Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STM32F4 Discovery - Połączenie z Bluetooth BTM341 przy użyciu USART

chiob 21 Gru 2014 12:57 1050 6
  • #1 21 Gru 2014 12:57
    chiob
    Poziom 6  

Witam!
    Zacznę od tego, że jestem raczej laikiem z programowania STM-ów. Ale nie jestem też leniem, że znajduję gotowca, kopiuję i liczę na to, że będzie działać. A jak nie działa to lipa. Staram się to zrozumieć i znaleźć problem. ;)
    Niestety brak wiedzy sprawił, że wymiękłem i pomyślałem, żeby zapytać na forum.
    Co chcę zrobić:
    Podłączam bluetootha do STM'a +3V, GND oraz TXD do PA10 (USART1 RXD), RXD do PA9(USART1 TXD). Przez tegoż USART'a chce skonfigurować bluetootha, tak aby zaczął działać. Jest to niestety taki model, którego trzeba pierw skonfigurować, żeby dało się go wykryć. Komendy potrzebne do konfiguracji mam przygotowane, Bluetooth był konfigurowany przedtem za pomocą przejściówki i terminala z PC tymi komendami i wszystko pięknie działało, konfiguracja się resetuje po stracie zasilania, dlatego muszę go skonfigurować bezpośrednio z płytki. I tyle, chodzi mi tylko o przesłanie komend przez USART i ewentualnie odebranie tego co on odpowie. Wydaje się proste, ale niestety z czymś mam problem.
    Zacznijmy od inicjalizacji GPIO, USART i NVIC, powinno być wszystko dobrze, zrobione na bazie przykładu, ale wstawiam, może jest coś nie tak:

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Funkcja przerwania USART1:

Zapalenie diody dodałem by sprawdzić czy przerwanie jest wywoływane kiedykolwiek, i właśnie dioda w żadnym wypadku się nie zapala. Jest zainicjowana w mainie.
    W przykładzie umieszczone były również funkcje do odbierania i wysyłania danych, więc też z nich skorzystałem, co prawda troszkę je modyfikując, gdyż przykład był do obsługi wszystkich USART, a ja potrzebuje tylko jednego: