Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

citroen xsara picasso 2.o hdi - citroen xsara picasso 2.0 hdi nie odpala

mark125 21 Dec 2014 23:16 12384 20
  • #1
    mark125
    Level 7  
    witam
    na poczatku napisze ze przeszukałem forum i znalazłem podobne tematy ale moj przypadek jest chyba inny.
    opisze problem od poczatku.



    xp 2.0 hdi 90 km jest z 2005 roku z systemem wtryskowym bosch.
    jest po wymianie filtra paliwa na bosch
    jakieś 500 km temu podczas jazdy auto zgasło po czym zapaliło dopiero po ok 5 ciu minutach . potem był spokój aż znowu zgasło i ciężko paliło ale zapaliło tak było parę razy . podłączyłem lexie i pokazało ze zwarcie jest na zaworze egr i 2-gi błąd zwarcie na świecach żarowych . nie mam pojęcia dlaczego to pokazało bo samochód chodził bez zarzutu palił mało i za każdym razem.
    ale do tematu problem powtarzał sie parę razy aż w końcu wymieniłem filtr paliwa na nowy Manna, dodam ze w filtrze była może ze 3 - 4 opiłki metalu . po wymianie tego filtra auto jeździło dobry tydzień ok 100 km i zdechło w ciągu 1 go km aż 2 razy . podłączyłem lexie i pokazało te dwa błędy co wymieniłem wyżej i dodatkowo niskie ciśnienie w układzie paliwowym.
    no i nastał dzień kiedy zapaliłem auto po chwili zgasł i już nie zapalił błędy te same sprawdziłem czy pompka podaje paliwo zdejmując przewód co idzie do filtra i nic cisza i nic nie leci . nie jestem pewien czy to pompka,gdzieś wyczytałem żeby podłączyć na krotka do bezpiecznika nr 25 plus ale nie mogę go namierzyć.

    proszę o rade czy to na 100 procent pompka bo wiadomo jaki jest dostęp do niej a nie chce na darmo się narobić

    dziekuje z gory za wszystkie odpowiedzi
  • #2
    domex32
    Moderator of Cars
    mark125 wrote:
    proszę o rade czy to na 100 procent pompka bo wiadomo jaki jest dostęp do niej a nie chce na darmo się narobić


    Tego Ci nikt na 100 % nie powie.

    Pompa jest w zbiorniku a żeby się do niej dostać trzeba opuścić zbiornik, albo wyciąć dziurę z prawej strony pod tylnym siedzeniem pasażera.

    Jest jeszcze kostka od pompki pod samochodem z dołu z prawej strony koło zbiornika, można podać napięcie na dwa grube przewody i posłuchać pompki.
  • #3
    mark125
    Level 7  
    a gdzie moge namierzyc bezpiecznik albo przekaznik do tej pompki ?
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Nie masz napięcia na złączu pompy?
  • #5
    mark125
    Level 7  
    jeszcze nie sprawdzałem dopiero przyholowałem auto pod dom jutro sie za to zabiorę po pracy
  • #6
    mark125
    Level 7  
    Podłączyłem się pod kostkę zasilającą pompkę paliwa w baku . Dałem prąd bezpośrednio z akumulatora i o dziwo pompka pracuje . Teraz to już nie wiem co to może być jak zepnę kostki z powrotem i przekręcę kluczyk do odpalenia nie leci paliwo do filtra jeśli bezpośrednio podepnę pod akumulator to tryska paliwem . Czy jest coś odpowiedzialne za włączanie się pompy paliwa bo ja już nie mam pojęcia.
  • #7
    polonez15
    Level 33  
    A próbowałeś odpalić z podanym z akumulatora napięciem na pompkę? Teraz wszystko po kolei musisz sprawdzić :

    1. Ciągłość przewodów
    2. Przekaźnik pompy ( o ile występuje, a raczej tak)
    3. ECU
  • #8
    mark125
    Level 7  
    Nie mogę namierzyć przekaźnika pompy , nie wiem gdzie jest , przejrzałem całą komorę silnika i nie mam pojęcia gdzie on jest .

    A w ECU co mam sprawdzić?

    Ciągłość przewodów których? Od pompki w kierunku komory silnika ?
  • #9
    autoel
    Level 25  
    Masz lexię to zasteruj pompkę i będzie jasność.
    Jakie masz ciśnienie na "listwie" jak kręcisz rozrusznikiem?
  • #10
    pepe150
    Level 36  
    Za komputerem gdzieś nie wisi? Tam zawsze był stosowany. Nawet w moim HDi tam jest.
  • #12
    mark125
    Level 7  
    Autoel mam lexie jutro po robocie zmierzę wszystko przy starcie a napisałeś zrestartuj pompkę ,jak?

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Sorki napisałeś zestrój pompkę, ale jak ? Jeśli przez lexie to nie widzialem tam zadnej opcji.
  • #13
    domex32
    Moderator of Cars
    mark125 wrote:
    jesli przez lexie to nie widzialem tam zadnej opcji


    Test elementów wykonawczych.
  • #14
    mark125
    Level 7  
    ok jutro po pracy wszystk oposprawdzam i napisze co wyszlo dzieki serdeczne za pomoc jutro wszysko opisze
  • #15
    mark125
    Level 7  
    Domex32 pompka chyba powinna pracować non stop a nie jak pisałeś przez 15 sek. Podłączyłem pod akumulator i samochód działa a jak odłączę koniec stop i nic , a teraz jeszcze jakieś zwarcie zrobiłem wyciągając kompa dotknąłem śruby chyba od plusa i aż coś w tym bsm-b3 zaczeło piszczeć po przekręceniu stacyjki.
  • #16
    domex32
    Moderator of Cars
    Jak obudowa ECU dotknęła plusa to masz go do naprawy, upalilo 4 masy idące z płyty do złącza, da się polutować, może ECU odzyje.

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Pompa po włączeniu zapłonu chodzi jakieś 15 sekund, po odpaleniu cały czas.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    mark125
    Level 7  
    tak tylko tu w UK to same glaby sa jesli kogos obrazilem to sorki ale jest taka prawda robia cos czego nie umieja dlatego sam proboje

    sugerowalem sie tym przekaznikiem ze jest brozowy i jest oddzielnie jesli jes t w tym bsm to ok kupie uzywke i obaczymy
  • #19
    mark125
    Level 7  
    ok auto pali kupilem uzywane ecu(oryginalne ecu upalilem) + bsm + bsi + stacyjka kluczyk i pierscien do immo zamontowalem i pali tylko nie dziala mi klima i centralny zamek z pilota i pytanie brzmi czy jak zostawie stare bsi to da sie jakos immo przeprogromaowac na stary kluczyk czy jak?
  • #21
    mark125
    Level 7  
    dafit906
    a czy zdradzilbys jak to zrobic?