączałem zaczynając od minusa, podłączając odwrotnie. Niestety po wymianie aku okazało się, że auto nie startuje.

    Rozrusznik się kręci, pompa paliwa działa, bezpieczniki są całe. Przy długim (6-7sekundowym) kręceniu czuć woń paliwa. Zbiornik

    jest pełen, tego samego dnia byłem na stacji paliw.

    Z początku myślałem, że wcisnęli mi felerny aku ale po zamianie na poprzedni problem nie ustąpił. Centralny zamek działa

    prawidłowo, immo odblokowuje się (stwierdzam to po lampce przy zamku, 2 kluczyka niestety nie posiadam).

    Tak jak przyjechałem z pracy, zjadłem solidny obiad, zszedłem na dół, wymieniłem aku i już dalej nie mogłem pojechać. Podpiąłem

    się pod VAGa i błędy są następujące:

    Silnik
    3 Faults Found:
    18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
    P1602 - 35-10 - - - Intermittent
    16502 - ...
    P0118 - 35-10 - Intermittent
    17978 - Moduł sterujący zablokowany
    P1570 - 35-10 - - - Intermittent


    Moduł komfortu
    1330 Sterownik centralny funkcji komfort
    uszkodzenie
    1330 Sterownik centralny funkcji komfort
    magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
    1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388
    uszkodzenie


    Klimatzyacja
    1206 Sygnał zapłonu (obrotów) - brak
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


    Co dziwniejsze z klimą żadnych problemów nie było, póki auto było na chodzie działała wyśmienicie. Błędy skasowałem, przy

    kolejnych próbach rozruchu nie pokazały się żadne nowe.

    Jakieś pomysły co to może być, co mogę jeszcze sprawdzić? Nie ukrywam, że w miesiącu radości, szczęścia i wydatków na prezenty

    wolałbym ograniczyć koszty u elektryka do minimum.
  • Relpol
  • #2
    michal200848
    Level 23  
    smokernd wrote:
    wolałbym ograniczyć koszty u elektryka do minimum.



    Oddaj auto do warsztatu, bo jak sam zaczniesz dłubać, to koszta sie powiększą.
  • #3
    ftp.kowal
    Level 36  
    Pytanie do autora, akumulator wymieniałeś dlatego ze miał 7 lat czy dlatego ze słabo kręcił? Bo jeżeli ze względu na wiek to była najgłupsza rzecz jaka mogłeś zrobić. Co do pytania. Masz może drugi kluczyć żeby sprawdzić na nim czy zapali?
  • #4
    smokernd
    Level 8  
    Aku wymieniłem bo zaczynał mieć problemy podczas ostatnich minusowych temperatur a nie chciałem mieć niespodzianki wychodząc z pracy, kręcił dłużej co zaczęło mnie martwić. Kluczyk niestety mam tylko jeden.
  • Relpol
  • #5
    kwok
    Level 39  
    Jeśli pompka paliwa działa i wtryski podają paliwo (podobno czuć) to może brakować tylko iskry (jeśli w ogóle czegoś brakuje) albo podawane jest za dużo paliwa. Gdybyś miał przepustnicę na linkę to pewnie by odpalił z gazem w podłodze ale pewnie przepustnica w 1.8T jest elektryczna i wciskanie gazu przy rozruchu nic nie daje. Można jeszcze na zaciąg, można popatrzeć czy podczas wymiany aku coś się przypadkiem nie odłączyło i wypada sprawdzić czy iskra jest.
  • #7
    Karaczan
    Level 41  
    Możesz też mieć jakiś alarm/odcięcie o którym nie wiedziałeś a rozłączenie akumulatora go aktywowało w jakiś sposób.
  • #8
    grala1
    VAG group specialist
    To nie immo bo by odpalił na chwilę.
    Proponuję iść w stronę wskazaną przez kolegę Karczan.
    Zdejmij plastik nad nogami kierowcy tak by dostać się do tyłu skrzynki bezpiecznikowej i widzieć przekaźniki. Szukaj tam jakieś dołożonej instalacji.
    Skoro czuć paliwo to pewnie brak iskry - możesz zacząć poszukiwania zmian w instalacji szukając pod maską idąc od strony cewki zapłonowej w stronę ściany grodziowej.
  • #9
    smokernd
    Level 8  
    @kwok: dokładnie tak, paliwo czuć czyli jego przepływ działa poprawnie, o iskrze nie pomyślałem, postaram się dzisiaj to sprawdzić, pomyślałem natomiast przez noc o nie-odbitym bendixie ale jak zacząłem czytać jak w tym aucie dostać się do rozrusznika - lepiej nie będę robił tego sam.

    @Strumien swiadomosci swia: błędy skasowałem i niestety żadne nowe się nie pojawiły, co do odpalania też nic to nie zmieniło. Lampka immo na wyświetlaczu gaśnie razem z innymi kontrolkami kilka sec po włączeniu zapłonu czyli nic niepokojącego tutaj nie widzę. W drzwiach od strony kierowcy fabrycznie jest jeszcze czerwone mrygające światełko wskazujące na blokadę lub odblokowanie immo, po otworzeniu auta poprawnie przestaje mrygać co świadczy o rozbrojeniu immo.

    @Karaczan, @grala1 alarm najprawdopodobniej mam, podczas zamykania uaktywnia się dźwięk z bagażnika, coś na wzór klaksonu tyle, że z tyłu. Postaram się go znaleźć, jeżeli nie jest to alarm fabryczny, po prostu go odłączę.

    @darecki_j takie żeczy tylko na youtube z blondynkami :) a tak na serio, najciemniej pod latarnią więc pytanie jak najbardziej słuszne jednak na 100% nie popełniłem tak kuriozalnego błędu :)
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolega by się musiał mocno postarać, by wsadzić pistolet od ON do benzyniaka. Bez dobrego młota i meselka, prawie niemożliwe ;) Zatem głupie porady wywaliłem.
    Ten alarm w bagażniku, fabryczny jest i to proszę zostawić. Zobacz czy nie ma dokładanego. Sprawdzić zasilanie na cewkach. Pewnie będzie brakowało. Pompa paliwa pracuje? To że czuć paliwo, o niczym nie świadczy.
  • #11
    milejow
    Level 43  
    Weź z okolicy jakiegoś elektryka, ogarnie go w kilkanaście minut, siedzi coś dołożonego/zapomnianego(jak pisali wyżej) i blokuje.
  • #12
    smokernd
    Level 8  
    Auto udało mi się odpalić po odłączeniu czujnika temperatury płynu silnika, przy podpiętej kostce dalej odpala. Tak dla potomnych czytających także obeszło się bez elektryka na święta :) a czujnik w takim razie jest do wymiany
  • #13
    gebels1973
    Level 15  
    Oj żeby nie było niespodzianki po wymianie czujnika. Podziel się info jak wymienisz czujnik.
  • #14
    smokernd
    Level 8  
    O jakiej niespodziance mówisz? Może wystarczy tylko kostkę przeczyścić?
  • #15
    smokernd
    Level 8  
    Czujnik wymieniony obroty nie falują silnik normalnie odpala trzyma obroty tak jak powinien, przy wymianie straciłem jakieś 300ml płynu chłodzącego. Wymiana po 12 godzinnej przerwie od odpalania. Temat do zamknięcia problem rozwiązany, czujnik 20zł płyn do chłodnicy 20zł i elektryk samochodowy nie potrzebny ;)