Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b5 2.4 ALF - Co wpływa na ssanie czujnik G62? Falują obroty na ciepłym

paput1987 21 Gru 2014 17:57 1638 14
  • #1 21 Gru 2014 17:57
    paput1987
    Poziom 12  

    Mam takie pytanie, jak odłączę przepływomierz to auto nawet gdy jest temperatura na minusie nie ma ssania. Czy przyczyną jest to że wtedy silnik wchodzi w tryb awaryjny? Czy informacji do sterownika na temat ssanie nie powinien dostarczać czujnik temperatury płynu g62? Ten z tego co patrzyłem czujnik na zimnym silniku ma dobre wskazania. Raz mi się zdarzyło gdy miałem podpięty przepływomierz że także nie było ssania. Poza tym czasem wystarczy że ruszę autem i ssanie znika. Nie wiem czy tak ma być? Wskazania przepływomierz na biegu jałowym to 4,3 g/s

  • #2 21 Gru 2014 18:39
    1027404
    Usunięty  
  • #3 21 Gru 2014 19:25
    goras
    Poziom 11  

    paput1987 napisał:
    Mam takie pytanie, jak odłączę przepływomierz to auto nawet gdy jest temperatura na minusie nie ma ssania. Czy przyczyną jest to że wtedy silnik wchodzi w tryb awaryjny? Czy informacji do sterownika na temat ssanie nie powinien dostarczać czujnik temperatury płynu g62? Ten z tego co patrzyłem czujnik na zimnym silniku ma dobre wskazania. Raz mi się zdarzyło gdy miałem podpięty przepływomierz że także nie było ssania. Poza tym czasem wystarczy że ruszę autem i ssanie znika. Nie wiem czy tak ma być? Wskazania przepływomierz na biegu jałowym to 4,3 g/s


    Witam
    Sam odpowiedziałeś na pytanie. Jeżeli zimny silnik potrzebuje zwiększonej dawki, to sygnału do sterownika musi dostarczyć czujnik temperatury.Jest to w tym momencie informacja nadrzędna , przeplywomierz sprawdzisz na rozgrzanym.

  • #4 21 Gru 2014 19:48
    dob12
    Poziom 21  

    czujnik temperatury powietrza zasysanego nieraz jest zintegrowany razem z przepływomierzem,
    jeśli przepływomierz ma pięć przewodów jest tam też czujnik temperatury powietrza zasysanego ,jeśli trzy to jest osobny czujnik gdzieś w kolektorze.

    darecki_j napisał:
    Co to jest ssanie w silniku zasilanym wtryskiem?


    "Ssanie " w silniku na wtrysku to wydłużenie czasu i ilości wtryskiwanego paliwa przez sterownik,i przez chwile podniesione są lekko obroty.
    sterownik bierze odczyt z kilku czujników(silnika ,zasysanego powietrza ,paliwa)

  • #5 21 Gru 2014 20:37
    paput1987
    Poziom 12  

    goras napisał:
    paput1987 napisał:
    Mam takie pytanie, jak odłączę przepływomierz to auto nawet gdy jest temperatura na minusie nie ma ssania. Czy przyczyną jest to że wtedy silnik wchodzi w tryb awaryjny? Czy informacji do sterownika na temat ssanie nie powinien dostarczać czujnik temperatury płynu g62? Ten z tego co patrzyłem czujnik na zimnym silniku ma dobre wskazania. Raz mi się zdarzyło gdy miałem podpięty przepływomierz że także nie było ssania. Poza tym czasem wystarczy że ruszę autem i ssanie znika. Nie wiem czy tak ma być? Wskazania przepływomierz na biegu jałowym to 4,3 g/s


    Witam
    Sam odpowiedziałeś na pytanie. Jeżeli zimny silnik potrzebuje zwiększonej dawki, to sygnału do sterownika musi dostarczyć czujnik temperatury.Jest to w tym momencie informacja nadrzędna , przeplywomierz sprawdzisz na rozgrzanym.


    aha, tylko że czujnik temperatury ma dobre wskazania

    szukam przyczyny falowania obrotów jedynie na ciepłym silniku zarówno na Pb jak i na LPG

    chyba wszystko już sprawdziłem, błędów brak, ręce opadają

  • #6 21 Gru 2014 20:56
    dob12
    Poziom 21  

    paput1987 napisał:
    szukam przyczyny falowania obrotów jedynie na ciepłym silniku zarówno na Pb jak i na LPG


    Kolego to żle szukasz.
    Tak jak napisałem sterownik bierze odczyt z kilku czujników temperatury (silnika ,powietrza zasysanego ,paliwa) i na podstawie tych parametrów dobiera dawki.
    Przyczyną falowania obrotów najczęściej jest brudna zanieczyszczona przepustnica,
    ewentualnie lewe powietrze w dolocie.
    Przepustnicę trzeba wyczyścić i zaadoptować.

  • #7 21 Gru 2014 21:23
    paput1987
    Poziom 12  

    dob12 napisał:
    paput1987 napisał:
    szukam przyczyny falowania obrotów jedynie na ciepłym silniku zarówno na Pb jak i na LPG


    Kolego to żle szukasz.
    Tak jak napisałem sterownik bierze odczyt z kilku czujników temperatury (silnika ,powietrza zasysanego ,paliwa) i na podstawie tych parametrów dobiera dawki.
    Przyczyną falowania obrotów najczęściej jest brudna zanieczyszczona przepustnica,
    ewentualnie lewe powietrze w dolocie.
    Przepustnicę trzeba wyczyścić i zaadoptować.


    -przepustnicę wyjmowałem dwa razy, czyściłem, czysta jak łza, adaptowałem
    -uszczelniłem odmę, udrożniłem wszystkie rurki
    -wymieniłem wężyki podcisnien na silikonowe
    -świece praktycznie nowe NGK BKR
    -kable nie mają przebić
    -udrożniłem eżektor bo był ostro przypchany
    -sprawdziłem czujnik temp powietrza zasysanego i temperatury płynu wskazania poprawne
    -sondy falują w zakresie 0,1-07V
    -przepinałem wtyczki od wtryskiwaczy Pb żeby wykluczyć złą emulację sterownika lpg
    -uszczelniłem pokrywę zaworów bo zalewało olejem świece
    -przepływomierz wskazuje 4,3 g/s na biegu jałowym
    -zrzuciłem cały kolektor ssący i uszczelniłem
    -uszczelniłem wkrętki lpg w kolektor dolotowy oraz połączenia za przepływomierzem -kolektor/przepustnica
    -auto jedzie dobrze nie przerywa, tylko to czasem występujące falowanie jest denerwujące


    ...efekt brak błędów jakichkolwiek ale jak silnik się rozgrzeje to gdy czasem dodam ujmę gazu to faluje jeden daw lub trzy razy i nie ma to znaczenia na jakim paliwie

    po odpięciu czujnika położenia przepustnicy objawy znikają nie faluje tylko wiadomo nie chce wejsc na obroty (tylko chyba gdyby był uszkodzony czujnik to nie udołaoby sie zrobic adaptacji vagiem 409.1 S) a adaptację przechodzi :|
    dużo lepiej jest także po odpięciu przepływomierza

    jakieś sugestie?

  • #8 21 Gru 2014 21:34
    dob12
    Poziom 21  

    A podmieniałeś przepływkę? może źle mierzy
    jeśli ją odepniesz to komputer ładuje dawkę paliwa "awaryjną" bez pomiaru zasysanego powietrza.

  • #9 21 Gru 2014 21:40
    paput1987
    Poziom 12  

    dob12 napisał:
    A podmieniałeś przepływkę? może źle mierzy
    jeśli ją odepniesz to komputer ładuje dawkę paliwa "awaryjną" bez pomiaru zasysanego powietrza.


    przepływkę kupiłem fakt że używaną od znajomego i nic się nie zmieniło, a ostatnio podjechałem i podmieniłem na przepływkę z kolegi 2.8 i też nic no chyba że wszystkie te przepływki mają coś nie tak

  • #10 21 Gru 2014 21:43
    domex32
    Moderator Samochody

    paput1987 napisał:
    jakieś sugestie?


    Wymień przepustnice, bo Twoja ma duży luz jałowy, i to może być powód falowania na wolnych, ona jest już po prostu zużyta, a wynika to z jej budowy.

  • #11 21 Gru 2014 22:02
    paput1987
    Poziom 12  

    domex32 napisał:
    paput1987 napisał:
    jakieś sugestie?


    Wymień przepustnice, bo Twoja ma duży luz jałowy, i to może być powód falowania na wolnych, ona jest już po prostu zużyta, a wynika to z jej budowy.


    da się to jakoś sprawdzić czy jedynie poprzez jej wymianę?

    spotkałeś się z takim przypadkiem w 2.4-2.8?

    czuje jak pracuje na pedale gazu jak dodam i ujmę gazu
    tylko raczej nowej nigdzie nie dostanę :|


    luz jest na pewno na tym plastikowym kółku do którego przyczepiona jest linka bo jak go trochę uchylę to przepustnica się jeszcze nie uchyla tylko dopiero za chwilę czy to jest ten luz?

  • #12 21 Gru 2014 22:42
    domex32
    Moderator Samochody

    paput1987 napisał:
    spotkałeś się z takim przypadkiem w 2.4-2.8?


    Spotkałem.

    paput1987 napisał:
    uz jest na pewno na tym plastikowym kółku do którego przyczepiona jest linka


    Tam ma być, ale nie ma być go w mechanizmie nastawnika do którego nie masz dostępu bez rozebrania przepustnicy.

  • #13 21 Gru 2014 22:50
    paput1987
    Poziom 12  

    domex32 napisał:
    paput1987 napisał:
    spotkałeś się z takim przypadkiem w 2.4-2.8?


    Spotkałem.

    paput1987 napisał:
    uz jest na pewno na tym plastikowym kółku do którego przyczepiona jest linka


    Tam ma być, ale nie ma być go w mechanizmie nastawnika do którego nie masz dostępu bez rozebrania przepustnicy.


    a po rozebraniu da się go jakoś naprawić/zregenerować?

    no i pozostaje jeszcze pytanie dalaczego zaczyna falowac jak się rozgrzeje czy to może mieć zwiażek z tym nastawnikiem? Czy na jego działanie wpływa temperatura?

  • #14 21 Gru 2014 23:24
    domex32
    Moderator Samochody

    paput1987 napisał:
    a po rozebraniu da się go jakoś naprawić/zregenerować?


    Nie ma części zamiennych, element wymienia się na nowy.

    paput1987 napisał:
    no i pozostaje jeszcze pytanie dalaczego zaczyna falowac jak się rozgrzeje czy to może mieć zwiażek z tym nastawnikiem?


    Dlatego ze jak silnik rozgrzany, przepustnica jest najmocniej przymknięta, i wtedy właśnie efekt bujania obrotów jest największy, mimo że histereza zadziałania przepustnicy się nie zmienia.

    Dodano po 13 [minuty]:

    W IC przepustnicy nie ma, ale w serwisie pewnie dostaniesz.

  • #15 22 Gru 2014 08:28
    paput1987
    Poziom 12  

    domex32 napisał:
    Dlatego ze jak silnik rozgrzany, przepustnica jest najmocniej przymknięta, i wtedy właśnie efekt bujania obrotów jest największy, mimo że histereza zadziałania przepustnicy się nie zmienia.


    Masz rację wtedy nawet jak widać że lekko bardzo delikatnie wskazówka sobie faluje ale to jest do przyjęcia, najgorsze jest to falowanie przy wysprzęglaniu np na parkingu i do tego nie występuje zawsze czasem jest czasem nie ma.

    Jeśli trafiłeś z przyczyną to mas zu mnie duże piwo;-)

    Jeszcze miałem napisać o rozrządzie: Ustawiany był bez blokad a w bloku bodajże nr 93 wskazuje pozycję wałków -1 oraz 2. Z tego co czytałem jest to akceptowalne odchylenie.

    @domex32 dobrze rozumiem?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME