Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat toledo 2 1.4 benzyna-gaz nie chce odpalić silnik

raflipek 21 Dec 2014 10:50 7737 23
  • #1
    raflipek
    Level 9  
    Witam, problem z odpaleniem silnika w seacie toledo 1.4 16v pojawił się podczas wymiany włącznika świateł mijania, wyciągałem włącznik do siebie na zewnątrz w ten sposób naciągałem też przewody do których był podpięty to blisko bezpieczników.Tak robiłem ze trzy razy, czyściłem styk który był pokryty roztopionym plastikiem.Ostatni raz podłączyłem ten przełącznik i odpaliłem silnik, włączyłem światła mijania
    (nie zaświeciły działały tylko postojowe) wtedy po chwili silnik zgasł i już nie chciał wcale odpalić. Kontrolka od absu się zapala podczas próby rozruchu silnika. Poziom paliwa-trochę ponad rezerwę, gaz (sekwencja) prawie pół butli. Nie wiem co robić, jak i co sprawdzić.
  • #2
    Złota
    Level 12  
    Zacznij od sprawdzenia bezpieczników.
  • #3
    raflipek
    Level 9  
    Obecnie sprawdziłem iskrę jest na wszystkich fajkach wydawała się słaba, napięcie akumulatora 11.8v kręciłem dalej aż zasłabł, obecnie jest na ładowaniu.Bezpieczniki sprawdzałem tylko te z symbolem silnika były ok, jeszcze raz sprawdzę wszystkie po kolei.
  • #4
    Złota
    Level 12  
    Pompa paliwa, ciśnienie paliwa itp.
  • #5
    raflipek
    Level 9  
    Zalazłem spalony bezpiecznik nr 34. 34- Jednostka sterująca silnika benzynowego 10A. Obecnie ładuje akumulator. Bardzo możliwe że koleżanka mi pomogła, dopiero się dowiem jak zamontuje akumulator.
  • #7
    raflipek
    Level 9  
    No to gratuluje wiedzy, dzięki za pomoc koleżanko z elektrody.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Mam jeszcze jeden problem nie wiem jak tymczasowo podłączyć, uruchomić światła mijania, przełącznik mam do wymiany czyszczenie styku nie pomogło a muszę podjechać i kupić jakąś używkę.
  • #8
    Złota
    Level 12  
    Zewrzyj przewody albo zamów taxówkę. Ewentualnie musisz posiadać miernik napięcia i dojść co do czego.
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Złota wrote:
    Zewrzyj przewody albo zamów taxówkę. Ewentualnie musisz posiadać miernik napięcia i dojść co do czego.

    Zamów z internetu - listonosz czy kurier przyniosą do domu.
  • #10
    raflipek
    Level 9  
    Próbowałem odpalić silnik i nic nie zaskoczył, rozrusznik działa kręci a bezpiecznik nr 34- Jednostka sterująca silnika benzynowego 10A przepala się podczas rozruchu.Może ma ktoś jakiś pomysł, na wszelki wypadek odłączyłem uszkodzony przełącznik świateł mijania. Mój nr gg 5188437
  • #12
    domex32
    Moderator of Cars
    Podaj kod silnika i rocznik, zerknę na schemat.
  • #13
    raflipek
    Level 9  
    Możliwe że coś z kablami, będę szukał uszkodzeń tam gdzie je wyciągałem, a może jak bym dokładnie wiedział od czego jest bezpiecznik nr 34

    Dodano po 1 [minuty]:

    @domex32 Silnik ahw 1.4 16v rok 2001

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    Kable sprawdzałem wszystkie wydają się ok, bezpieczniki sprawdzone na 100% oprócz w okolicy akumulatora. Po zakręceniu do odpalenia nie odpalił ale migneła trzy razy czerwona kontrolka oleju (może coś związane z ciśnieniem oleju) ? Seat toledo 2 1.4 benzyna-gaz nie chce odpalić silnik Seat toledo 2 1.4 benzyna-gaz nie chce odpalić silnik Seat toledo 2 1.4 benzyna-gaz nie chce odpalić silnik

    Dodano po 27 [minuty]:

    Może kupie kabel laptop-seat toledo 2 zrobię diagnozę i zapodam to na forum.
    Pytanie jaki kabel to ma być i program do diagnozy ?
  • #14
    Złota
    Level 12  
    Lepiej zamiast robić amatorkę to wsadź żarówkę zamiast bezpiecznika i szukaj zwarcia póki ona nie zgaśnie bo wykorzystasz wszystkie bezpieczniki ze sklepu.
  • #15
    raflipek
    Level 9  
    Podłączyłem bezpiecznik 15A i jak na razie się nie przepalił, ale silnika nie udało się uruchomić. Szukam taniego diagnosty z komputerem, cena to: diagnoza 40zł i dojazd 20zł
  • #16
    grala1
    VAG group specialist
    Ten bezpiecznik jest od EGRu a on raczej nie ma nic wspólnego z tym ze nie odpala.
    Odepnij od niego wtyczkę - masz go pomiędzy akumulatorem a kolektorem wydechowym zaraz przy chłodnicy - wtyczka z pięcioma przewodami.
    Zobacz czy po odpięciu zginie zwarcie.
    Skro iskra jest to brakuje Ci tylko jeszcze sprawdzenia czy jest podawane paliwo więc pomiar ciśnienia benzyny lub kręcenie rozrusznikiem i wykręcenie świec w celu sprawdzenia czy są suche czy mokre.
    Cena dobra za usługę o ile będzie to diagnoza a nie odczytanie błędów - rozumiem że ktoś Ci taką zaoferował. Jak ja miałbym to zrobić to by było 40 za dojazd w obrębie miasta i 80 za diagnozę.
    Jak włożysz bezpiecznik 30A to też tak szybko się nie spali a jak spinacz zamiast bezpiecznika to w ogóle. Jak zaczną Ci się przewody palić to dowiesz się czemu projektanci stosują takie bezpieczniki a nie inne.
  • #17
    dob12
    Level 21  
    Do diagnozy Twojego wystarczy zwykły kabelek kkl i jakiś program do grupy Vag.
  • #18
    raflipek
    Level 9  
    Obecnie jest wsadzony bezpiecznik 15A nie miałem innego , postaram się zakupić właściwy + zapas. Dzięki za rade, jutro odłącze od egru.
  • #19
    domex32
    Moderator of Cars
    grala1 wrote:
    Ten bezpiecznik jest od EGRu a on raczej nie ma nic wspólnego z tym ze nie odpala.


    Bezpiecznik jest od podgrzewacza odmy dla ścisłości, ale tak czy siak nie ma nic wspólnego z odpalaniem.
  • #20
    Miks123
    Level 9  
    A sprawdzał pan cewkę , kiedyś miałem podczas jazdy zgasł i już nie chciał odpalić , okazało sę że to cewka
  • #21
    raflipek
    Level 9  
    Dzięki za zainteresowanie, postaram się zakupić kabelek, może wtedy zrobię odczyt usterek.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bardzo dobry pomysł z cewką, jak ją sprawdzić ?
  • #22
    Miks123
    Level 9  
    Ja zaryzykowałem i kupiłem nową . Ale można pożyczyć od jakiegoś znajomego jeśli ktoś ma taką samą
  • #23
    raflipek
    Level 9  
    Dzisiaj mechanik miał mi zaholować seata do warsztatu, przykręciłem uchwyt do holowania i wpadła mi myśl że spróbuje jeszcze raz go odpalić. Zrobiłem tak, nie od razu przekręciłem kluczyk tylko odczekałem na kontrolkach ponad 10 sekund i ku mojemu zdziwieniu odpalił, pochodził tak kilka minut i po tym jeszcze raz spróbowałem szczęścia i działa jak na razie. Mam teorie: paliwa w baku mam w ilości pełnej rezerwy, dolewam raz na kilka miesięcy i to małe ilości ok 10 litrów. Możliwe że coś z tym jest związane, na dodatek samochód stoi na dworze a na co dzień robię krótkie odcinki. Jestem ciekawy czy jutro mi odpali. Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych i jak na razie dziękuje za rady.
  • #24
    raflipek
    Level 9  
    Dzisiaj też odpala bez problemu.
    Kwiecień 2015 ponownie nie chciał zapalić. Dobra diagnoza mechanika - pompa paliwowa się zacinała, więc wymieniłem na nową boscha.