Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus MKII 2.0 TDCI - szarpanie, dymienie

Mik99 20 Gru 2014 20:52 1233 1
  • #1 20 Gru 2014 20:52
    Mik99
    Poziom 13  

    Witam
    Parę dni temu kupiłem ładną fokę MKII 2.0 TDCI. Auto miało FAPA, ale został on usunięty przez poprzedniego właściciela w V-Tech w Krakowie. Auto ma dodatkowo niefabryczny IC (pochodzi chyba od Mitsubishi GT) oraz chipa na 160ps. Ford jest mega żwawy, kiluje wiele aut, ale mam już z nim problemy. Dymi mi na czarno przy obrotach tak 3 tys+ podczas mocniejszego przyśpieszania. Dodatkowo czasami zdarza się tak, że auto przerywa na 1 lub 2 biegu poniżej 2 tys obrotów by potem strzelić do przodu. Kiedy też mocno nim przyśpieszam na cyferblacie miga kontrolka ESP a na komputerze pojawia się komunikat awaria układu ESP i po chwili zaczynają się kłopoty z tym szarpaniem. Jak jadę wolno nie dynamicznie to wszystko jest dobrze. Problem zaczyna się wtedy kiedy auto przez chwilę dostanie buta. Dodatkowo jak auto zaczyna szarpać to kiedy się zatrzymam to przez chwilę z wydechu poleci biały gryzący dym. Dzieje się tak tylko kiedy silnik szarpie. Auto bardzo ładnie odpala i podczas zapłonu nie kopci. Wczoraj podłączyłem auto pod komputer i otrzymałem takie o to błędy:
    -P0428 sygnał temperatury katalizatora:sygnał wysoki zespół1)
    -P0099 IATS2 obwód IATS2-przerywany
    -P0097 IATS52 obwód IATS2 niska wartość na wejściu
    -P0002 wygnał NE brak sygnału NE
    -U2023 awaria sieci komunikacji
    -U1900 sieć komunikacyjna CAN błąd połączenia szyny magistrali danych-błąd odbioru

    Wczoraj w trasie przez ok 40 km było wszystko dobrze. W pewnym momencie auto zaczęło szarpać, ale nie zgasło a stojąc w korku do kabiny dolatywał gryzący dym koloru białego. Po przejechaniu ok 20km wszystko wróciło do normy i tak przejechałem ponad 220km. Błędy czujników IATS spowodowane były zapewne, że podczas wymiany oleju i sprawdzania dolotu od strony odmy zostały one odłączone. Czy winą za taki stan rzeczy można obarczyć EGR?. Dzisiaj dla testu odpaliłem auto z odpiętą wtyczką od EGR i samochód pracował bardziej metalicznie a kiedy wkładałem wtyczkę do EGR słyszałem takie psssssyk.

    3 1
  • Fibaro
  • #2 20 Gru 2014 22:03
    domex32
    Moderator Samochody

    Soft do poprawki, najpierw do oryginału, jeśli problem ustąpi, zrobić poprawnie DPF off a potem tunning jeśli sobie życzysz, jeśli dalej bedzie szarpał możesz mieć uwalony sterownik silnika, dymienie na biało, to prawdopodobnie dopalający się co jakiś czas dpf, którego nie ma.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo