Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ABS świeci kontrolka - nissan juke Tecna 2012r, 1.5 CDI

dok-tor 21 Dec 2014 14:22 6477 11
  • #1
    dok-tor
    Level 9  
    Witam Proszę o informacje na temat palącej się ciągle lampki ABS w samochodzie nissan juke tecna 2012r, 1.5 cdi /silnik renault/. Co może być przyczyną. Sprawdziłem wszystkie końcówki przy kołach i nie noszą oznak uszkodzenia. Płyn w zbiorniczku hamulcowym był na minimum ale uzupełniłem do max i też się pali. Po włączeniu silnika i przejechaniu 100 m zapala się i nie gaśnie. Dziwne jest to, że abs działa ponieważ próbowałem na mokrej nawierzchni. Ponadto jak miałby ktoś schemat samej instalacji ABS ponieważ, nie wiem ile jest tam czujników. Powinien moim zdaniem być choć jeden przy pompie ale nie wiem jak go szukać. Proszę o informacje. Pozdrawiam
  • #3
    dok-tor
    Level 9  
    Niestety walczę od dłuższego czasu z zapalającą się kontrolką ABS bezskutecznie. Mianowicie: po podłączeniu do komputera wstępnie były błędy uszkodzona dwa czujników lewych przód tył. Po wykasowaniu błędu błąd sterownika silnika. Po wykasowaniu błędu sterownika silnika nadal pokazuje błąd ABS mimo że sterownik komputera - błędów zero. Sprawdzone każde koło czujniki dobre. ABS działa. Kontrolka ABS świeci po pierwszym ruszeniu i nie gaśnie do momentu wyłączenia zapłonu. Silnik Reno sterownik podejrzewam, że też reno i nie wiem co dalej ?

    Może ktoś miał do czynienia z takim błędem w sterowniku abs reno 1.5 dci. Pozdrawiam
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kontrola trakcji jest w Twoim aucie? Podgląd parametrów bieżących wszystko powie.
  • #6
    dok-tor
    Level 9  
    Czujniki Abs działają ponieważ jak pisałem samochód był na podnośniku i każde koło pojedynczo było poddane tzw próbie kręconej gdzie na bieżąco odczytywano wyniki.

    Natomiast po wykasowaniu wszystkich błędów ponownie przejechałem się samochodem na próbę gdzie po ok. 100 m na nowo zapaliła się kontrolka od ABS.
    Ponowne podłączenie komputera wykazało błąd z sterownika silnika lecz po dojściu do szczegółów błędy sterownika silnika są na ZERO i ABS również, a kontrolka się zapala po ujechaniu ok. 100 m.

    Dodano po 10 [minuty]:

    posiada ESP + ABS + VDC
  • #7
    diodabg
    Level 30  
    dok-tor wrote:
    były błędy uszkodzona dwa czujników lewych przód tył
    Mogłeś sam zainicjować te błędy podczas sprawdzania ?
    Komputer ABS jest jest oryginalny może wymyślili jakieś dokodowanie żeby zgrać i po założeniu innego nie działa!
    dok-tor wrote:
    podłączenie komputera wykazało błąd z sterownika silnika lecz po dojściu do szczegółów błędy sterownika silnika są na ZERO i ABS również
    Sprawdzałeś wiązkę ?
  • #8
    dok-tor
    Level 9  
    Samochód do chwili obecnej chodzi bez zarzutu. W momencie kupna miał tylko uszkodzona chłodnicę od klimy. Po zalutowaniu działa bez zarzutu. Żadne kontrolki sie nie paliły w momencie zakupu. Z tego co oglądałem wnętrze komory silnika to jest jak nówka. Nie widać odkręcania śrub i wymiany podzespołów. Samochodem przejechałem ponad 40 000 km od zakupu i nic sie nie paliło.

    Kontroler ABS jak sprawdził mechanik-elektronik jest raczej oryginalny - nie nosi śladów wykręcania.
    wiązki są posprawdzane.

    Błędu raczej nie zainicjował ponieważ jak twierdzi błąd może generować błąd
  • #9
    jurekk55
    Level 36  
    dok-tor wrote:
    Mianowicie: po podłączeniu do komputera wstępnie były błędy uszkodzona dwa czujników lewych przód tył. Po wykasowaniu błędu błąd sterownika silnika. Po wykasowaniu błędu sterownika silnika nadal pokazuje błąd ABS mimo że sterownik komputera - błędów zero. Sprawdzone każde koło czujniki dobre. ABS działa. Kontrolka ABS świeci po pierwszym ruszeniu i nie gaśnie do momentu wyłączenia zapłonu. Silnik Reno sterownik podejrzewam, że też reno


    Stawiałbym na brak pełnego oprogramowania diagnostycznego w jakimś uniwersalnym wynalazku do "diagnozowania" wszystkiego.

    dok-tor wrote:

    Błędu raczej nie zainicjował ponieważ jak twierdzi błąd może generować błąd


    Raczej kasowanie błędów wynalazkiem , kasuje wartości adaptacyjne.
    Poszukaj kogoś z oryginalnym sprzętem diagnostycznym . Do sprawdzenia aktywacja/adaptacja czujnika kąta skrętu. To najprawdopodobniej twoja bolączka
  • #10
    dok-tor
    Level 9  
    Dzięki za poświęcony czas. Odezwę się w przyszłym tygodniu. Pozdrawiam
  • #11
    stiff12
    Level 22  
    Napisałeś, że wiązki sprawdzane były, ale czy połączenia w kostkach również? Ja miałem podobny problem i rozwiązany został po wyczyszczeniu połączeń w kostkach łączeniowych, ponieważ rezystancja zaśniedziałych połączeń wzrasta i komputer odczytuje błąd.
  • #12
    dok-tor
    Level 9  
    Dziękuję za podpowiedz. Jeszcze raz sprawdzę. Pozdrawiam