Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra C 2.2 direct - szarpanie na biegu jałowym

kokos00 20 Dec 2014 22:09 3669 3
    kokos00
    Level 8  
    Witam
    na wstępie nadmieniam że jestem samochodowym laikiem więc gdyby coś w mojej opowieści było nie jasne to proszę o wyrozumiałość.

W wakacje stałem się szczęśliwym posiadaczem VC Direct. Wymieniłem olej i inne podstawowe pierdołki. Już w pierwszym tygodniu zauważyłem że wskazówka obrotomierza bardzo lekko faluje. Mechanik wyczyścił przepustnicę i kazał zobaczyć co sie dzieje. W tym czasie założyłem instalacje LPG z dotryskiem PB. Jeździło super o skaczących obrotach w szale podniecenia instalacją LPG zapomniałem/ nie chciałem pamiętać. Aż do dnia kiedy autko odmówiło posłuszeństwa. Zawiozłem do opla bo mój mechanik(który tam pracuje) stwierdził że weźmie go na diagnozę na Tech2. Okazało się że padła pompa wysokiego ciśnienia(nie wiem czy LPG ma coś z tym wspólnego) Pompę naprawił mi zakład z krakowa. Kiedy Opel oddał mi auto na PB jeździło normalnie tylko że kazali mi sie wybrać do "gazownika" bo jak się włącza LPG to wyskakuje błąd na wszystkich wtryskiwaczach PB. Po weekendzie miałem wizytę u gazownika, a w między czasie jeździłem na samej benzynie i stwierdziłem że wleje sobie dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy z nadzieją że pomoże coś na owe szarpanie na biegu jałowym. Na wizycie u gazownika okazało się że PAN elektromechanik(serdeczne pozdrowienia) z opla przy lutowaniu kabli pomylił zielony z żółtym i dlatego był błąd na wtryskach. U gazownika podczas diagnozy poskarżyłem się na szarpanie i pan stwierdził że najpewniej przyczyną jest nie równa praca wtryskiwaczy PB. I na laptopie wyglądało to mniej więcej tak:
    nr1. 0.87 do 0.92
    nr2. 0.62do 0,78
    nr3, 0.82 do 0.87
    nr4. 0.82 do 0.87
    (Mniej więcej)