Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Acer Aspire V3-571G - Laptop wykrywa sieć,łączy się,internet nie działa

Konrad00711 21 Dec 2014 15:40 3891 10
  • #1
    Konrad00711
    Level 9  
    Witam,

    już drugi dzień nie mogę poradzić sobie z problemem, skoro piszę na forum, stanąłem przed ścianą której nie mogę przeskoczyć :) Nie działa żaden sposób odnaleziony w czeluściach internetów. Już wyjaśniam o co chodzi.

    Mój Acer V3 z Win8 wykrywa sieć domową, łączy się z nią, ale cały czas ma "połączenie ograniczone".

    Ale od początku:
    mam 3 komputery i dwa smartfony. Za rozdzielenia internetu odpowiada TP-Link TL-WR543G. Pecet odbiera internet po kablu, działa bez zarzutu, laptopy i smartfony WiFi. Jeden laptop łączy się z netem bezbłędnie. Na smartfonach było podobnie jak z moim Acerem, internet niby był, ale "połączenie ograniczone". Nie kombinując zwyczajnie "zapomniałem" sieci, dodałem ją na nowo, wypełniłem ręcznie IP, DNS'y itp, teraz wszystko śmiga poprawnie. Problem robi Acer.



    Standardowe czynności w stylu resetowanie rutera, karty sieciowej itp nie pomogły.

    Pobrałem najnowsze sterowniki do kart sieciowej ze strony Acera, instalacja nic nie zmieniła.

    W Menadżerze urządzeń w zakładce Karty sieciowe mam takie elementy:
    - Broadcom NetLink Gigabit Ethernet
    - Qualcom Atheros AR58WB222 Wireless Network Adapter
    - Microsoft Kernel Debug Network Adapter
    był jeszcze Teredo Tunneling Pseudo-Interface który wywalał błąd (żółty trójkąt)
    Poradziłem sobie z tym postępując zgodnie z tą instrukcją:
    https://www.youtube.com/watch?v=NJTdDYUXY_8
    Teredo już nie występuje. Problem jednak jest nadal.

    Pobawiłem się wierszem poleceń:
    ipconfig /release
    ipconfig /renew
    ipconfig /flushdns
    ipconfig /registerdns
    netsh firewall reset
    netsh int ip reset
    netsh winsock reset
    netsh interface tcp set global autotuning=disabled
    Brak efektu.

    Nie mam zielonego pojęcia co teraz. W wierszu polecenia po użyciu ipconfig/all Acer pokazuje jakieś kosmiczne informacje w miejscu DNS, IP itp. Na innym laptopie wszystko wydaje się być w porządku.

    Poradźcie coś, bo mnie szlag jasny tarafi krew nagła zaleje :)
  • #3
    Konrad00711
    Level 9  
    Brak efektu. Coś jeszcze mogę zrobić?
  • #4
    kamkik
    Level 9  
    Witam. Pozwoliłem sobie trochę odkopać bo mam ten sam problem.

    Czy autorowi wątku udało się z nim jakoś uporać?

    Na wewnętrznym wifi "Qualcom Atheros AR58WB222 Wireless Network Adapter" mam połączenie ograniczone... co kilka minut muszę przez to resetować połączenie bezprzewodowe (rozłącz/połącz) ale pomaga to tylko na kilka minut bo po chwili znowu pojawia się ten problem. Korzystam z Wifi na USB (TL-WN722N) i na nim nie mam najmniejszych problemów.. tylko ten nieszczęsny wewnętrzny Atheros mi je stwarza...

    Jakieś pomysły?
  • #5
    AG-IT
    Level 2  
    Jeżeli u Ciebie występuje identyczny problem jak u kolegi spróbuj wyłączyć IPv6 we właściwościach połączenia.
  • #6
    kamkik
    Level 9  
    Teraz o ile nie wyskakuje komunikat iż "połączenie jest ograniczone" o tyle po prostu nie ma internetu (mimo iż pisze że połączenie z internetem jest). Wysyłając ping na adres bramy domyslnej jest "timed out". Po ponownym rozłączeniu i połączeniu działa normalnie aż do następnej "zwiechy". Ręce opadają..
  • #7
    Pieron
    Level 31  
    Sprawdź w ustawieniach routera czy nie masz włączonej opcji "blokowanie nowych urządzeń sieciowych - czy coś w tym rodzaju" albo załączony jakiś MAC-Adres-Filtr.
  • #8
    kamkik
    Level 9  
    Zła konfiguracja rutera nie wchodzi w rachubę. Mam wyłączone filtrowanie MAC, a z nowymi urządzeniami praktycznie nie ma żadnych problemów poza moim nieszczęsnym laptopem i jego wewnętrznym wifi.

    Problem wygląda tak że wyskakuje problem z połączeniem ale po jakiejś minucie ustępuje i łączy się ponownie, tyle że płynność tego połączenia pozostawia wiele do życzenia, oraz sam fakt występowania problemu również...

    Ruter to Pirelli DRG A125G, może po prostu się ze sobą gryzą (miałem wcześniej Asusa N52DA i tam również problem z wewnętrznym wifi). Mam chyba pecha bo brat na swoim laptopie czy kuzyn gdy do mnie przyjdzie ze swoim laptopem nie ma żadnych problemów z Wifi.


    Myślałem nawet nad zmianą karty wewnetrznej na inną z wbudowanym bluetooth (bo moja taka właśnie jest) ale boje się że problem będzie nadal występował i hajs pójdzie w błoto..
  • #9
    madret
    Level 10  
    Witam
    chciałem odświeżyć temat, ponieważ też mam ten problem. Acer Aspire E1-571G, karta WLAN Broadcom, Windows 8.1 x64. Nie jest to wina routera bo przetestowane u mnie i u brata, i efekt jest taki sam, inne urządzenia (laptop, telefon) łączą się bez problemu, a Acer czasem się połączy i po chwili wyskakuje komunikat, że sieć jest ograniczona, a czasem od razu wyskakuje podczas łączenia z siecią komunikat, że sieć jest ograniczona (tzn. sieć wykrywa bez problemu tylko nie chce się z nią połączyć). Zainstalowanie najnowszych sterowników do karty wlan ze strony Acera nic nie pomogło, natomiast jak się go połączy do routera za pomocą kabla wszystko chodzi bez problemu, tylko wifi stwarza problem.
    Ma ktoś pomysł jak rozwiązać ten problem?
  • #10
    madret
    Level 10  
    Podbijam temat.

    Powiem jeszcze tylko, że moja karta to Broadcom 802.11n.

    Zrobiłem 3 pierwsze polecenia stąd https://www.youtube.com/watch?v=hp-cJG_rnLo ale nic nie pomogło, teraz zaktualizowałem system do Windows 10, ale problem wciąż występuje. Nie wiem może jeszcze aktualizacja sterowników by pomogła, ale niestety na stronie Broadcom w ogóle nie widzę sterowników do tej karty a na stronie Acera (które teraz mam zainstalowane) jest taka wersja sterownika 6.30.223.170 z 2014/02/12 a więc dość stara. Gdzie można pobrać nowsze sterowniki do tej karty? No chyba że ktoś zna rozwiązanie problemu z ograniczonym dostępem do sieci wi-fi???
  • #11
    Pieron
    Level 31  
    Może idziecie w nieodpowiednim kierunku, problem może być hardwarowy a nie softwarowy, może kabel do anteny przelamany na przegubach/zawiasach Display'a, może odłączyła sie wtyczka kabelka anteny na karcie sieciowej. Sama karta sieciowa może też być uszkodzona, lub kiepski kontakt na slocie.. itp. rozważyłbym również tą ewentualność tzn. wyjęcie karty i ponowne włożenie jej do slotu. Jeśli router ma antene zewnetrzną, może inaczej ją ustawić..
    * (podmiana karty pomiędzy podobnymi modelami, napewno wyjaśniła by problem.)