Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf III - Olej na świecy ( w cylindrze) Golf III 1.6 LPG

20 Gru 2014 16:59 3222 7
  • Poziom 7  
    Witam. Mam taki problem z golfem III 1.6 iż zaczął pracować na 3 cylindrach po wykręcenie świec okazało sie że na 4 cylindrze ( licząc od strony rozrządu) do komory spalania dostaje sie olej który zalewa świece po jej przeczyszczeniu silnik zaczął pracować normalnie ( oczywiście kopcił cały czas a olej zbiera sie w kolektorze wydechowym) lecz nie na długo. Sprawdziłem kompresje i na wszystkich cylindrach wynosi ok 12 bar a na tym 4 cylindrze jest prawie 15 bar bo pewnie jest to spowodowane tym że jest przez ten olej sie uszczelnił. Zdjąłem głowice i sprawdziłem prowadnice z uszczelniaczami i nie są one najgorsze, głowica i uszczelka też wyglądały oki. Może wie ktoś skąd mógł sie brać olej w cylindrze. Prosze o pomoc
  • Poziom 16  
    Są tylko 2 drogi skąd może dostać się olej do komory spalania:
    1- przez zuzyte pierścienie tłokowe
    2-przez zuzyte uszczelniacze zaworowe i prowadnice
    Jak już masz zdjętą głowicę to załóż nowe pierścienie i wymień przynajmniej uszczelniacze
  • Poziom 32  
    jofa-j1 napisał:
    Są tylko 2 drogi skąd może dostać się olej do komory spalania:
    1- przez zuzyte pierścienie tłokowe
    2-przez zuzyte uszczelniacze zaworowe i prowadnice
    Jak już masz zdjętą głowicę to załóż nowe pierścienie i wymień przynajmniej uszczelniacze

    Jak wymieni same pierścienie to prawdopodobnie osiągnie efekt odwrotny od zamierzanego, istnieje coś takiego jak "Pary współpracujące".
  • Poziom 16  
    Najlepiej by było wymienić "pary współpracujące" ale kto dzisiaj sie bawi w szlify. Szkoda pieniędzy a koszt pierścieni ok.80 zł, gorzej nie będzie, po montażu dotrzeć wspomniane "pary" i będzie OK. Przerabiałem to osobiście w aucie o przebiegu 250 t.km i nie było "jeszcze gorzej"
  • Poziom 23  
    Alfred_92 napisał:
    Jak wymieni same pierścienie to prawdopodobnie osiągnie efekt odwrotny od zamierzanego, istnieje coś takiego jak "Pary współpracujące".



    Teorytycznie tak, ale praktycznie nie, możesz liznąć honownicą gładź cylindra.
  • Poziom 7  
    tego oleju sie trochę dużo tam zbiera wiec nie wydaje mi sie że pierścień aż tak by przepuszczał olej. I czy jakby były zapieczone pierścienie lub był na nich nagar to porysowały by gładź cylindra ( kolega robił mazde 6 w dieslu i tam były zapieczone pierścienie które porysowały cylinder) a w golfie gładzie cylindra wyglądają oki.
  • Poziom 16  
    Masz rację, jeżeli tego oleju jest tyle że zalewa świecę i ta później nie pali to jest gdzieś b. duży wyciek, zostaje więc pozostaje uszkodzony uszczelniacz. Cudów nie ma i innej drogi dostawania się oleju też. Nawet gdyby była dziura z komory spalania do kanału olejowego to by kompresja wydmuchiwała do skrzyni korbowej. A tak jedyną sensowną odpowiedzią jest fakt zasysania oleju tłokiem przez nieszczelny uszczelniacz.
  • Poziom 7  
    No właśnie też mi sie wydaje że trochę dużo tego oleju a kompresja jest oki ale jeszcze jutro naleje na tłoki benzyny i zobaczę czy przepuszczają pierścienie