Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen xsara picasso 2.o hdi - citroen xsara picasso 2.0 hdi nie odpala

21 Gru 2014 23:16 8460 20
  • Poziom 6  
    witam
    na poczatku napisze ze przeszukałem forum i znalazłem podobne tematy ale moj przypadek jest chyba inny.
    opisze problem od poczatku.

    xp 2.0 hdi 90 km jest z 2005 roku z systemem wtryskowym bosch.
    jest po wymianie filtra paliwa na bosch
    jakieś 500 km temu podczas jazdy auto zgasło po czym zapaliło dopiero po ok 5 ciu minutach . potem był spokój aż znowu zgasło i ciężko paliło ale zapaliło tak było parę razy . podłączyłem lexie i pokazało ze zwarcie jest na zaworze egr i 2-gi błąd zwarcie na świecach żarowych . nie mam pojęcia dlaczego to pokazało bo samochód chodził bez zarzutu palił mało i za każdym razem.
    ale do tematu problem powtarzał sie parę razy aż w końcu wymieniłem filtr paliwa na nowy Manna, dodam ze w filtrze była może ze 3 - 4 opiłki metalu . po wymianie tego filtra auto jeździło dobry tydzień ok 100 km i zdechło w ciągu 1 go km aż 2 razy . podłączyłem lexie i pokazało te dwa błędy co wymieniłem wyżej i dodatkowo niskie ciśnienie w układzie paliwowym.
    no i nastał dzień kiedy zapaliłem auto po chwili zgasł i już nie zapalił błędy te same sprawdziłem czy pompka podaje paliwo zdejmując przewód co idzie do filtra i nic cisza i nic nie leci . nie jestem pewien czy to pompka,gdzieś wyczytałem żeby podłączyć na krotka do bezpiecznika nr 25 plus ale nie mogę go namierzyć.

    proszę o rade czy to na 100 procent pompka bo wiadomo jaki jest dostęp do niej a nie chce na darmo się narobić

    dziekuje z gory za wszystkie odpowiedzi
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    mark125 napisał:
    proszę o rade czy to na 100 procent pompka bo wiadomo jaki jest dostęp do niej a nie chce na darmo się narobić


    Tego Ci nikt na 100 % nie powie.

    Pompa jest w zbiorniku a żeby się do niej dostać trzeba opuścić zbiornik, albo wyciąć dziurę z prawej strony pod tylnym siedzeniem pasażera.

    Jest jeszcze kostka od pompki pod samochodem z dołu z prawej strony koło zbiornika, można podać napięcie na dwa grube przewody i posłuchać pompki.
  • Poziom 6  
    a gdzie moge namierzyc bezpiecznik albo przekaznik do tej pompki ?
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    Nie masz napięcia na złączu pompy?
  • Poziom 6  
    jeszcze nie sprawdzałem dopiero przyholowałem auto pod dom jutro sie za to zabiorę po pracy
  • Poziom 6  
    Podłączyłem się pod kostkę zasilającą pompkę paliwa w baku . Dałem prąd bezpośrednio z akumulatora i o dziwo pompka pracuje . Teraz to już nie wiem co to może być jak zepnę kostki z powrotem i przekręcę kluczyk do odpalenia nie leci paliwo do filtra jeśli bezpośrednio podepnę pod akumulator to tryska paliwem . Czy jest coś odpowiedzialne za włączanie się pompy paliwa bo ja już nie mam pojęcia.
  • Poziom 33  
    A próbowałeś odpalić z podanym z akumulatora napięciem na pompkę? Teraz wszystko po kolei musisz sprawdzić :

    1. Ciągłość przewodów
    2. Przekaźnik pompy ( o ile występuje, a raczej tak)
    3. ECU
  • Poziom 6  
    Nie mogę namierzyć przekaźnika pompy , nie wiem gdzie jest , przejrzałem całą komorę silnika i nie mam pojęcia gdzie on jest .

    A w ECU co mam sprawdzić?

    Ciągłość przewodów których? Od pompki w kierunku komory silnika ?
  • Poziom 25  
    Masz lexię to zasteruj pompkę i będzie jasność.
    Jakie masz ciśnienie na "listwie" jak kręcisz rozrusznikiem?
  • Poziom 35  
    Za komputerem gdzieś nie wisi? Tam zawsze był stosowany. Nawet w moim HDi tam jest.
  • Poziom 6  
    Autoel mam lexie jutro po robocie zmierzę wszystko przy starcie a napisałeś zrestartuj pompkę ,jak?

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Sorki napisałeś zestrój pompkę, ale jak ? Jeśli przez lexie to nie widzialem tam zadnej opcji.
  • Moderator Samochody
    mark125 napisał:
    jesli przez lexie to nie widzialem tam zadnej opcji


    Test elementów wykonawczych.
  • Poziom 6  
    ok jutro po pracy wszystk oposprawdzam i napisze co wyszlo dzieki serdeczne za pomoc jutro wszysko opisze
  • Poziom 6  
    Domex32 pompka chyba powinna pracować non stop a nie jak pisałeś przez 15 sek. Podłączyłem pod akumulator i samochód działa a jak odłączę koniec stop i nic , a teraz jeszcze jakieś zwarcie zrobiłem wyciągając kompa dotknąłem śruby chyba od plusa i aż coś w tym bsm-b3 zaczeło piszczeć po przekręceniu stacyjki.
  • Moderator Samochody
    Jak obudowa ECU dotknęła plusa to masz go do naprawy, upalilo 4 masy idące z płyty do złącza, da się polutować, może ECU odzyje.

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Pompa po włączeniu zapłonu chodzi jakieś 15 sekund, po odpaleniu cały czas.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    tak tylko tu w UK to same glaby sa jesli kogos obrazilem to sorki ale jest taka prawda robia cos czego nie umieja dlatego sam proboje

    sugerowalem sie tym przekaznikiem ze jest brozowy i jest oddzielnie jesli jes t w tym bsm to ok kupie uzywke i obaczymy
  • Poziom 6  
    ok auto pali kupilem uzywane ecu(oryginalne ecu upalilem) + bsm + bsi + stacyjka kluczyk i pierscien do immo zamontowalem i pali tylko nie dziala mi klima i centralny zamek z pilota i pytanie brzmi czy jak zostawie stare bsi to da sie jakos immo przeprogromaowac na stary kluczyk czy jak?
  • Poziom 6  
    dafit906
    a czy zdradzilbys jak to zrobic?