Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prosty układ, LED + dioda zenera ?

20 Gru 2014 20:09 3528 10
  • Poziom 9  
    witam. czy taki układ będzie działac prawdłowo?
    Podanie napięcia ok 6V nie powoduje zaświecenie się diody led a podwyższenie do ok 12V zapala diodę. ?
    Prosty układ, LED + dioda zenera ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 28  
    Chyba tak,
    Pamiętaj o rezystorze!
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    Bez odpowiedniego rezystora LED się spali.
  • Poziom 11  
    Przepraszam, ze odgrzewam ale mam z tym pewien problem.

Układ jak na powyższym rysunku.
    Napięcie na zasilaniu 12,33V, po zastosowaniu diody zenera 9V1 napięcie za diodą to 13.8V.

Led jest na 12V. Jak zrobić, by dioda nie podwyższała napięcia?
    Dioda przy 12,33V pobiera 44mA.

Niestety nie znam się na tym, więc proszę o pomoc.

Cały układ ma być zamontowany w samochodzie, gdzie komputer po zgaszeniu świateł puszcza "piki" o napięciu około 7V, co powoduje miganie leda na postoju. Nie potrzebuję policyjnego stroboskopu, więc chciałem, by zenerka przewodziła dopiero po uzyskaniu na wejściu solidnego napięcia - 12V (14,1V podczas pracy silnika).
  • Poziom 39  
    Mateoosh napisał:
    Układ jak na powyższym rysunku.
    Napięcie na zasilaniu 12,33V, po zastosowaniu diody zenera 9V1 napięcie za diodą to 13.8V.

Gdzieś robisz błąd, to co opisujesz jest fizycznie niemożliwe, napięcie w punkcie znajdującym się pomiędzy dwiema diodami nie może być wyższe jak napięcie zasilania układu.
  • Poziom 11  
    Faktycznie zmierzyłem jeszcze raz, lecz bez dotykania diody i napięcie było 11,47V.
    Nie pomyślałem, że takie zaburzenia spowoduje dotykanie diody.