Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A6 C6 3.0 TDI BMK - Baaardzo długo odpala na zimnym silniku

migolc 27 Gru 2014 07:57 30657 129
  • #31
    domex32
    Moderator Samochody
    No to albo akumulator nie doładowany albo do wymiany sie kwalifikuje.
  • Sklep HeluKabel
  • #32
    migolc
    Poziom 14  
    Parametry aku to 95 Ah i 800 A. Kod na wlepce to JOZ - 110 Ah i 520 A czyli 850 A. Pojadę sprawdzić stan kwasu do sklepu motor. A przed wymianą podłączę prostownik na noc.
  • #33
    domex32
    Moderator Samochody
    Nie ma co kombinować, jeśli napięcie postojowe spada poniżej 12v a na rozruchu do 9 V.

    Szkoda Twojego czasu.
  • #34
    migolc
    Poziom 14  
    Kolego @domex32 tylko tak się zastanawiam. Kiedyś miałem problem niby ze spadkami napięcia podczas jazdy (link wklejam poniżej). Jak się później okazało, to były przeładowywania. Kupiłem używany alter i od tego czasu wszystko jest w porządku. Tylko, że nie wiem czy prąd ładowania jest dokładnie ten sam. Stary alternator, jak się później okazało po paru tel do poprzedniego właściciela auta, był gdzieś reanimowany stąd te problemy. Prąd starego alter mogę sprawdzić, bo go posiadam lecz co z prądem ładowania tego "nowego" alternatora? Czy napięcie ładowania (na filmiku, po rozruchu) ok. 13,5 V jest w porządku?

    Dodano po 27 [sekundy]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2915483-0.html
  • #35
    domex32
    Moderator Samochody
    W bagażniku masz moduł kontroli akumulatora, alternator jest sterowany z ECU więc ładowanie zmienia się dynamicznie w zależności od zapotrzebowania na prąd.

    Sam fakt komunikatu o słabym akumulatorze potwierdzają Ci odczyty z miernika które przedstawiłeś.
  • #36
    migolc
    Poziom 14  
    A czy spadek 10% na MMI już powinien być alarmowany komunikatem na FIS Battery Low? Na zdrowy rozsądek 90% to nie niski poziom. Może dany akumulator nie jest poprawnie zakodowany i stąd te problemy?
  • Sklep HeluKabel
  • #37
    domex32
    Moderator Samochody
    Alarm miałeś z modułu kontroli akumulatora, natomiast fis wyświetla teoretyczny wyliczony stan (orientacyjny).

    Nawet jeśli nie poprawnie zakodowany to

    domex32 napisał:
    Nie ma co kombinować, jeśli napięcie postojowe spada poniżej 12v a na rozruchu do 9 V.
  • #38
    migolc
    Poziom 14  
    Póki co dzisiaj wyrzuciłem ten zawór zwrotny. I zostawiłem auto w garażu pod prostownikiem.
  • #40
    migolc
    Poziom 14  
    Aku wymienione, jeszcze nie zakodowane. Wnioski? Kręci jak wściekły :D. W ogóle inny dźwięk ma rozrusznik. Zobaczymy jak to będzie gdy przyjdą mrozy. Ale wydaje mi się, że jak chwilę postoi na wolnych to spaliny zaczynają szczypać w oczy.. Podjadę gdzieś sprawdzić korekcje wtrysków.
  • #41
    migolc
    Poziom 14  
    Mimo, że rano kręci jak szalony to i tak odpala po ok 3-4 sek...
  • #42
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #43
    migolc
    Poziom 14  
    Niestety z kabelkiem słabo. Wiadomo. Szukałem jakiegoś "ryżowego" co pewnie spotka się z krytyką forum, ale na ori mnie nie stać...
    @falubaz1 Może mógłbyś pomóc na PW w tym temacie :) ?
    Chciałem kupić ze str VIAK... takie małe urządzenie (zamiast kompa) ale znajomy elektronik mi to odradził.
  • #44
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #45
    migolc
    Poziom 14  
    Wow. Kabelek jest. Łączy się pięknie, szybko itp. Na razie mega miłe zaskoczenie :). Ale do rzeczy. @falubaz1 możesz napisać co dokładnie mam Ci spr? Które kanały itp?
    Testowałem kabel przy sprzedającym i akurat wszedłem we wtryski (72-77), auto rozgrzane, 777 obr/min, prawie wszystkie są na + o ile dobrze sprawdzałem. Tylko w jednym wtrysku, w jednym oknie zauważyłem wartość ujemną.

    Niżej wklejam link jak auto rano odpaliło:
    https://www.youtube.com/watch?v=McTtz_e_Ono&feature=youtu.be
  • #46
    Alfred_92
    Poziom 33  
    migolc napisał:
    Testowałem kabel przy sprzedającym i akurat wszedłem we wtryski (72-77), auto rozgrzane, 777 obr/min, prawie wszystkie są na + o ile dobrze sprawdzałem. Tylko w jednym wtrysku, w jednym oknie zauważyłem wartość ujemną.

    Pytanie jaką wartość mają na plus.
  • #47
    migolc
    Poziom 14  
    Wolne obroty, auto nagrzane, wyłączone wszystkie odbiorniki prądu i AC.
    Wrzucam screeny. Nazwa pliku oznacza logowany dany kanał. Proszę o jakieś sugestie.
  • #48
    migolc
    Poziom 14  
    @Alfred_92 Kolego mam VCDS'a od ok 2 godzin :). Proszę trochę bardziej łopatologicznie ;). Jak to spr?

    A te wartości ujemne w niektórych logach (nie we wtryskach)? st C i st KW.
  • #49
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #50
    Alfred_92
    Poziom 33  
    Ja bym się przyglądnął jak podczas kręcenia rozrusznikiem narasta ciśnienie w listwie wysokiego ciśnienia.
  • #51
    migolc
    Poziom 14  
    A byłem pewny, że wtryski na śmietnik.. 8 kanałów, czyli 3 poranne odpalenia. Jutro zacznę. @falubaz1 A te wartości ujemne w niektórych logach są OK (nie we wtryskach)? st C i st KW.
    @Alfred_92 Napisz dokładnie gdzie, w jakim kanale i oknie podejrzę rano to ciśnienie.
    Dodam jeszcze, że pokrywy zaworów były trochę tłuste, zanim je wyczyściłem oczywiście :). Może jakieś uszczelnienia na wtryskach itp?
    Pewnie już ktoś stawiał na pompę CR, skoro zawór zwrotny był wstawiony przed nią...
  • #52
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #53
    migolc
    Poziom 14  
    @falubaz1 Dzięki za materiały, mam problem z Officem i otwieram w notatniku ;).
    Więc tak, zasobnik ciśnienia to pompa CR, jeśli dobrze kombinuje.
    Moje ciśnienie to 227 bar (prawie minimalne wg danych). Sprawdzę co tu się dzieje rano przy rozruchu.
    Dawka na wolnych to 4,1 mg/skok (wg danych min to 4mg). Z tego co pamiętam to tutaj im mniejsza dawka na kompie tym większa w rzeczywistości, więc mam prawie max dawkę.
    Kanał 13 i 14 chyba w porządku, bo jest info o granicy +/- 2.99 mg/skok.
    Korekcje wtrysków też chyba ok, nie znam tolerancji, 6-ty może trochę bardziej odbiega, tak jak sam napisałeś, ale chyba nieznacznie.

    Teraz dalej, patrząc na kanały, które mam rano spr.
    3 to egr, gdzie wszystko mam wymienione (na używane), wyczyszczone itp.
    7 to temperatury, zdziwiłem się, że są cztery bo to rzuciło mi się w oczy :). Z tego co pamiętam, to rano tolerancja między wszystkimi powinna wynosić max 5st C.
    12 układ rozgrzewania świec żarowych - to może być istotne bo coś krótko te świece grzeją, przy zdemontowanych kolektorach przykładałem do każdej świecy napięcie i wszędzie była iskra, więc świece raczej same w sobie są sprawne, zobaczymy jak reszta.
    13 14 - wyżej napisałem "Kanał 13 i 14 chyba w porządku, bo jest info o granicy +/- 2.99 mg/skok."
    22 23 - kanały pompy CR, kluczowe przy rannym rozruchu (w jednym oknie uchwycę kanały 1, 22 i 23).
    72-77 - korekcje wtrysków, póki co na razie ok.

    @falubaz1 Dobrze rozumuje?
  • #55
    domex32
    Moderator Samochody
    Ładnie cie widać w matrycy. Zrób logi a nie filmy, łatwiej coś wyłapać.
  • #56
    migolc
    Poziom 14  
    Które konkretnie logi sobie Państwo życzą :)?
  • #57
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #58
    migolc
    Poziom 14  
    Znalazłem info, że do tego silnika wykonuje się te logi:

    Statyczne - 001,003,004,007,013,014,020, 032,034,036,037,072,073,074,075,076,077, 104 i 107
    Dynamiczne - 001,003,004,008,010,011 i 020
    Statyczne Basic Settings - 003,033,044,055

    Zobaczę jak wyjdą dynamiczne+automat.. Wrzucę 3 na tipie i przeciągnę do aż sam sobie 4 wrzuci.
  • #59
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #60
    migolc
    Poziom 14  
    Czasem na rozgrzanym pofalują mu trochę obroty. Dosyć znacznie, najczęściej po odpaleniu, wtedy dodam gazu i potem jest ok. Też mi się wydaję, że logi raczej nic nie pokażą ale zrobię wszystkie w/w logi i zobaczymy. Teraz mam kabelek więc to nic nie kosztuje :).