Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5 - Gdzie zahomologować hak jeśli zakladany był w innym kraju

szymian1234 20 Gru 2014 17:05 1053 8
  • #1 20 Gru 2014 17:05
    szymian1234
    Poziom 7  

    Witam!
    Niedawno kupiłem passata b5 z 1999r. Tylu letni samochód... wiadomo, że troche właścicieli przede mną było. Do rzeczy... zauważyłem, że hak w aucie nie jest wbity w dowód, ale na tabliczce znamionowej jest oznaczenie homologacji e4-holandia (czyli pierwszy właściciel, do którego kontaktu nie posiadam). Gdzie mam się udać najpierw, aby ktoś wbił mi pieczątke do dowodu? Czy obejdzie się bez wymiany haka z homologacją "e20"??
    Dodam, że nie mam do obecnego haka żadnych papierów, ani nic podobnego.
    Z góry dzięki.

    0 8
  • #2 20 Gru 2014 17:12
    jofa-j1
    Poziom 16  

    Po zamontowaniu haka trzeba się udać do stacji diagnostycznej, zabierając ze soba dowód zakupu haka. Hak MUSI być nowy. Nie odbiorą Ci używanego, jest to podyktowane m. in. tym aby nie dopuszcza do ruchu rzeczy niewiadomego pochodzenia np. z kradzieży, z autozłomów

    0
  • #4 20 Gru 2014 17:18
    Alfred_92
    Poziom 32  

    jofa-j1 napisał:
    Po zamontowaniu haka trzeba się udać do stacji diagnostycznej, zabierając ze soba dowód zakupu haka. Hak MUSI być nowy. Nie odbiorą Ci używanego, jest to podyktowane m. in. tym aby nie dopuszcza do ruchu rzeczy niewiadomego pochodzenia np. z kradzieży, z autozłomów

    Jeszcze dwa lata temu można było bez problemu wbić w dowód dowolny hak pod warunkiem prawidłowego montażu, działającej instalacji i czytelnej tabliczki znamionowej na haku.

    0
  • #6 20 Gru 2014 17:24
    jofa-j1
    Poziom 16  

    Nie można tego jakoś obejść? Po jakiś numerach z tabliczki sprawdzić czy hak jest kradziony, albo jakoś tak? Czy musi być koniecznie dowód zakupu?
    Piszę tak gdyż chciałem zamontować uzywany w swoim aucie. Tak stanowią przepisy i nie myslę o obchodzeniu lub innym kombinatorstwie. Bądźmy w życiu i postępowaniu uczciwi.

    0
  • #7 20 Gru 2014 17:46
    igorrr
    Poziom 15  

    Ja zakładałem używany hak, ok rok temu.
    Wymieniłem tylko śruby na nowe.
    Pojechałem na przegląd, sprawdzili:
    Tabliczkę
    Numery chyba atestu na główce od haka.
    Skontrolowali dokręcenie śrub.
    Podłączyli tester instalacji haka.
    I to wszystko, faktury nie wołali.
    Potem do wydziału komunikacji i wbicie pieczątki do dowodu.

    0
  • #8 20 Gru 2014 18:32
    jofa-j1
    Poziom 16  

    Ja tyle szczęścia nie miałem ok. rok temu, zabronili. Ale spytam za tydzień bo jadę do przeglądu.

    0
  • #9 22 Gru 2014 22:32
    mickemaster
    Poziom 27  

    Witam, dwa miechy temu zalegalizowałem używany hak (oryginał GM), posiadał czytelną tabliczkę i wybity numer na kulce. Tak jak kolega wyżej założyłem nowe śruby 8.8, no i oczywiście gniazdo. Cała konstrukcja jest wykonana znacznie solidnej niż w nowych, które oglądałem w sklepie. Widać, że nie spawał tego Chińczyk z byle czego.
    Pozdrawiam

    1